کد تخفیف 300،000 تومانی جشنواره بهاره برای 300 نفر !
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
سبد خرید

آموزش رپورتاژ آگهی ؛ نحوه نوشتن رپورتاژ موفق + نمونه ها

این روز ها کسب و کار ها به سمت تبلیغات آنلاین تمایل بیشتری دارند تا تبلیغات سنتی. در این گونه از تبلیغات می‌توانیم شاهد اثربخشی بیشتری و هزینه کمتر بود؛ اما به همان نسبت و اندازه هم توجه و حساسیت بیشتری را می‌طلبد.یکی از انواع تبلیغات آنلاین و موفق در دنیای دیجیتالی امروز رپورتاژ آگهی است که تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک آشکار است و در سئو خارجی بسیار تاثییر گذار است و سیل عظیمی از بیزینس ها روی آن و آموزش سئو تمرکز دارند و از آن برای رسیدن به جایگاه عالی و توسعه دادن بهره می‌برند.

در باقی مسیرهای تبلیغات آنلاین شما فقط چند کلمه زمان دارید تا مخاطب را بگیرید و جذب کنید و به سمت سایت خود روانه کنید؛ اما در رپورتاژ آگهی این زمان محدود نیست و این اتفاق می‌تواند یک نکته مثبت یا شاید هم منفی به شمار بیاید. همه ثمری به بدست می آید به شما و نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی که نگارش می کنید بسته است. اگر رپورتاژ جذاب و مفیدی را منتشر بکنید، می‌تواند ثمرات زیادی را برای وب سایت و کسبوکار شما به همراه آورد و حتی برعکس اگر محتوایی که خواهید نوشت، توجه به نگارش محتوا و نکات نکرده باشید، نتیجه‌ مدنظر ایجاد نخواهد شد.

رپورتاژ یکی از بهترین راه های لینک سازی خارجی و مهم ترین گام در سئو خارجی سایت است، پس خیلی مهم خواهد بود که متن بی نقص یا حداقل کم نقص را برای رپورتاژ نشر بدهید تا بتوانید از آن سرمایه گذاری ای که کرده‌ اید، بالاترین فیدبک را بگیرید. به خاطر همین بود که تصمیم گرفتیم اینجا به صورت 0 تا 100 به مقاله آموزش رپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت و نمونه رپورتاژ آگهی های موفق را ببینیم. ما را تا انتهای این مقاله در آکادمی امیرحسین صداقت همراهی بکنید.

لیست عناوین مقاله

آموزش رپورتاژ آگهی و نکات قابل توجه قبل از انتشار

رپورتاژ نگاری اکنون برخی پیش نیاز ها نیاز دارد که حتما قبل از شروع کردن به نوشتن باید به آن ها نیز توجه بکنید. اهمیت این موضوع اگر کمتر از نگارش و تولید محتوا نباشد، بیشتر هم نخواهد بود. مهم ترین و اولین نکته ای که شما باید توجه داشته باشید، این خواهد بود که به مقدار کافی روی موضوع سئوی داخلی سایت تان کار در گذشته کرده باشید.

آموزش رپورتاژ آگهی تبلیغاتی

سئوی داخلی و باقی چیز هایی را که در این مسیر زیاد خواهید شنید، در جایگاه نیاز های اولیه رپورتاژ نگاری شناخته می شود.

1. سئوی داخلی

اگر چندان محتوای زیادی را درون سایت خود نشر نداده اید و لینک سازی داخلی سایت صحیح انجام نگردیده، خوب است اول به تولید و نگارش محتوا در بلاگ سایت خود بپردازید و در سئوی داخلی سایت متمرکز باشید.

2. شناخت هدف

پس از آن که یقین پیدا کردید که محتوای سایت شما به اندازه و لول ای رسیده‌ که بخواهید بروی سئوی خارجی کار بکنید، باید ابتدا سراغ شناخت هدف و تعیین آن بروید. هدف در سئو از انتشار رپورتاژ ها را می توانیم به 2 دسته تقسیم کنیم:

شناخته شدن (آگاهی از برند و افزایش آن)

به زبان ساده اگر تارگت شما برندینگ می باشد، حتما درنظر خود داشته باشید که بخشی از متن را باید اختصاص بدهید به شرح و معرفی کامل و جامع برند خود و موردی که در مسیر این هدف خیلی شامل اهمیت است، مقدار بالای بازدید کنندگان میباشد.

سئو و لینک سازی

در دیگر هدف (یعنی سئو) برای افزایش قدرت سئوی خارجی سایت رپورتاژ آگهی منتشر خواهید کرد و چیزی که می تواند اهمیت داشته باشد، کیفیت زیاد آن لینک ها و ارتباط مستقیم آن‌ها با وب سایت شما می باشد. پس هدف تعیین کردن می‌تواند بسیار مهم و حیاتی میباشد. اما خوب است بدانید که خیلی از بیزینس ها جفت این اهداف را تعیین می کنند تا از هر دو بتوانند سود ببرند.

در ادامه شنوای پادکست شناخت هدف در رپورتاژ آگهی از آکادمی امیرحسین صداقت باشید.

