کانال تلگراممون راه‌اندازی شد 😍 میبینمت ...
سبد خرید

آموزش رپورتاژ آگهی ؛ نحوه نوشتن رپورتاژ موفق + نمونه ها

این روز ها آنجا اهمیت آموزش رپورتاژ آگهی آشکار می‌شود که می‌فهمیم کسب و کار ها به سمت تبلیغات آنلاین تمایل بیشتری دارند تا تبلیغات سنتی. در این گونه از تبلیغات می‌توانیم شاهد اثربخشی بیشتری و هزینه کمتر بود؛ اما به همان نسبت و اندازه هم توجه و حساسیت بیشتری را می‌طلبد.یکی از انواع تبلیغات آنلاین و موفق در دنیای دیجیتالی امروز رپورتاژ آگهی است که تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک آشکار است و در سئو خارجی بسیار تاثییر گذار است و سیل عظیمی از بیزینس ها روی آن و آموزش سئو تمرکز دارند و از آن برای رسیدن به جایگاه عالی و توسعه دادن بهره می‌برند.

در باقی مسیرهای تبلیغات آنلاین شما فقط چند کلمه زمان دارید تا مخاطب را بگیرید و جذب کنید و به سمت سایت خود روانه کنید؛ اما در رپورتاژ آگهی این زمان محدود نیست و این اتفاق می‌تواند یک نکته مثبت یا شاید هم منفی به شمار بیاید. همه ثمری به بدست می آید به شما و نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی که نگارش می کنید بسته است. اگر رپورتاژ جذاب و مفیدی را منتشر بکنید، می‌تواند ثمرات زیادی را برای وب سایت و کسبوکار شما به همراه آورد و حتی برعکس اگر محتوایی که خواهید نوشت، توجه به نگارش محتوا و نکات نکرده باشید، نتیجه‌ مدنظر ایجاد نخواهد شد.

رپورتاژ یکی از بهترین راه های لینک سازی خارجی و مهم ترین گام در سئو خارجی سایت است، پس خیلی مهم خواهد بود که متن بی نقص یا حداقل کم نقص را برای رپورتاژ نشر بدهید تا بتوانید از آن سرمایه گذاری ای که کرده‌ اید، بالاترین فیدبک را بگیرید. به خاطر همین بود که تصمیم گرفتیم اینجا به صورت کامل به مقاله آموزش رپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت و نمونه رپورتاژ آگهی های موفق را ببینیم. ما را تا انتهای این مقاله در آکادمی امیرحسین صداقت و سپس در دوره آموزش رپورتاژ آگهی همراهی بکنید.

لیست عناوین مقاله

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

می‌دانید سوال “چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟” کی مهم می‌شود؟ زمانی که از خود بپرسید آیا به دنبال یک راه ساده و موثر برای تبلیغ محصولات یا خدماتتان هستید؟ آیا می‌خواهید با استفاده از روشی جدید، به مخاطبان بیشتری دسترسی یابید و نام شما را در دنیای آنلاین ترسیم کنید؟ آموزش رپورتاژ آگهی گزینه‌ای قدرتمند است که به شما این امکان را می‌دهد تا از راهی نوین و موثر در جذب مشتریان و افزایش بازدید بهره‌برده و نام‌تان را به عنوان یک برند معتبر در بازار ایجاد کنید.

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه می‌توانید از آن بهره‌برداری کنید؟ در این آموزش کامل، ما به شما به طور گام به گام نشان خواهیم داد که چگونه از نوشتن یک رپورتاژ جذاب و متنوع تا انتشار آن در وب‌سایت‌ها و منابع مختلف، اقدام کنید. با دنبال کردن این راهنما، مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی یک استراتژی مؤثر در رپورتاژ آگهی را به‌دست خواهید آورد.

ممکن است به این فکر بیفتید که در دنیای پرشلوغ آنلاین، چرا باید به رپورتاژ آگهی اهمیت دهید؟ پاسخ بسیار ساده است: رپورتاژ آگهی با ایجاد پیوند به سایت شما از لحاظ سئو، بهبود رتبه ویدیوی شما در موتورهای جستجو، افزایش شناخت برندتان و جذب مشتریان جدید به شما کمک می‌کند. در این آموزش، ما به‌طور دقیق به تمامی جنبه‌های مهم رپورتاژ آگهی پی خواهیم برد.

معنی رپورتاژ آگهی به زبان ساده

معنی رپورتاژ آگهی به زبان ساده به معنای انتشار و نمایش آگهی‌های تبلیغاتی در رسانه‌ها و منابع مختلف است تا به جامعه یا مخاطبان مورد نظر دسترسی به اطلاعات و محصولات مختلف فراهم شود. به طور ساده‌تر، رپورتاژ آگهی معمولاً به متن‌های کوتاه و جذابی اطلاق می‌شود که در روزنامه‌ها، مجلات، وبسایت‌ها، رادیو، تلویزیون، و سایر وسایل ارتباط جمعی منتشر می‌شوند.

این متن‌های آگهی به طور خلاصه و جذاب به مخاطبان اطلاعاتی درباره محصولات، خدمات، یا رویدادهای خاصی ارائه می‌دهند تا به آنها کمک کنند تا تصمیم‌گیری صحیح‌تری انجام دهند. معمولاً در این متن‌ها از کلمات و عبارات مختصر و مفهومی استفاده می‌شود تا پیام مورد نظر به شکل سریع و کامل به مخاطبان منتقل شود.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین دارید که می‌خواهید یک رپورتاژ آگهی برای تبلیغ تخفیفات ویژه تابستانی‌تان ایجاد کنید. ممکن است متن رپورتاژ آگهی شما به این شکل باشد:

“تخفیفات تابستانی ویژه! با فروشگاه آنلاین ما، تابستان شما بهتر خواهد بود. تا 50% تخفیف بر روی محصولات انتخابی. از دست ندهید!”

در این مثال، متن کوتاه و جذابی به مخاطبان ارائه شده است تا آن‌ها را به بازدید از فروشگاه آنلاین شما ترغیب کند و از تخفیفات تابستانی بهره‌برداری کنند.

آموزش رپورتاژ آگهی و نکات مهم نوشتن قبل از انتشار

آموزش رپورتاژ آگهی اکنون به برخی از پیش‌نیاز ها نیاز دارد که حتما قبل از شروع کردن به نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی باید به آن ها نیز توجه بکنید. اهمیت این موضوع اگر کمتر از نگارش و تولید محتوا نباشد، بیشتر هم نخواهد بود. مهم ترین و اولین نکته ای که شما باید توجه داشته باشید، این خواهد بود که به مقدار کافی روی موضوع سئوی داخلی سایت تان کار در گذشته کرده باشید.

آموزش رپورتاژ آگهی تبلیغاتی

سئوی داخلی و باقی چیز هایی را که در این مسیر زیاد خواهید شنید، در جایگاه نیاز های اولیه رپورتاژ نگاری شناخته می شود.