3. انتخاب و برگزیدن رسانه

در انتخاب کردن رسانه باید وسواس و دقت زیادی انجام دهید و رسانه‌ای را انتخاب کنید که بالا ترین تناسب را با بیزینس (کسب و کار) شما دارد. هدف تعیین کردن در مرحله پیش و حوزه فعالیت کسب و کارتان اثر گذار ترین موارد در برگزیدن رسانه می باشند.

انتخاب و برگزیدن رسانه

برای مثال گمان کنید حوزه کسب‌وکار و سایت شما مرتبط است به یک زمینه تخصصی و حرفه ای، پس در سایت‌های عمومی با مخاطب عام احتمالا به نتیجه مدنظر و خوب نمی‌رسید اما خیلی بهتر می شود سایتی با مرتبط با موضوع خود را برگزینید یا هم چنان چه هدف برند شدن (برندینگ) را دارید، کافی است در خبرگزاری های دارای مخاطب و بازدید بالا رپورتاژ خود را انتشار بدهید.

به جز ارتباط داشتن محتوایی و موضوعی، موارد کوجود ذیل هم می‌توانند کمک کننده باشند تا رسانه‌ خوب تری انتخاب بکنید.

4. اعتبار (آتوریتی) سایت

بحث اعتبار یک سایت، شاخصه بسیار کلی گونه ای است و شاید توان او را اندازه‌ گرفت؛ اما با بررسی و تعریف مفاهیم گوناگون دیگر و هم چنین استفاده از ابزارهای مختلف، بتوانیم تا حدودی این موضع را متوجه شد. مقدار ورودی‌های وب سایت، ابعاد و تعداد لینک های خارجی (بک‎‌لینک‌) سالم در آن، اعتبار دامین (آتوریتی)، پوزیشن سایت در سیمیلاروب یا الکسا از جمله نشانه هایی هستند که می‌توانند سایت را اعتبار سنجی کنند.

معمولا این چنین اطلاعات در قسمت توضیحات هر رسانه موجود است و می توانید شما آن‌ها را ببینید. دیگر مسیری که خواهید توانست به این موارد دسترسی پیدا کنید، کار کردن با ابزار Ahrefs برای دومین آتوریتی، پلاگین سیمیلاروب یا الکسا استفاده کرد برای رتبه و اعتبار آن رسانه را مورد بررسی و سنجش قرار بدهیم.

چک کردن اعتبار دامنه و سایت

5. انتخاب کردن موضوع

با آنالیز سایت آن رسانه و بخشی که در آن درحال فعالیت هستید و هم چنین چیزهایی که می توان گفت برای مشتریان بیزینس شما سوال ایجاد کرده است یا ویژگی و نکاتی که شاید قصد بیان کردن در رپورتاژ نگاری خودتان داشته باشید، میتوانید موضوع و سبک رپورتاژ آگهی را انتخاب بکنید.

این را حتما توجه کنید که موضوع حتما نباید در گذشته در سایت مدنظر منتشر گردیده باشد و اگر مشکل، دغدغه و سوالات کاربران را بی پاسخ نگذارید، می‌تواند بسیار تاثیرگذار و مفید باشد.

6. بررسی رقیبان

در مرحله بعدی نیاز دارید مطالب ای که کسب و کار های رقیبان شما منتشر کرده اند را نیم نگاهی بکنید. اگر مشابه موضوع خود در سایت آن رسانه هم مقاله ای منتشر شده، آن را مطالعه نمایید تا سپس برای رپورتاژ نگاری های خودتان بتوانید از آن سود ببرید و شبیه ترین متن را از منظر لحن بنویسید تا مخاطب های آن سایت نتوانند تفاوت را احساس بکنند و نیز جنبه تبلیغات را همراه خود نداشته باشد.

7. تیتر ها در رپورتاژ

اکنون پس از آن که به صورت جامع رسانه و موضوع مشخص گردید، به نگارش کردن مقاله نوبت خواهد رسید. اما قبل از آن که رپورتاژ نگاری را استارت بزنید، خیلی بهتر می شود که عناوین (تیتر ها) و زیر تیتر هایی که می‌خواهید برای آن‌ها مطلب تولید کنید را مشخص بکنید.

فراموش نکنید در متن و کلیت رپورتاژ آگهی به هیچ عنوان زیاده گویی و زیاده روی مجاز نیست و فرصت ای همانند متن یک بلاگ نخواهید پیدا کرد. خوب است گونه ای عناوین را مرتب کنید که کاربر شما تنها یک مسیر را سپری کند و در انتها به قلاب خودتان وصل بشود، بدون اینکه توجه بکنید.

در باقی مسیر اما با شما در آموزش رپورتاژ آگهی عنوان خواهیم کرد که باید چجوری این گونه متنی را تولید کنید و مخاطب و کاربران را به دام خود بی اندازید.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی چه نکاتی قابل توجه ای دارد؟

پس از کامل کردن پیش‌ نیاز هایمان، وقت به نگارش محتوا رپورتاژ خواهد رسید. دراین گام شما در مهم ترین پوزیشن انتشار رپورتاژ آگهی جای دارید. الان قرار است با این گام همه آن‌ چه را در آستین خود دارید را رو بکنید تا کاربر را با خودتان هم مسیر و همراه بکنید. به هیچ وجه رپورتاژ را به دید فقط یک متن آن هم ساده که تنها می تواند در سایت آن رسانه قرار بگیرد، نگاه نکنید.