1. آموزش سئوی داخلی

اگر چندان محتوای زیادی را درون سایت خود نشر نداده اید و لینک سازی داخلی سایت صحیح انجام نگردیده، خوب است اول به تولید و نگارش محتوا در بلاگ سایت خود بپردازید و در سئوی داخلی سایت متمرکز باشید.

2. آموزش شناخت هدف

پس از آن که یقین پیدا کردید که محتوای سایت شما به اندازه و لول ای رسیده‌ که بخواهید بروی سئوی خارجی کار بکنید، باید ابتدا سراغ شناخت هدف و تعیین آن بروید. هدف در سئو از انتشار رپورتاژ ها را می توانیم به 2 دسته تقسیم کنیم:

شناخته شدن (آگاهی از برند و افزایش آن)

به زبان ساده اگر تارگت شما برندینگ می باشد، حتما درنظر خود داشته باشید که بخشی از متن را باید اختصاص بدهید به شرح و معرفی کامل و جامع برند خود و موردی که در مسیر این هدف خیلی شامل اهمیت است، مقدار بالای بازدید کنندگان میباشد.

آموزش سئو و لینک سازی

در دیگر هدف (یعنی سئو) برای افزایش قدرت سئوی خارجی سایت رپورتاژ آگهی منتشر خواهید کرد و چیزی که می تواند اهمیت داشته باشد، کیفیت زیاد آن لینک ها و ارتباط مستقیم آن‌ها با وب سایت شما می باشد. پس هدف تعیین کردن می‌تواند بسیار مهم و حیاتی میباشد. اما خوب است بدانید که خیلی از بیزینس ها جفت این اهداف را تعیین می کنند تا از هر دو بتوانند سود ببرند.

در ادامه شنوای پادکست شناخت هدف در رپورتاژ آگهی از آکادمی امیرحسین صداقت باشید.

3. آموزش انتخاب و برگزیدن رسانه

در انتخاب کردن رسانه باید وسواس و دقت زیادی انجام دهید و رسانه‌ای را انتخاب کنید که بالا ترین تناسب را با بیزینس (کسب و کار) شما دارد. هدف تعیین کردن در مرحله پیش و حوزه فعالیت کسب و کارتان اثر گذار ترین موارد در برگزیدن رسانه می باشند.

انتخاب و برگزیدن رسانه

برای مثال گمان کنید حوزه کسب‌وکار و سایت شما مرتبط است به یک زمینه تخصصی و حرفه ای، پس در سایت‌های عمومی با مخاطب عام احتمالا به نتیجه مدنظر و خوب نمی‌رسید اما خیلی بهتر می شود سایتی با مرتبط با موضوع خود را برگزینید یا هم چنان چه هدف برند شدن (برندینگ) را دارید، کافی است در خبرگزاری های دارای مخاطب و بازدید بالا رپورتاژ خود را انتشار بدهید.

به جز ارتباط داشتن محتوایی و موضوعی، موارد کوجود ذیل هم می‌توانند کمک کننده باشند تا رسانه‌ خوب تری انتخاب بکنید.

4. اعتبار (آتوریتی) سایت

بحث اعتبار یک سایت، شاخصه بسیار کلی گونه ای است و شاید توان او را اندازه‌ گرفت؛ اما با بررسی و تعریف مفاهیم گوناگون دیگر و هم چنین استفاده از ابزارهای مختلف، بتوانیم تا حدودی این موضع را متوجه شد. مقدار ورودی‌های وب سایت، ابعاد و تعداد لینک های خارجی (بک‎‌لینک‌) سالم در آن، اعتبار دامین (آتوریتی)، پوزیشن سایت در سیمیلاروب یا الکسا از جمله نشانه هایی هستند که می‌توانند سایت را اعتبار سنجی کنند.

معمولا این چنین اطلاعات در قسمت توضیحات هر رسانه موجود است و می توانید شما آن‌ها را ببینید. دیگر مسیری که خواهید توانست به این موارد دسترسی پیدا کنید، کار کردن با ابزار Ahrefs برای دومین آتوریتی، پلاگین سیمیلاروب یا الکسا استفاده کرد برای رتبه و اعتبار آن رسانه را مورد بررسی و سنجش قرار بدهیم.

چک کردن اعتبار دامنه و سایت

5. انتخاب کردن موضوع

با آنالیز سایت آن رسانه و بخشی که در آن درحال فعالیت هستید و هم چنین چیزهایی که می توان گفت برای مشتریان بیزینس شما سوال ایجاد کرده است یا ویژگی و نکاتی که شاید قصد بیان کردن در رپورتاژ نگاری خودتان داشته باشید، میتوانید موضوع و سبک رپورتاژ آگهی را انتخاب بکنید.

این را حتما توجه کنید که موضوع حتما نباید در گذشته در سایت مدنظر منتشر گردیده باشد و اگر مشکل، دغدغه و سوالات کاربران را بی پاسخ نگذارید، می‌تواند بسیار تاثیرگذار و مفید باشد.

6. آموزش بررسی رقیبان

در مرحله بعدی نیاز دارید مطالب ای که کسب و کار های رقیبان شما منتشر کرده اند را نیم نگاهی بکنید. اگر مشابه موضوع خود در سایت آن رسانه هم مقاله ای منتشر شده، آن را مطالعه نمایید تا سپس برای رپورتاژ نگاری های خودتان بتوانید از آن سود ببرید و شبیه ترین متن را از منظر لحن بنویسید تا مخاطب های آن سایت نتوانند تفاوت را احساس بکنند و نیز جنبه تبلیغات را همراه خود نداشته باشد.

7. آموزش نوشتن تیترها در رپورتاژ

اکنون پس از آن که به صورت جامع رسانه و موضوع مشخص گردید، به نگارش کردن مقاله نوبت خواهد رسید. اما قبل از آن که رپورتاژ نگاری را استارت بزنید، خیلی بهتر می شود که عناوین (تیتر ها) و زیر تیتر هایی که می‌خواهید برای آن‌ها مطلب تولید کنید را مشخص بکنید.

فراموش نکنید در متن و کلیت رپورتاژ آگهی به هیچ عنوان زیاده گویی و زیاده روی مجاز نیست و فرصت ای همانند متن یک بلاگ نخواهید پیدا کرد. خوب است گونه ای عناوین را مرتب کنید که کاربر شما تنها یک مسیر را سپری کند و در انتها به قلاب خودتان وصل بشود، بدون اینکه توجه بکنید.

در باقی مسیر اما با شما در آموزش رپورتاژ آگهی عنوان خواهیم کرد که باید چجوری این گونه متنی را تولید کنید و مخاطب و کاربران را به دام خود بی اندازید.

آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی

پس از کامل کردن پیش‌ نیاز هایمان، وقت به آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی خواهد رسید. دراین گام (یادگیری نوشتن رپورتاژ) شما در مهم ترین پوزیشن انتشار رپورتاژ آگهی جای دارید. الان قرار است با این گام همه آن‌ چه را در آستین خود دارید را رو بکنید تا کاربر را با خودتان هم مسیر و همراه بکنید. به هیچ وجه رپورتاژ را به دید فقط یک متن آن هم ساده که تنها می تواند در سایت آن رسانه قرار بگیرد، نگاه نکنید.

رپورتاژ آگهی کاملا همانند یک بازاریاب یا فروشنده است که در محیط شلوغ و عمومی می خواهد همه توجه ها را به سمته شما و کسب‌وکار شما جلب بکند تا سپس همه به سوی سایت شما جذب شوند.

برای تولید و نگارش  این جنس متنی، قطعا نیاز دارید بدانید چه چیز هایی را باید حتما رعایت بکنید و چجوری یک فروشنده با تجربه را در بین آن شلوغی ها بفرستید تا بتواند بیش ترین بازدهی و فیدبک را برای خودتان به دست بیاورد.

قانون های رسانه

درست اولین قدم را می توان مطالعه کردن قوانین رسانه نامید. مطالعه کردن چیزهایی که رسانه ها در سایت خود تحت این چنین موضوعی نشر می دهند، اول می‌تواند در گام های پیش از تولید رپورتاژ و نوشتار و دوم در هنگام مراحل ایجاد رپورتاژ آگهی انجام بشود. اینکه در کجای این فرایند در رپورتاژ نگاری جای بگیرد انتخاب شماست و شما باید تعیین بکنید و تمام اختیاری می باشد.

قانون های رسانه

چنانچه اینکه قبل از نوشتن، بخوانید باعث این خواهد شد که نکات را سریع تر و جزئی تر و دقیق به خاطرتان بیاورید، پس قبل از اینکه بنویسید بخوانید اما چنانچه خواندن این قوانین در مراحل هنگام یا بعد از نوشتن به شما کمک خواهد کرد که ذهنتان را بهتر دسته بندی و مدیریت کنید، در قدم های بعدی برای مطالعه قوانین اقدام بکنید.

قانون های رسانه در حقیقت مشخص خواهد کرد که در طول رپورتاژ چند کلمه فرصت نوشتن دارید، چند لینک فالو یا نوفالو می‌توانید قرار بدهید و هم چنین چه مقدار عکس برای رپورتاژ سایت خود در نظر داشته باشید. در گوشه ذهن داشتن این قوانین خواهد توانست به شما کمک بکند که رپورتاژ اثر گذارتری تولید کنید.

مقیاس ها در رسانه

پس از آن که قوانین در رسانه را مطالعه فرمودید و با شرایط و قانون در رسانه آشنایی پیدا کردید، باید مقیاس (معیار) و فاکتوری که رسانه عنوان شده است را در تمام متن خودتان رعایت بکنید. برای مثال در قوانین رسانه اگر آمده بود که عناوین و تیترها که صفت هایشان تفضیلی (تر-ترین) است را نخواهد پذیرفت، بنابراین شما نیز باید برای استفاده از این گونه کلمات در تیتر ها را تجدید نظر کنید تا موجب این نشود که محتوا بازگشت بخورد.

مقدار کلمات، تعداد لینک‌ ها در رپورتاژ و نوع آن لینک‌ها هم نیز در این گام مشخص باید شود و همچنین می‌توانید آن ها را نیز در نظر داشته باشید و مطابق آن‌ها در محتواهای خود تغییرات دهید و آن را تولید بکنید.

آموزش استراتژی در رپورتاژ

در آموزش استراتژی در رپورتاژ قطعا نیاز خواهید داشت که با مدیر سئو سایت تان صحبت بکنید و از او درخواست کنید که هدف اش را با شفافیت بیشتر برای شما بیان بکند. برای مثال اگر قصد این را دارد در کلمه کلیدی «خرید کفش اسپورت» به صفحه اصلی در سایت لینک بدهید، باید در جریان این مورد باشید که بتوانید برای آن نیز برنامه ریزی بکنید. پس بهتر است از استراتژی سئو ای که مسئول سئو سایت در نظر خود گرفته است نیز آگاه بشوید تا محتوا های بهتری نیز بتوانید تولید کنید.

همچنین رپورتاژ نگاری تان بهتر است که مثل نوشتن برای سایر محتوا ها، با رعایت کردن اصول در سئو متن تان باشد و در عین این حال نیز به این موضوع توجه کنید که قرار این است محتوا شما را مخاطبان ببینند و نه موتورهای جستجوگر و گوگل. بنابراین استفاده بیهوده کردن و اشباع کلمات کلیدی و عبارت های موردنظرتان و و فراتر از حد تبلیغاتی بودن رپورتاژ را کنار بزارید.

آموزش لینک‌سازی طبیعی

از آن مواردی که شاید به قدرتمند شدن و اثرگذاری بیشتر در رپورتاژ ها منجر بشود، آموزش لینک‌سازی طبیعی در رپورتاژ آگهی است؛ اما این چنین نیست که هر لینک‌سازی بتواند این گونه نتیجه ای را به ارمغان آورد. باید هنگامی که می‌خواهید تا لینک‌های تان را به انکرتکست‌های موردنظرتان لینک کنید، به گونه ای این عمل انجام بشود که تماما طبیعی به نظر برسد تا کاربران نتوانند تفاوتی با مقاله های عادی احساس کنند و رپورتاژ شما را به دید یک تبلیغ نبینند و لینک های شما را نیز راه حلی برای مشکل خودشان در نظر بگیرند و با آن بتوانند تعامل برقرار بکنند برای تسلط در این موضوع آموزش لینک سازی خارجی را در آکادمی مطالعه کنید.

لینک سازی طبیعی

اصول سئو و رعایت آن در محتوای رپورتاژ

متن و محتوا ای که میخواهید به عنوان یک رپورتاژ آگهی منتشر بکنید، حتما و قطعا باید با رعایت کردن اصول سئو باشد. هر مقدار و تعداد که لینک‌سازی انجام بدهید و محتوای خیلی خوبی هم تولید بکنید، اگر آن سئو نشده باشد، کمک آن چنانی نخواهد به شما کرد. اما نکته دیگری که حتما به آن توجه بکنید، این خواهد بود که در رسانه های مختلف محتواهای یکسان ننویسید و برای هر رسانه و سایت یک محتوای کاملا جداگانه در نظر داشته باشید.

داستان سرایی کنید!

یکی از مشهودترین تفاوت‌ها در رپورتاژ آگهی و محتواها در وبلاگ دقیقا همین جا است. در محتواهای وبلاگ فضای بسیار زیادی برای داستان گفتن، پرداختن به موضوع های جانبی متفاوت، تشریح و گسترش دادن آن موضوع و در انتها بررسی یک سوال یا مشکل از دیدهای متفاوت را در اختیار خود دارید و برای مخاطب هایی محتوا خواهید نوشت که به خوبی می شناسید؛ اما در رپورتاژ و متن آن شما با تعداد بسیار محدودتری از کلمه ها سروکار دارید پس باید بتوانید در همین مقدار همه حرف خودتان را بزنید.

در محتوا و متن رپورتاژ گاهی ممکن است که مخاطب تا به کنون اسمی از شما و برندتان هم به گوشش نخورده باشد و موضوع مورد صحبت شما کاملا برای مخاطب تازه و جدید باشد.