رپورتاژ آگهی کاملا همانند یک بازاریاب یا فروشنده است که در محیط شلوغ و عمومی می خواهد همه توجه ها را به سمته شما و کسب‌وکار شما جلب بکند تا سپس همه به سوی سایت شما جذب شوند.

برای تولید و نگارش  این جنس متنی، قطعا نیاز دارید بدانید چه چیز هایی را باید حتما رعایت بکنید و چجوری یک فروشنده با تجربه را در بین آن شلوغی ها بفرستید تا بتواند بیش ترین بازدهی و فیدبک را برای خودتان به دست بیاورد.

قانون های رسانه

درست اولین قدم را می توان مطالعه کردن قوانین رسانه نامید. مطالعه کردن چیزهایی که رسانه ها در سایت خود تحت این چنین موضوعی نشر می دهند، اول می‌تواند در گام های پیش از تولید رپورتاژ و نوشتار و دوم در هنگام مراحل ایجاد رپورتاژ آگهی انجام بشود. اینکه در کجای این فرایند در رپورتاژ نگاری جای بگیرد انتخاب شماست و شما باید تعیین بکنید و تمام اختیاری می باشد.

قانون های رسانه

چنانچه اینکه قبل از نوشتن، بخوانید باعث این خواهد شد که نکات را سریع تر و جزئی تر و دقیق به خاطرتان بیاورید، پس قبل از اینکه بنویسید بخوانید اما چنانچه خواندن این قوانین در مراحل هنگام یا بعد از نوشتن به شما کمک خواهد کرد که ذهنتان را بهتر دسته بندی و مدیریت کنید، در قدم های بعدی برای مطالعه قوانین اقدام بکنید.

قانون های رسانه در حقیقت مشخص خواهد کرد که در طول رپورتاژ چند کلمه فرصت نوشتن دارید، چند لینک فالو یا نوفالو می‌توانید قرار بدهید و هم چنین چه مقدار عکس برای رپورتاژ سایت خود در نظر داشته باشید. در گوشه ذهن داشتن این قوانین خواهد توانست به شما کمک بکند که رپورتاژ اثر گذارتری تولید کنید.

مقیاس ها در رسانه

پس از آن که قوانین در رسانه را مطالعه فرمودید و با شرایط و قانون در رسانه آشنایی پیدا کردید، باید مقیاس (معیار) و فاکتوری که رسانه عنوان شده است را در تمام متن خودتان رعایت بکنید. برای مثال در قوانین رسانه اگر آمده بود که عناوین و تیترها که صفت هایشان تفضیلی (تر-ترین) است را نخواهد پذیرفت، بنابراین شما نیز باید برای استفاده از این گونه کلمات در تیتر ها را تجدید نظر کنید تا موجب این نشود که محتوا بازگشت بخورد.

مقدار کلمات، تعداد لینک‌ ها در رپورتاژ و نوع آن لینک‌ها هم نیز در این گام مشخص باید شود و همچنین می‌توانید آن ها را نیز در نظر داشته باشید و مطابق آن‌ها در محتواهای خود تغییرات دهید و آن را تولید بکنید.

استراتژی در سئو

در این گام نیاز خواهید داشت که با مدیر سئو سایت تان صحبت بکنید و از او درخواست کنید که هدف اش را با شفافیت بیشتر برای شما بیان بکند. برای مثال اگر قصد این را دارد در کلمه کلیدی «خرید کفش اسپورت» به صفحه اصلی در سایت لینک بدهید، باید در جریان این مورد باشید که بتوانید برای آن نیز برنامه ریزی بکنید. پس بهتر است از استراتژی سئو ای که مسئول سئو سایت در نظر خود گرفته است نیز آگاه بشوید تا محتوا های بهتری نیز بتوانید تولید کنید.

همچنین رپورتاژ نگاری تان بهتر است که مثل نوشتن برای سایر محتوا ها، با رعایت کردن اصول در سئو متن تان باشد و در عین این حال نیز به این موضوع توجه کنید که قرار این است محتوا شما را مخاطبان ببینند و نه موتورهای جستجوگر و گوگل. بنابراین استفاده بیهوده کردن و اشباع کلمات کلیدی و عبارت های موردنظرتان و و فراتر از حد تبلیغاتی بودن رپورتاژ را کنار بزارید.

لینکسازی طبیعی

از آن مواردی که شاید به قدرتمند شدن و اثرگذاری بیشتر در رپورتاژ ها منجر بشود، لینک سازی است؛ اما این چنین نیست که هر لینک‌سازی بتواند این گونه نتیجه ای را به ارمغان آورد. باید هنگامی که می‌خواهید تا لینک‌های تان را به انکرتکست‌های موردنظرتان لینک کنید، به گونه ای این عمل انجام بشود که تماما طبیعی به نظر برسد تا کاربران نتوانند تفاوتی با مقاله های عادی احساس کنند و رپورتاژ شما را به دید یک تبلیغ نبینند و لینک های شما را نیز راه حلی برای مشکل خودشان در نظر بگیرند و با آن بتوانند تعامل برقرار بکنند برای تسلط در این موضوع آموزش لینک سازی خارجی را در آکادمی مطالعه کنید.