داستان سرایی در رپورتاژ اگهی

داستان‌سرایی کردن به شما این کمک را می‌کند که مخاطب های زیادی را هم مسیر خود بکنید و آن‌هایی که مخاطبان عام شما هستند هم نیز در جریان کار قرار بگیرند. حتی نیز این احتمال هم وجود دارد که مخاطبی که در حال خواندن رپورتاژ آگهی شما است، احساس نیاز بکند و به حتی مشتری شما تبدیل بشود. این کاربر حتی شاید در دسته‌بندی های مخاطبان هدف شما نیز جایی نداشته است، زیرا نیاز خودش را نمی‌شناخته و با این عمل شما باعث گردیده اید که او به دنبال رفع کردن این نیاز جدید خود، سایت و کسب‌وکارتان را دنبال کند.

برای مثال کاربر ای در یک روزآفتابی در خبرگزاری ای به دنبال مطالعه کردن اخبار جدید روز است که تصادفی تیتری جذاب و گیرا در مورد سرقت شدن خودرو نظر او را نیز به خودش جلب می‌کند. با خواندن متن آن خبر که از قضای کار رپورتاژ آگهی نیز بوده است، به این مورد پی خواهد برد که چرا نباید از راه های امنیتی ذکر شده در این مطلب برای محفاظت کردن از خودروی سواری خودش استفاده بکند؟ و همین موضوع در رپورتاژ آگهی جرقه‌ای خواهد شد برای اینکه مسیر مخاطب عوض گردد و تبدیل به یک مشتری وفادار و خوب بشود.

اکنون اگر متن محتوای ویراستار شده، به خوبی بتواند داستان‌سرایی را درخود رعایت بکند، خواهد توانست مخاطب را نیز به سمت و سوی خرید مشرف و هدایت بکند.

آموزش لینک‌سازی رپورتاژ (لینک‌بیلدینگ)

این ویژگی نیز خیلی مناسب آن دسته از سایت ها و کسب‌وکارها است که به صورت مرتب و مستمر رپورتاژ منتشر می کنند و پلن و استراتژی خاصی نیز برای رپورتاژهایشان دارند. همچنین این بیزینس ها خواهند توانست لینک‌سازی ای فوق‌العاده‌ انجام بدهند؛ اما به شرط این که حتما در زمان رپورتاژ نگاری به این مسئله توجه بشود و بسیار پیشنهاد می کنیم مقاله لینک سازی خارجی را در آکادمی مطالعه کنید تا ذهنیت بهتری نسبت به لینک بیلدینگ پیدا کنید.

اگر قبل ها نیز در سایت رسانه ای، رپورتاژی را در قالب خبری نشرداده اید، برای رپورتاژهای جدید خودتان می‌توانید یک عنوان مربوط را انتخاب بکنید که این امکان وجود داشته باشد که به صورت طبیعی در آن لینک‌دهی کنید. سپس در تولید و نگارش متن رپورتاژ آگهی خود به رپورتاژهایی که قبلا نشر داده اید، لینک‌‌ سازی داخلی انجام بدهید.

با این رخداد رپورتاژ آگهی شما اعتبار و قدرت بیشتری را خواهد گرفت، با توجه به اینکه توسط لینک داخلی به یک رپورتاژ دیگر مرتبط شده است؛ اما زیرا گوگل فکر می‌کند که مطلب (رپورتاژ آگهی) شما نیز برای همان رسانه معتبر می باشد، ارزش بسیار بیشتری را برای وبسایت شما نیز درنظر خواهد گرفت.

ساده و روراست باشید

محتوا و متنی که قرار است به صورت رپورتاژ آگهی در وبسایت رسانه قرار بدهید را ویترینی از برند خودتان بدانید. سعی بکنید نما و محتوایی که سیل عظیمی از مخاطبان و کاربران برای بار اول مواجه می شوند با آن، یک نمای بسیار درست و صادقانه از کسب‌وکار و فعالیت‌هایتان باشد. در متن و محتوای رپورتاژ آگهی هرزگویی نکنید، سرتاسر از کسب‌وکارتان و خدمات و کالایی که ارائه میدهید، تمجید و تعریف نکنید، سایر رقبا را به هیچ عنوان مورد نکوبید و سرزنش کنید، از الفاظ درست گونه استفاده بکنید و تعهدات خود را بیان بکنید که در واقعیت به آن ها وفادار هستید.

با کاربری که می‌خواهد رپورتاژ آگهی شما را مطالعه بکند، راحت و ساده باشید. ترجیح تان این باشد که مشکلی را شناسایی و بررسی کنید و برند خودتان را به عنوان راه حل و مسیری مورد اعتماد به او پیشنهاد بدهید و اگر در محتوا رپورتاژ خود خواستید مقایسه‌ صورت بپذیرد (البته که این کار را انجام ندهید و اگر می خواهید انجام بدهید با نمونه‌های ایرانی مقایسه نکنید) تماما ویژگی‌ها چه منفی و مثبت خودتان را با صداقت کامل بیان بکنید تا مخاطبتان به صورت کاملا آگاهانه تصمیم گیرد.

این که در یک بخش متن خود چیزی بنویسید که مغایرت دارد با سرویس هایی که به مشتری ارائه خواهید کرد، اعتماد مخاطب به مرور زمان از بین خواهد رفت و چال کسب و کار خود را کنده اید چون قطعا هیچ‌کس کسب‌وکاری را دوست نخواهد داشت که دروغ می گوید.

کال تو اکشن CTA

کال تو اکشن را به هیچ عنوان از یادتان نبرید. در انتهای رپورتاژ خود، حتما کاربرانی که مقاله را دنبال کرده اند را به سوی هدفی که می خواهد، سوق بدهید. چنانچه کال تو اکشن در آگهی و متن شما نباشد، انگار که نه انگار که رپورتاژ رفته اید زیرا هیچ تاثیر و فیدبکی از محتوا خود نمی گیرید و به آسانی کاربران و دنبال کنندگانی که با محتوای آگهی شما ارتباط برقرار کرده بودند و جذب تان شده‌ بودند را از دست خواهید داد.

کال تو اکشن در رپورتاژ آگهی CTA

اینکه کال تو اکشن نداشته باشید درست مانند این خواهد بود که مزایا و ویژگی های محصول یا سرویسی را برای به صورت کامل برای شخصی توضیح بدهید؛ اما آدرس مغازه یا دفتر خودتان را به او نگویید تا بتواند بیاید و از سرویس یا محصول شما بخرد و استفاده بکند.

آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی همراه تجربیات شخصی

بسیار عالی! اکنون که این آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی را پشت سر گذاشتید گفتم بد نیست که باهم یک مختصر آموزش رپرتاژ آگهی‌ای دیگری هم که بر مبنی تجربیات شخصی من است را هم با هم دیگر مرور کنیم، البته که اگر علاقه مند هستید که دوره کاملی از آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد و پیشرفته‌ای را سپری کنید پیشنهاد می کنم حتما به انتهای مقاله سر بزنید چون به شما گفته ایم که باید چه کنید.

تجربیات شخصی در مورد نوشتن رپورتاژ آگهی

من برای فهم آسان تر و انتقال راحت تر تجربیاتم در این بخش از مقاله آموزش رپورتاژ آگهی می خواهم که کلیت مبحث رپورتاژ رو به دو بخش تقسیم کنم؛

  1. سئو رپورتاژ اگهی
  2. نوشتن رپورتاژ آگهی

ابتدا اولین کاری که باید بکنیم مبحث آموزش سئو رپورتاژ آگهی است که در این مقاله به طور مفصل راجب آن از انتخاب رسانه تا معیارها و غیره صحبت کردیم اما در این بخش به طور خلاصه تنها نکاتی که حائز اهمیت است را می گوییم.

آموزش سئو رپورتاژ آگهی

در آموزش سئو رپورتاژ آگهی به 12 نکته توجه ویژه ای باید بکنیم که 8 مورد از آنها را در دوره آموزش رپورتاژ آگهی برای شما قرار داده ایم و 4 تا از آنها را اینجا به ترتیب به معرفی و بررسی می پردازیم (البته توجه کنید که راجب برخی از این موارد بالاتر صحبت کردیم و این جا تنها تجربیات را در مورد آنها بازگو می کنیم)

قدرت سایت = قدرت رپورتاژ

برای انتشار رپورتاژ آگهی، بهتر است یک سایت قدرتمند را انتخاب کنید. با جستجو در وب، صدها سایت فارسی و غیرفارسی وجود دارند که می‌توانند رپورتاژ شما را منتشر کنند. اما مهمترین مسئله در اینجا، انتخاب یک وبسایت معتبر است. برای این منظور، چگونه باید عمل کنید؟

مانی ربات چیست؟ بررسی سئو در مانی ربات + دانلود Money Robot
خواندن

ابتدا، بهتر است رپورتاژ خود را در سایت‌های فارسی منتشر کنید. سپس، باید اعتبار دامنه وب سایت مورد نظر را بررسی کنید. برای این کار، به سایت “Moz” مراجعه کنید و آدرس وبسایتی که می‌خواهید رپورتاژ را در آن منتشر کنید را وارد کنید. سپس بررسی کنید که ابزار سایت “Moz” چه امتیازی برای آن سایت در بخش “DA” (دامنه‌ی اعتبارسنجی) نشان می‌دهد. این امتیاز نشان می‌دهد که گوگل چه اعتباری را برای آن دامنه در نظر می‌گیرد.

سپس، بین تمام سایت‌های مناسب برای انتشار رپورتاژ، مقایسه انجام دهید و یک سایت را انتخاب کنید که دارای دامنه با اعتبار بالا و نرخ اسپم (SPAM SCORE) کمتری باشد. با این حال، توجه کنید که فقط “DA” تنها معیار خوبی برای انتخاب وبسایت نیست و در ادامه مقاله به توضیحات بیشتری خواهم پرداخت.

بطور کلی، برخی از وبسایت‌های معتبر که رپورتاژهای با کیفیت را منتشر می‌کنند، عبارتند از:

– سایت ایسنا
– سایت مهرنیوز
– چطور
– و غیره

این نکته رو قبل انتشار رپورتاژ آگهی فراموش نکن!

کدام نکته؟ واقعیت این است که این اصول جزء موارد حیاتی و حرفه‌ای در زمینه رپورتاژ آگهی به شمار می‌روند. من در طول تقریباً پنج دقیقه، به دقت به این مسئله فکر کرده‌ام تا چگونه این مفهوم را به مخاطبانم منتقل کنم.

شاید بدانید سایت‌هایی که رپورتاژهای خود را در آن‌ها منتشر می‌کنید، واقعاً به عنوان فروشنده‌های رپورتاژ عمل می‌کنند. به عبارت دیگر، شما در این فرآیند تنها یک مشتری نیستید و رقبای شما نیز به احتمال زیاد از همان منابع استفاده کرده‌اند. آیا این موضوع درست است؟

همچنین به یاد داشته باشید که در هر صفحه از یک وب‌سایت، می‌توانید یک یا چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید در صفحات دیگر همان وب‌سایت از همان کلمات کلیدی استفاده کنید (مگر در موارد استثنا و خاص).

به عبارت دیگر، اگر به طور مثال سایت “ایلنا” قبلاً یک مقاله با کلمه کلیدی “آموزش سئو” منتشر کرده باشد، آن کلمه در آن صفحه به عنوان هدف تعیین شده و اگر در همان وب‌سایت یک رپورتاژ با همان کلمه کلیدی را منتشر کنید، ارجاع به همان صفحه مرجع خواهد شد (به همین ترتیب، بدون تفاوتی که این یک رپورتاژ باشد یا مقاله‌ای باشد).

در این مثال، اگر من بخواهم درباره “آموزش سئو” یک رپورتاژ در سایت آکادمی امیرحسین صداقت بنویسم، اثربخشی آن به دلیل وجود مقاله پیشین با همین کلمه کلیدی کمتر خواهد بود.

اما از کجا می‌توانم بفهمم که آیا چطور قبلاً روی این کلمه صفحه‌ای داشته است یا نه؟ به این شکل:

site:ilna.ir آموزش سئو

کافی است طبق این فرمول، عبارت “site:” را نوشته و بدون فاصله، دامنه‌ی مورد نظر را وارد کنید و بعد از وارد کردن یک فاصله، کلمه کلیدی خودتان را بنویسید. در تصویر زیر، می‌توانید نتیجه این جستجو را مشاهده کنید:

این نکته رو قبل انتشار رپورتاژ آگهی فراموش نکن!

همان‌طور که ملاحظه می‌فرمایید، سایت “ایلنا” تعدادی صفحه مختلف با عنوان “آموزش سئو” و همچنین کلمات مرتبط دیگر در داخل سایت خود دارد. از این‌رو، بهترین راهبرد در این مرحله این است که یا به دنبال یک سایت دیگر جستجو کنید، یا کلمه کلیدی دیگری را برای محتوای خود انتخاب نمایید. به عنوان مثال، امکان دارد از عباراتی همچون “دوره‌های آموزش سئو” یا “آموزش سئو جامع” استفاده نمایید. این تغییر در کلمه کلیدی می‌تواند به بهبود اثربخشی محتوای شما کمک کند.