لینک سازی طبیعی

اصول سئو و رعایت آن در محتوای رپورتاژ

متن و محتوا ای که میخواهید به عنوان یک رپورتاژ آگهی منتشر بکنید، حتما و قطعا باید با رعایت کردن اصول سئو باشد. هر مقدار و تعداد که لینک‌سازی انجام بدهید و محتوای خیلی خوبی هم تولید بکنید، اگر آن سئو نشده باشد، کمک آن چنانی نخواهد به شما کرد. اما نکته دیگری که حتما به آن توجه بکنید، این خواهد بود که در رسانه های مختلف محتواهای یکسان ننویسید و برای هر رسانه و سایت یک محتوای کاملا جداگانه در نظر داشته باشید.

داستان سرایی کنید

یکی از مشهودترین تفاوت‌ها در رپورتاژ آگهی و محتواها در وبلاگ دقیقا همین جا است. در محتواهای وبلاگ فضای بسیار زیادی برای داستان گفتن، پرداختن به موضوع های جانبی متفاوت، تشریح و گسترش دادن آن موضوع و در انتها بررسی یک سوال یا مشکل از دیدهای متفاوت را در اختیار خود دارید و برای مخاطب هایی محتوا خواهید نوشت که به خوبی می شناسید؛ اما در رپورتاژ و متن آن شما با تعداد بسیار محدودتری از کلمه ها سروکار دارید پس باید بتوانید در همین مقدار همه حرف خودتان را بزنید.

در محتوا و متن رپورتاژ گاهی ممکن است که مخاطب تا به کنون اسمی از شما و برندتان هم به گوشش نخورده باشد و موضوع مورد صحبت شما کاملا برای مخاطب تازه و جدید باشد.

داستان سرایی در رپورتاژ اگهی

داستان‌سرایی کردن به شما این کمک را می‌کند که مخاطب های زیادی را هم مسیر خود بکنید و آن‌هایی که مخاطبان عام شما هستند هم نیز در جریان کار قرار بگیرند. حتی نیز این احتمال هم وجود دارد که مخاطبی که در حال خواندن رپورتاژ آگهی شما است، احساس نیاز بکند و به حتی مشتری شما تبدیل بشود. این کاربر حتی شاید در دسته‌بندی های مخاطبان هدف شما نیز جایی نداشته است، زیرا نیاز خودش را نمی‌شناخته و با این عمل شما باعث گردیده اید که او به دنبال رفع کردن این نیاز جدید خود، سایت و کسب‌وکارتان را دنبال کند.

برای مثال کاربر ای در یک روزآفتابی در خبرگزاری ای به دنبال مطالعه کردن اخبار جدید روز است که تصادفی تیتری جذاب و گیرا در مورد سرقت شدن خودرو نظر او را نیز به خودش جلب می‌کند. با خواندن متن آن خبر که از قضای کار رپورتاژ آگهی نیز بوده است، به این مورد پی خواهد برد که چرا نباید از راه های امنیتی ذکر شده در این مطلب برای محفاظت کردن از خودروی سواری خودش استفاده بکند؟ و همین موضوع در رپورتاژ آگهی جرقه‌ای خواهد شد برای اینکه مسیر مخاطب عوض گردد و تبدیل به یک مشتری وفادار و خوب بشود.

اکنون اگر متن محتوای ویراستار شده، به خوبی بتواند داستان‌سرایی را درخود رعایت بکند، خواهد توانست مخاطب را نیز به سمت و سوی خرید مشرف و هدایت بکند.

لینک‌سازی کردن (لینک‌بیلدینگ)

این ویژگی نیز خیلی مناسب آن دسته از سایت ها و کسب‌وکارها است که به صورت مرتب و مستمر رپورتاژ منتشر می کنند و پلن و استراتژی خاصی نیز برای رپورتاژهایشان دارند. همچنین این بیزینس ها خواهند توانست لینک‌سازی ای فوق‌العاده‌ انجام بدهند؛ اما به شرط این که حتما در زمان رپورتاژ نگاری به این مسئله توجه بشود و بسیار پیشنهاد می کنیم مقاله لینک سازی خارجی را در آکادمی مطالعه کنید تا ذهنیت بهتری نسبت به لینک بیلدینگ پیدا کنید.

آموزش ساخت بک لینک (لینک سازی خارجی) برای خط اول گوگل!
خواندن

اگر قبل ها نیز در سایت رسانه ای، رپورتاژی را در قالب خبری نشرداده اید، برای رپورتاژهای جدید خودتان می‌توانید یک عنوان مربوط را انتخاب بکنید که این امکان وجود داشته باشد که به صورت طبیعی در آن لینک‌دهی کنید. سپس در تولید و نگارش متن رپورتاژ آگهی خود به رپورتاژهایی که قبلا نشر داده اید، لینک‌‌ سازی داخلی انجام بدهید.

با این رخداد رپورتاژ آگهی شما اعتبار و قدرت بیشتری را خواهد گرفت، با توجه به اینکه توسط لینک داخلی به یک رپورتاژ دیگر مرتبط شده است؛ اما زیرا گوگل فکر می‌کند که مطلب (رپورتاژ آگهی) شما نیز برای همان رسانه معتبر می باشد، ارزش بسیار بیشتری را برای وبسایت شما نیز درنظر خواهد گرفت.

ساده و روراست باشید

محتوا و متنی که قرار است به صورت رپورتاژ آگهی در وبسایت رسانه قرار بدهید را ویترینی از برند خودتان بدانید. سعی بکنید نما و محتوایی که سیل عظیمی از مخاطبان و کاربران برای بار اول مواجه می شوند با آن، یک نمای بسیار درست و صادقانه از کسب‌وکار و فعالیت‌هایتان باشد. در متن و محتوای رپورتاژ آگهی هرزگویی نکنید، سرتاسر از کسب‌وکارتان و خدمات و کالایی که ارائه میدهید، تمجید و تعریف نکنید، سایر رقبا را به هیچ عنوان مورد نکوبید و سرزنش کنید، از الفاظ درست گونه استفاده بکنید و تعهدات خود را بیان بکنید که در واقعیت به آن ها وفادار هستید.

با کاربری که می‌خواهد رپورتاژ آگهی شما را مطالعه بکند، راحت و ساده باشید. ترجیح تان این باشد که مشکلی را شناسایی و بررسی کنید و برند خودتان را به عنوان راه حل و مسیری مورد اعتماد به او پیشنهاد بدهید و اگر در محتوا رپورتاژ خود خواستید مقایسه‌ صورت بپذیرد (البته که این کار را انجام ندهید و اگر می خواهید انجام بدهید با نمونه‌های ایرانی مقایسه نکنید) تماما ویژگی‌ها چه منفی و مثبت خودتان را با صداقت کامل بیان بکنید تا مخاطبتان به صورت کاملا آگاهانه تصمیم گیرد.

این که در یک بخش متن خود چیزی بنویسید که مغایرت دارد با سرویس هایی که به مشتری ارائه خواهید کرد، اعتماد مخاطب به مرور زمان از بین خواهد رفت و چال کسب و کار خود را کنده اید چون قطعا هیچ‌کس کسب‌وکاری را دوست نخواهد داشت که دروغ می گوید.

کال تو اکشن CTA

کال تو اکشن را به هیچ عنوان از یادتان نبرید. در انتهای رپورتاژ خود، حتما کاربرانی که مقاله را دنبال کرده اند را به سوی هدفی که می خواهد، سوق بدهید. چنانچه کال تو اکشن در آگهی و متن شما نباشد، انگار که نه انگار که رپورتاژ رفته اید زیرا هیچ تاثیر و فیدبکی از محتوا خود نمی گیرید و به آسانی کاربران و دنبال کنندگانی که با محتوای آگهی شما ارتباط برقرار کرده بودند و جذب تان شده‌ بودند را از دست خواهید داد.

کال تو اکشن در رپورتاژ آگهی CTA

اینکه کال تو اکشن نداشته باشید درست مانند این خواهد بود که مزایا و ویژگی های محصول یا سرویسی را برای به صورت کامل برای شخصی توضیح بدهید؛ اما آدرس مغازه یا دفتر خودتان را به او نگویید تا بتواند بیاید و از سرویس یا محصول شما بخرد و استفاده بکند.

رپورتاژ آگهی موفق چه اثری بر مخاطب می گذارد؟

تاکنون با تمام این نکات مهم و ترفند هایی که در آموزش رپورتاژ آگهی در آکادمی تا اینجای کار به شما یاد داده ایم، شما اکنون باید بتوانید یک تولید محتوای حرفه ای و کاربردی و مفید برای کاربران و مخاطب های رسانه را پیدا کنید و پاسخ این سوال که چگونه رپورتاژ بنویسیم هم تا حدی گرفته اید. پس ازینکه انتشار رپورتاژ آگهی را پیش بردید اگر همه چیز به خوشی و عالی پیش رفت، شما اکنون باید منتظر افزایش ترافیک چشمگیر ورودی سایت خودتان باشید.

رپورتاژ آگهی موفق

اکنون متن رپورتاژی که منتشر کردید با توجه به رعایت کردن تمام نکات رپورتاژ آگهی که ما تا به اینجای کار گفته ایم، تعداد زیادی از مخاطبانی که در آن سایت های رسانه ای به دنبال رفع نیازهایشان بودند یا با مشکلی برخورده بودند را به سوی سایت خود و استفاده کردن از سرویس هایی که ارائه میدهید کشاندید. رفته و رفته با بالارفتن تعداد افرادی که رپورتاژ شما را مطالعه خواهند کرد و واکنش از خود نشان خواهند داد و بروی لینک هایتان کلیک می کنند، مقاله شما در نتیجه های گوگل به رنک های بهتر دست پیدا خواهد کرد.

با تولید کردن یک محتوای کامل و غنی و استفاده کردن از اعتبار و ارزشی که سایت‌های رسانه نزد گوگل دارند، به راحتی خواهید توانست در صدر نتایج گوگل حضور یابید و بصورت روزانه نیز مخاطبان بسیاری را به سوی سایت خودتان هدایت کنید.