رپورتاژ آگهی رو قبل انتشار سئو کن

تا این نقطه از مقاله آموزش رپورتاژ آگهی، می‌توانید یک منبع معتبر را برای تجربیات شخصی خود انتخاب کنید. البته در ادامه موارد و نکات دیگری نیز برای بحث خواهیم کرد. اما در حال حاضر، نیاز است به بهینه‌سازی مقاله‌ی رپورتاژ آگهی خود بپردازیم:

موضوع بهینه‌سازی محتوا در واقع یک موضوع پیچیده نیست و می‌توانید با رعایت موارد زیر به طرح‌ریزی محتوایتان بپردازید:

  1. در عنوان مقاله، از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.
  2. کلمه کلیدی اصلی را در پاراگراف اول مقاله نیز بهره ببرید.
  3. از کلمات مرتبط و همچنین عبارات مرتبط (LSI) در طول متن استفاده کنید.
  4. در تیترها (عناوین با تگ‌های H) از کلمه کلیدی و واژگان مرتبط استفاده نمایید، با احترام به اصول بهینه‌سازی سئو.
  5. تصاویر با کیفیت مناسبی را برای مقاله انتخاب کنید و در اختیار داشته باشید تا اندازه و بهینه‌سازی آنها را تغییر دهید. برای بهبود سئوی مقاله، تصاویر را بهینه‌سازی کنید.
  6. هر 100 تا 300 کلمه متن را زیر یک سرتیتر (عنوان فرعی) قرار دهید.
  7. یک عنوان جذاب و توجه‌برانگیز برای مقاله انتخاب کنید.
  8. محتوا را به زبانی ساده، روان و قابل فهم بنویسید.
  9. متن را دقیقاً بررسی کرده و از وجود هر گونه اشتباه املایی و نگارشی اطمینان حاصل نمایید.

این نکات تاکنون مختصراً برای بهینه‌سازی محتوای رپورتاژ آگهی شما را پوشش داده‌اند. البته، در دوره آموزش رپورتاژ آگهی به طور جامع‌تر به این موارد خواهیم پرداخت…

لینک‌سازی در رپورتاژ آگهی رو به خوبی انجام بده

در هر رپورتاژی که تصمیم به خریداری می‌گیرید، باید طبق قوانین و محدودیت‌های سایت‌های انتشار دهنده عمل کنید. این قوانین به شما اجازه می‌دهند تا بین 3 تا 5 لینک در متن رپورتاژ قرار دهید. این نکته اهمیت زیادی دارد و مهم است که لینک‌های موجود را با دقت و استراتژی مناسب ایجاد کنید و محل قرارگیری آن‌ها را به درستی انتخاب کنید. در ادامه با مطالعه، به خوبی این موضوع را درک خواهید کرد:

  1. در صورتی که وب سایت مورد نظر به شما اجازه اضافه کردن بیش از 5 لینک را می‌دهد، نگران نباشید! بهترین تعداد لینک‌ها بین 3 تا 5 عدد است و بهتر است از این محدوده پیروی کنید. در غیر این صورت، ممکن است به گوگل پیام دهید که مشکلی در سایتتان وجود دارد.
  2. بهتر است که از این 3 تا 5 لینک، حداقل 3 لینک را به صفحات مختلف و مهم وب سایتتان قرار دهید که از لحاظ سئو بهترین نتیجه را داشته باشند. در ضمن، 2 لینک دیگر را نیز می‌توانید به صفحاتی با ویژگی نوفالو اختصاص دهید تا تنوع و تعادل در لینک‌ها ایجاد شود. این ترکیب می‌تواند به افزایش اعتبار وب سایت شما در نظر گوگل کمک کند.
  3. در مقاله رپورتاژ، تمامی لینک‌ها با متن اصلی صفحات مرتبط از وب سایتتان منتشر می‌شوند. با این حال، در برخی موارد ممکن است لینک‌ها با متنی مانند “منبع” یا … منتشر شوند که می‌تواند به تنوع لینک‌ها و ترکیب‌های مختلف کمک کند.
  4. لینک‌های خروجی از رپورتاژ، هر چه نزدیک‌تر به ابتدای متن باشند، ارزش بیشتری دارند. به عبارت دیگر، لینکی که در ابتدای مقاله قرار می‌گیرد، نسبت به لینکی که در انتهای مقاله قرار دارد، تاثیر بیشتری بر روی سئو دارد. از این رو، لینک به صفحه مهم و کلیدی وب سایتتان را در ابتدای متن قرار دهید.
  5. اگر به یک صفحه از وب سایتتان دوبار لینک می‌دهید، تاثیر چند برابری در انتقال قدرت ندارد. بهتر است به تنوع و توازن در لینک‌های خود توجه کنید و آن‌ها را به صورت بهینه بین صفحات مختلف وب سایتتان توزیع کنید.

حالا، پیش از ارائه یک نکته مهم و پیشرفته دیگر در مورد رپورتاژ، باید بدانید که دوره آموزش رپورتاژ آگهی می‌تواند به شما در درک بهتر مفاهیم پیچیده مرتبط با لینک‌ها و سئو کمک کند.

هزینه رپورتاژ آگهی

هزینه رپورتاژ آگهی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل نوع رسانه‌ای که آگهی در آن منتشر می‌شود، اندازه و محتوای آگهی، مدت زمان نمایش، موقعیت در رسانه، شهرت رسانه، و نهایتاً مخاطبان مورد هدف می‌باشند. هزینه‌ها ممکن است در رسانه‌های مختلف تغییر کند و بسته به نیازها و ترجیحات تبلیغ‌کننده متفاوت باشد.

اگرچه این عوامل متغیر به تعیین هزینه کمک می‌کنند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برنامه‌ریزی و استراتژی تبلیغاتی همچنین تأثیر زیادی در بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش بازدهی آگهی دارد. در نهایت، ارتباط با رسانه‌ها و دریافت اطلاعات دقیقتر از نرخ‌ها و شرایط مرتبط با هر رسانه کلیدی برای تصمیم‌گیری در مورد هزینه رپورتاژ آگهی است.

 

رپورتاژ آگهی موفق چه اثری بر مخاطب می گذارد؟

تاکنون با تمام این نکات مهم و ترفند هایی که در آموزش رپورتاژ آگهی در آکادمی تا اینجای کار به شما یاد داده ایم، شما اکنون باید بتوانید یک تولید محتوای حرفه ای و کاربردی و مفید برای کاربران و مخاطب های رسانه را پیدا کنید و پاسخ این سوال که چگونه رپورتاژ بنویسیم هم تا حدی گرفته اید. پس ازینکه انتشار رپورتاژ آگهی را پیش بردید اگر همه چیز به خوشی و عالی پیش رفت، شما اکنون باید منتظر افزایش ترافیک چشمگیر ورودی سایت خودتان باشید.

رپورتاژ آگهی موفق

اکنون متن رپورتاژی که منتشر کردید با توجه به رعایت کردن تمام نکات رپورتاژ آگهی که ما تا به اینجای کار گفته ایم، تعداد زیادی از مخاطبانی که در آن سایت های رسانه ای به دنبال رفع نیازهایشان بودند یا با مشکلی برخورده بودند را به سوی سایت خود و استفاده کردن از سرویس هایی که ارائه میدهید کشاندید. رفته و رفته با بالارفتن تعداد افرادی که رپورتاژ شما را مطالعه خواهند کرد و واکنش از خود نشان خواهند داد و بروی لینک هایتان کلیک می کنند، مقاله شما در نتیجه های گوگل به رنک های بهتر دست پیدا خواهد کرد.

با تولید کردن یک محتوای کامل و غنی و استفاده کردن از اعتبار و ارزشی که سایت‌های رسانه نزد گوگل دارند، به راحتی خواهید توانست در صدر نتایج گوگل حضور یابید و بصورت روزانه نیز مخاطبان بسیاری را به سوی سایت خودتان هدایت کنید.