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی تبلیغاتی موفق

هنگام نوشتن یک رپورتاژ آگهی تبلیغاتی، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. نویسنده باید در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO ) متخصص باشد.
  2. تبلیغ باید دلپذیر، مفید یا محتوای آموزشی مرتبط با سایت/محصول تبلیغ شده باشد.
  3. هزینه رپورتاژ آگهی باید توسط ناشر رپورتاژ آگهی پرداخت شود
  4. رپورتاژ آگهی تبلیغاتی باید در وب سایتی با بازدید بالا و شهرت خوب منتشر شود

نوشتن رپورتاژ آگهی تبلیغاتی آسان است. به سادگی یک نویسنده واجد شرایط را انتخاب کنید که مسئول تمام محتوا باشد، پرداخت خود را انجام دهید و URL رپورتاژ آگهی را در جایی که باید منتشر شود ارائه دهید. رپورتاژ آگهی تبلیغاتی باید حاوی اطلاعات مفیدی در رابطه با سایت/محصول تبلیغ کننده باشد تا علاقه و پاسخ مثبت کاربران را ایجاد کند، به همین دلیل استفاده از یک مقاله نویس حرفه ای مهم است.

هنگامی که از URL تبلیغاتی خود با محتوای باکیفیت که توسط یک متخصص در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نوشته شده است استفاده کردید، نوبت به دیدن نتایج می رسد! اکنون که رپورتاژ آگهی تبلیغاتی شما منتشر شده است، تماشا کنید که مشتریان جدید هجوم می آورند. به یاد داشته باشید که رپورتاژ آگهی سئو برای جذب بازدیدکنندگان هدفمندی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما هستند، طراحی شده اند.

مزایای رپورتاژ آگهی در سئو

  • افزایش بازدیدکنندگان سایت
  • افزایش دید و آگاهی از برند
  • مشارکت در رسانه های اجتماعی
  • بهبود رتبه موتور جستجو
  • افزایش سرنخ و تبدیل

افزایش تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو

برای اینکه مطمئن شوید رپورتاژ آگهی در سئوی شما موثر است و آن را افزایش دهید، باید:

  • موضوع یا محصولی را برای تبلیغ انتخاب کنید که به مخاطبان شما مرتبط باشد
  • کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یا محصول خود را جستجو کنید
  • محتوای باکیفیت و غنی از کلمات کلیدی بنویسید
  • محتوای خود را در رسانه های اجتماعی و سایر کانال های آنلاین تبلیغ کنید
  • پیگیری نتایج کمپین خود و بهینه سازی در صورت نیاز

نباید ها در نوشتن رپورتاژ آگهی

برخی از مواردی که هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

  • نوشتن محتوای بی کیفیت یا هرزنامه
  • تبلیغ محتوای خود از طریق کانال های نامشروع
  • پیگیری نکردن نتایج کمپین

 

7 نمونه رپورتاژ آگهی ؛ موفق و ایرانی

همیشه دیدن نمونه رپورتاژ آگهی های موفق می تواند برای ما الهام بخش باشد و می توانیم با الگو گرفتن از آنها رپورتاژ های بهتری را بنویسیم و منتشر کنیم و خود نیز روزی در لیست نمونه رپورتاژ های موفق قرار بگیریم.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق و ایرانی

اکنون باهم نگاهی به نمونه رپورتاژ آگهی های خوب ایرانی خواهیم انداخت که توسط تیم های تحریر و سئو حرفه ای تدوین گردیده اند:

1. نمونه رپورتاژ تخفیفان

سایت اشتراک تخفیف تخفیفان در واقع بستری آنلاین برای ارتباط بین فروشنده ها و مراکز ارائه خدمات با مردم است. تخفیفان همیشه در تلاش بوده تا خدمات و محصولات اش را با بیشترین سطح تخفیف در اختیار کاربران خود قرار بدهد. این سایت نیز در راستای ارتباط گرفتن بیشتر با مخاطب های خود چندین نمونه رپورتاژ آگهی بسیار عالی در رسانه و خبرگزاری‌های گوناگون منتشر کرده است. یکی از نمونه رپورتاژ آگهی‎‌ موفق تخفیفان با موضوع “بدون تخفیف خرید نکنید!” بوده که در سایت تکنولوژی زومیت منتشر کرده است.

تیتر گیرا و جذاب و تامل‌برانگیزش، بسیاری از کاربران را مشتاق به خواندن آن می‌کند. در متن این رپورتاژ تخفیفان به خوبی از کلمات کلیدی همچون کد تخفیف و کوپن تخفیف استفاده کرده است. همچنین لینک‌دهی‌های انجام شده از طریق عبارت‌هایی مانند کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف دیجی استایل و کد تخفیف چنگال صورت پذیرفته است. درواقع به صورت کاملا حرفه ای از عبارت‌هایی که سرچ بالایی در گوگل دارند، استفاده کرده بوده است.

نمونه رپورتاژ آگهی تخفیفان در زومجی

2. نمونه رپورتاژ بیمیتو

سایت بیمیتو را قطعا در تبلیغات تلویزیون دیده اید، سامانه‌ ای برای خرید و مدیریت آنلاین بیمه است که تمامی خدمات بیمه‌ای را تحت پوشش دارد و با همکاری شرکت‌های بیمه مورد تایید ایران همکاری دارد. بیمیتو همواره در تلاش است تا بتواند بهترین مشاوره و خدمت در زمینه بیمه به مخاطبان خود ارائه بدهد. یکی از برترین نمونه‌ های موفق رپورتاژ آگهی این سامانه، “بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰” است که در خبرگزاری تابناک منتشر کرده است.

در این رپورتاژ آگهی به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی که ماشین دارند، پرداخته است. خرید بیمه شخص ثالث برای صاحبین خودرو، امری ضروری است که بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالای آن، پرداخت آن را به تعویق می‌اندازند. از طرفی شرکت‌های بیمه نیز به ازای هر روزی که ماشین بیمه نداشته باشد، جریمه در نظر خواهد گرفت.

سایت بیمیتو در راستای هدف برطرف کردن این نگرانی، چند نمونه رپورتاژ آگهی در زمینه بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در خبرگزاری‌های مختلف داخلی ارائه کرده است که بسیار مورد توجه واقع گردیده است.

نمونه رپورتاژ آگهی بیمیتو در تابناک

3. نمونه رپورتاژ دیجی استایل

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل که زیرمجموعه‌ای از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به حساب می‌آید، در زمینه‌های فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و پوشاک مردانه در حال فعالیت است. نمونه رپورتاژ آگهی خوب دیجی استایل در راستای زیبایی و آرایش، رپورتاژ آگهی “نکات مهم برای داشتن یک آرایش زیبا و بدون نقص” است که در خبرگزاری همشهری منتشر گردیده است در این مقاله به خوبی ضروری‌ترین محصولات آرایشی برای داشتن آرایشی زیبا اشاره شده و نحوه استفاده از آن را نیز شرح داده است.

لینک‌سازی‌های رپورتاژ نیز مخاطب را مستقیم به خرید آنلاین آن محصولات آرایشی از دیجی استایل خواهد رساند. همین امر باعث گردیده تا این رپورتاژ به یکی از نمونه های رپورتاژ آگهی موفق در ایران تبدیل شود.

نمونه رپورتاژ آگهی دیجی استایل در همشهری

4. نمونه رپورتاژ ایرانسل

هنگامی که کرونا در اوج خود بود، شرکت ایرانسل با انتشار رپورتاژی با عنوان “ایرانسل سیم کارت رایگان سرپرست خانوار را با پست تحویل می‌دهد” در خبرگزاری‌های مختلف مثل دنیای اقتصاد، عصر ایران، مهر، فرارو، ایرنا، خبر آنلاین و… ذهن مخاطبان زیادی را به صورت گسترده درگیر خود کرد.

دقیقا زمانی که دولت تصمیم به واریز وام کم هزینه به سرپرست خانوارها گرفته بود و یکی از شروط آن، ثبت‌نام از طریق سیم‌کارت تنها به نام سرپرست خانوار بود؛ شرکت ایرانسل با انتشار رپورتاژهای متعدد با کلمه کلیدی ترند، مخاطبان زیادی را درگیر محصول خود کرد.

نمونه رپورتاژ اگهی ایرانسل در دنیای اقتصاد

5. نمونه رپورتاژ دیوار

نام سایت دیوار را شنیده اید. اکثر افراد به نوعی تابه حال گذرشان به این وب سایت افتاده است. یکی از نمونه های رپورتاژ آگهی‌ که این سایت محبوب، در سایت خبری ایمنا منتشر کرده است، دارای تیتر “نزدیک به ریه‌های تهران خانه بخرید است” این تیتر سوال‌برانگیز، توجه هر پایتخت نشینی را به خود جلب خواهد کرد. در این رپورتاژ نیز خیلی ماهرانه و حرفه ای به محله‌هایی از تهران که آب و هوای خوبی دارد، پرداخته است.

محله‌هایی که می‌توان در آن زندگی پرآرامش و دور از شلوغی و آلودگی را تجربه کرد. از آنجایی که تهران در اکثر روزهای سال هوایی آلوده دارد، دیوار با انتخاب بسیار خوب عنوان این رپورتاژ که اشاره کاملا مستقیم به این دغدغه مردم دارد، مخاطبان زیادی را درگیر خود کرده است.

نمونه رپورتاژ دیوار در ایمنا

6. نمونه رپورتاژ شب

از سایت‌های موفق و فعال در زمینه رزرو ویلا و سوئیت با قیمت مناسب، سایت شب به حساب می‌آید. شب پلتفرمی اینترنتی برای پیدا کردن محل اقامتی متفاوت و به‌صرفه در هرجایی از کشور است. یک نمونه رپورتاژ آگهی‌ موفق شب در سایت خبری تابناک با تیتر “مزایای استفاده و رزرو از سایت های اجاره ویلا و اقامتگاه” است. از آنجایی که سایت شب نسبت به سایر سایت‌های رزرو محل اقامت، کمتر شناخته شده؛ در تلاش است تا خود را به مخاطبان معرفی کند و برندینگ انجام دهد.