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی تبلیغاتی موفق

هنگام نوشتن یک رپورتاژ آگهی تبلیغاتی، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. نویسنده باید در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO ) متخصص باشد.
  2. تبلیغ باید دلپذیر، مفید یا محتوای آموزشی مرتبط با سایت/محصول تبلیغ شده باشد.
  3. هزینه رپورتاژ آگهی باید توسط ناشر رپورتاژ آگهی پرداخت شود
  4. رپورتاژ آگهی تبلیغاتی باید در وب سایتی با بازدید بالا و شهرت خوب منتشر شود

نوشتن رپورتاژ آگهی تبلیغاتی آسان است. به سادگی یک نویسنده واجد شرایط را انتخاب کنید که مسئول تمام محتوا باشد، پرداخت خود را انجام دهید و URL رپورتاژ آگهی را در جایی که باید منتشر شود ارائه دهید. رپورتاژ آگهی تبلیغاتی باید حاوی اطلاعات مفیدی در رابطه با سایت/محصول تبلیغ کننده باشد تا علاقه و پاسخ مثبت کاربران را ایجاد کند، به همین دلیل استفاده از یک مقاله نویس حرفه ای مهم است.

هنگامی که از URL تبلیغاتی خود با محتوای باکیفیت که توسط یک متخصص در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نوشته شده است استفاده کردید، نوبت به دیدن نتایج می رسد! اکنون که رپورتاژ آگهی تبلیغاتی شما منتشر شده است، تماشا کنید که مشتریان جدید هجوم می آورند. به یاد داشته باشید که رپورتاژ آگهی سئو برای جذب بازدیدکنندگان هدفمندی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما هستند، طراحی شده اند.

مزایای رپورتاژ آگهی در سئو

  • افزایش بازدیدکنندگان سایت
  • افزایش دید و آگاهی از برند
  • مشارکت در رسانه های اجتماعی
  • بهبود رتبه موتور جستجو
  • افزایش سرنخ و تبدیل

افزایش تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو

برای اینکه مطمئن شوید رپورتاژ آگهی در سئوی شما موثر است و آن را افزایش دهید، باید:

  • موضوع یا محصولی را برای تبلیغ انتخاب کنید که به مخاطبان شما مرتبط باشد
  • کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یا محصول خود را جستجو کنید
  • محتوای باکیفیت و غنی از کلمات کلیدی بنویسید
  • محتوای خود را در رسانه های اجتماعی و سایر کانال های آنلاین تبلیغ کنید
  • پیگیری نتایج کمپین خود و بهینه سازی در صورت نیاز

نباید ها در نوشتن رپورتاژ آگهی

برخی از مواردی که هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

  • نوشتن محتوای بی کیفیت یا هرزنامه
  • تبلیغ محتوای خود از طریق کانال های نامشروع
  • پیگیری نکردن نتایج کمپین

 

7 نمونه رپورتاژ آگهی ؛ موفق و ایرانی

همیشه دیدن نمونه رپورتاژ آگهی های موفق می تواند برای ما الهام بخش باشد و می توانیم با الگو گرفتن از آنها رپورتاژ های بهتری را بنویسیم و منتشر کنیم و خود نیز روزی در لیست نمونه رپورتاژ های موفق قرار بگیریم.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق و ایرانی

اکنون باهم نگاهی به نمونه رپورتاژ آگهی های خوب ایرانی خواهیم انداخت که توسط تیم های تحریر و سئو حرفه ای تدوین گردیده اند:

1. نمونه رپورتاژ تخفیفان

سایت تخفیفان، به عنوان یک پلتفرم آنلاین، در واقع یک ارتباط بین فروشندگان و مراکز ارائه خدمات با مردم فراهم می‌کند. هدف اصلی تخفیفان، ارائه خدمات و محصولات با بالاترین تخفیف ممکن به کاربران خود است. این سایت به منظور برقراری ارتباط افزایشی با مخاطبان خود، چندین نمونه رپورتاژ آگهی با کیفیت در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف منتشر کرده است. یکی از موفق‌ترین نمونه رپورتاژ تخفیفان با عنوان “بدون تخفیف خرید نکنید!” بود که در سایت تکنولوژی زومیت منتشر شد.

تیتر جذاب و فکر‌انگیز این رپورتاژ، توانسته است تعداد زیادی از کاربران را به خواندن آن ترغیب کند. در متن این رپورتاژ، تخفیفان با استفاده از کلمات کلیدی مانند “کد تخفیف” و “کوپن تخفیف”، به خوبی توانسته است مخاطبان را جذب کند. همچنین، با استفاده از لینک‌دهی‌هایی به عبارت‌هایی همچون “کد تخفیف دیجی کالا”، “کد تخفیف دیجی استایل” و “کد تخفیف چنگال”، به بهبود قابل ملاحظه‌ای در جستجوی گوگل ایجاد کرده است. به طور کلی، تخفیفان با استفاده حرفه‌ای از عبارات پرجستجو، توانسته است نماینده‌ی مناسبی از خدمات خود در دنیای آنلاین باشد.

نمونه رپورتاژ آگهی تخفیفان در زومجی

2. نمونه رپورتاژ بیمیتو

بیمیتو، پلتفرمی شناخته‌شده در تبلیغات تلویزیونی، یک سامانه جامع برای خرید و مدیریت آنلاین بیمه است. این سامانه تمامی خدمات بیمه‌ای را تحت پوشش قرار داده و با شرکت‌های بیمه تأییدشده ایران در تعامل است. هدف اصلی بیمیتو، ارائه بهترین مشاوره و خدمات بیمه به مخاطبان خود است. یکی از نمونه‌های موفق رپورتاژ آگهی این سامانه، با عنوان “بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰” بوده که در خبرگزاری تابناک منتشر گردید.

در این رپورتاژ آگهی، به یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های صاحبان خودرو پرداخته شده است. خرید بیمه شخص ثالث برای دارندگان خودرو، به دلیل هزینه‌های بالا، ممکن است به تأخیر بیفتد. از سوی دیگر، شرکت‌های بیمه برای هر روزی که ماشین بیمه نشده باشد، جریمه‌ای تعیین می‌کنند.

بیمیتو با ارائه چندین نمونه رپورتاژ آگهی در زمینه بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در رسانه‌های داخلی، به هدف کاهش این نگرانی اهتمام می‌کند. این تلاش‌ها باعث توجه بسیاری از مخاطبان و جامعه شده است.

نمونه رپورتاژ آگهی بیمیتو در تابناک

3. نمونه رپورتاژ دیجی استایل

دیجی استایل، فروشگاه آنلاینی که به عنوان زیرمجموعه‌ای از دیجی‌کالا فعالیت می‌کند، در حوزه‌های خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و پوشاک مردانه فعالیت می‌نماید. یک نمونه موفق از رپورتاژ آگهی در حوزه زیبایی و آرایش، متن با عنوان “راهنمای آرایش بی‌نقص: نکات حیاتی برای زیبایی فراگیر” است که به صورت اختصاصی در خبرگزاری همشهری منتشر شده است. این مقاله به طور جامع به محصولات ضروری آرایشی برای دستیابی به ظاهری زیبا می‌پردازد و نحوه استفاده از آن‌ها را به تفصیل توضیح می‌دهد.