این نمونه رپورتاژ با هدف معرفی سایت شب و مزایای خوب خود همچون پشتیبانی شبانه‌روزی، کد تخفیف برای سفرهای بعدی و تنوع بالای ویلا و سوئیت و… منتشر گردیده است که با توضیحات جامع و کامل خود از سایت، توانسته است نظر خوانندگان را نیز به خود جلب بکند.

نمونه رپورتاژ آگهی شب در تابناک

7. نمونه رپورتاژ فلای تودی

فلای تودی اما یکی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه رزرو هتل و بلیط پرواز است که نمونه‌های رپورتاژ آگهی متعدد و متنوعی، در سایت‌های خبری و سایت‌های مرتبط با موضوع گردشگری منتشر می‌کند. از دلایل موفقیت فلای تودی می‌توانیم به موضوعات چالش‌برانگیز در زمینه سفر اشاره کرد که ممکن است برای هرکسی که قصد سفر دارد، پیش بیاید. یکی دیگر از نمونه‌ رپورتاژهای فلای‌تودی، رپورتاژ “چگونه ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟” است که در سایت همشهری منتشر کرده است.

در این مطلب، ابتدا اطلاعات مفیدی در زمینه سفر به آنتالیا در اختیار مخاطبان قرار داده شده است و در ادامه به معرفی سایت فلای تودی و خدمات خود نیز پرداخته است. کلمات کلیدی این مطلب بیشتر رزرو بلیط و هتل ارزان بوده است. بک‌لینک‌های رپورتاژ نیز، کلمات پرتکرار رزرو هتل و پرواز به مقصد آنتالیا بوده است که با بازخورد بالایی نیز همراه شده است.

نمونه رپورتاژ اگهی فلای تودی در همشهری

کلام آخر آموزش انتشار رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژ آگهی همانند راه رفتن بدون کفش بر لبه یک تیغ برنده و تیز است. می‌توان هم کلی هزینه کرد و نتیجه‌ای نگرفت و از طرفی می‌توان با هزینه کم نتایج حیرت‌انگیزی از آن به دست آورد. تعداد رپورتاژهایی که منتشر شده‌اند و پس از آن کسب‌وکار با افزایش ترافیک ورودی، افزایش فروش و بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج مواجه شده است، کم نیستند.

به صورت حلاصه در این مقاله گفتیم که در عصر تکنولوژی که زندگی ما بیشتر به صورت آنلاین است و مدام در حال استفاده از اینترنت هستیم، انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه های تبلیغاتی است که می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود به کار ببرید. اما به صورت خلاصه این مقاله برای بهترین نتیجه از انتشار رپورتاژ آگهی باید به نکاتی توجه کرد.

  1. انتخاب منابع قوی برای انتشار رپورتاژ آگهی: برای بهترین نتیجه از انتشار رپورتاژ آگهی، باید منابع قوی را برای انتشار آگهی خود انتخاب کنید. این منابع می توانند وبسایت های معتبر، روزنامه ها، مجلات و … باشند.
  2. محتوای عالی رپورتاژ آگهی: برای جذب توجه مخاطبان، محتوای رپورتاژ آگهی باید جذاب و عالی باشد. باید محتوایی ارائه دهید که به مخاطبان شما جذاب و مفید باشد.
  3. بهبود سئو: بهترین روش برای بهبود سئو و جذب ترافیک از رپورتاژ آگهی استفاده کردن از کلمات کلیدی است. بنابراین، باید کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای رپورتاژ آگهی خود استفاده کنید.
  4. انجام تحلیل برای بهترین نتیجه از انتشار رپورتاژ اگهی: برای بهترین نتیجه از رپورتاژ آگهی، باید تحلیل های لازم را انجام دهید و سپس به اجرای راهکارهایی برای بهبود عملکرد خود بپردازید.

به طور کلی، انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه های تبلیغاتی است که در دنیای دیجیتال وجود دارد. با استفاده از محتوای آموزشی این مقاله، می توانید به بهترین نتیجه از انتشار رپورتاژ آگهی دست یابید.

بنابراین اگر شما هم قصد دارید که از تاثیرات مثبت رپورتاژ آگهی بهره‌مند شوید، بهتر است تمامی نکات گفته شده در این مقاله را به صورت کامل رعایت کنید و یک محتوای خوب و کاربردی بنویسید. شما چه تجربه‌هایی از انتشار رپورتاژ آگهی برای سایت خود دارید؟ شما چه موارد خاص دیگری را در زمان نوشتن رپورتاژ رعایت می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

قبل از خداحافظی پیشنهاد می کنیم حتما مینی دوره کلید طلایی آموزش لینک سازی خارجی را تماشا کنید زیرا حاوی نکاتی است که هیچکس به شما نگفته است و نخواهد گفت.

 

آموزش بک لینک سازی گوگل - کلید طلایی افزایش رتبه 2023 - گرفتن بک لینک - ساخت بک لینک

 

مقاله انگلیسی مرتبط پیشنهادی How to use SEO Advertising to Grow Your Business

ویدیو آموزش رپورتاژ آگهی در یوتیوب YouTube

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود 🙁

کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!

به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

دیدگاه‌ها ۱۲