استفاده از لینک‌دهی‌ها در این رپورتاژ، مخاطبان را به صورت مستقیم به فروشگاه آنلاین دیجی استایل برای خرید محصولات آرایشی هدایت می‌کند. این رویکرد باعث شده تا این رپورتاژ به یکی از نمونه‌های موفق رپورتاژ آگهی در ایران تبدیل شود.

نمونه رپورتاژ آگهی دیجی استایل در همشهری

4. نمونه رپورتاژ ایرانسل

در اوج شیوع کرونا، شرکت ایرانسل با انتشار رپورتاژی با عنوان “ایرانسل، سیم‌کارت رایگان سرپرست خانوار را با پست تحویل می‌دهد”، موفق به جلب توجه گسترده مخاطبان در خبرگزاری‌های معتبر از جمله دنیای اقتصاد، عصر ایران، مهر، فرارو، ایرنا و خبر آنلاین شد.

این تدبیر ایرانسل به موقع در زمانی که دولت برنامه‌ای برای واریز وام‌های کم هزینه به سرپرستان خانوارها داشت و یکی از شرایط آن، ثبت‌نام از طریق سیم‌کارت به نام سرپرست بود، با انتشار رپورتاژ‌های متعدد با استفاده از کلمه کلیدی ترند، توانست تا توجه گسترده‌ای از جامعه را به خود جلب کند. این اقدام هوشمندانه باعث شد تا مخاطبان به طرز فراوانی به این محصول جدید و متفاوت توجه کنند و درگیر آن شوند.

نمونه رپورتاژ اگهی ایرانسل در دنیای اقتصاد

5. نمونه رپورتاژ دیوار

نام سایت دیوار به گوشتان خورده است. بسیاری از افراد حداقل یک بار به این پلتفرم معروف سر زدند. یکی از نمونه‌های جذاب از رپورتاژ آگهی که این سایت معتبر در سایت خبری ایمنا منتشر کرده است، با تیتر “خرید خانه در نزدیکی ریه‌های تهران” را می‌توان نام برد. این تیتر تازه‌ای راجب چشم‌اندازی مسکونی برای ساکنان پایتخت، توجه هر تهرانی را به خود جلب می‌کند. در این رپورتاژ هوشمندانه، به صورت بسیار ماهرانه به مناطقی از تهران که بهره‌وری خوبی از آب و هوا دارند، پرداخته شده است.

در این مناطق، زندگی آرام و دور از شلوغی و آلودگی ممکن است. با توجه به آلودگی هوایی تهران در بیشتر روزهای سال، دیوار با انتخاب باهوشانه عنوان این رپورتاژ که به‌طور مستقیم به نگرانی‌های اجتماعی اشاره دارد، توانسته تا توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

نمونه رپورتاژ دیوار در ایمنا

6. نمونه رپورتاژ شب

سایت شب به‌عنوان یکی از سایت‌های موفق و پر فعالیت در زمینه رزرو ویلا و سوئیت با قیمت مناسب، به چشم می‌خورد. این پلتفرم آنلاین جهت جستجو و رزرو مکان‌های اقامتی منحصربه‌فرد و اقتصادی در سراسر کشور به کار می‌رود. یکی از مثال‌های موفق از رپورتاژ آگهی توسط سایت شب با عنوان “مزایای رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه از طریق سایت‌های ویژه” در سایت خبری تابناک قابل ذکر است. این تیتر جذاب با تمرکز بر مزایا و امکانات منحصربه‌فرد سایت شب، توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

این رپورتاژ آگهی با هدف معرفی و ارتقاء شناخت سایت شب، به جامعه ارائه می‌شود و مزایای منحصربه‌فرد این پلتفرم را ارائه می‌دهد؛ از جمله پشتیبانی ۲۴ ساعته، ارائه کدهای تخفیف برای رزروهای آتی، و تنوع بی‌نظیر در انتخاب ویلا و سوئیت. با توضیحات دقیق و کامل درباره عملکرد و امکانات ارائه شده توسط سایت شب، این رپورتاژ توانسته است تا توجه و علاقه مخاطبان را به خود جلب کند و برندینگ مؤثری را به ارمغان آورد.

نمونه رپورتاژ آگهی شب در تابناک

7. نمونه رپورتاژ فلای تودی

فلای تودی اما یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه رزرو هتل و بلیط پرواز است که به صورت مداوم رپورتاژ‌های آگهی متعدد و متنوعی را در وب‌سایت‌های خبری و منابع مرتبط با حوزه گردشگری منتشر می‌نماید. این رپورتاژ‌ها به تلاش‌های فلای تودی اما در ترویج خدمات خود و ارتقاء شناخت کاربران در زمینه سفر و گردشگری اشاره دارند. یکی از دلایل موفقیت چشم‌گیر این شرکت، ارائه مطالب چالش‌برانگیز در زمینه سفر می‌باشد که ممکن است برای هر فردی که به برنامه ریزی سفر می‌پردازد، اهمیت داشته باشد.

یکی از نمونه‌های پرطرفدار رپورتاژ‌های ارائه شده توسط فلای تودی اما، رپورتاژ با عنوان “راهنمای سفر به آنتالیا با هزینه کم” است که در وب‌سایت همشهری منتشر شده است. در این مقاله، ابتدا اطلاعات جامعی در مورد سفر به آنتالیا به مخاطبان ارائه می‌شود و سپس به معرفی و خدمات ارائه شده توسط فلای تودی اما پرداخته می‌شود. کلمات کلیدی اصلی مقاله بیشتر در دسته‌های رزرو بلیط و هتل ارزان قرار دارند. این رپورتاژ نیز با بک‌لینک‌های مناسب به کلمات کلیدی مرتبط با رزرو هتل و بلیط به آنتالیا همراه شده و بازخورد مثبتی از مخاطبان خود جلب نموده است.

نمونه رپورتاژ اگهی فلای تودی در همشهری

 

دوره آموزش رپورتاژ آگهی

شاید دوره های متفاوتی در اینترنت دیده باشید و یا اینکه مقاله های مختلفی را همانند همین مقاله در ارتباط با دوره آموزش رپورتاژ آگهی خوانده باشید، اما بازهم نمی توانید با کمترین هزینه بهترین رپورتاژ اگهی را منتشر کنید، یا اینکه از رپورتاژ آگهی های خود بازدهی کافی را نمی گیرید! چاره چیست؟

چاره کار شما دوره های آموزش رپورتاژ آگهی در سطح اینترنت که به شما یک چیزی آموزش می دهند و خود یک کار دیگر می کنند و آن را از شما مخفی میکنند و جزو اسرار خود نگه می دارند قطعا نیست!

ما در آکادمی امیرحسین صداقت برای اولین بار در کشور پرده از تمام اسرار و رمز و رازهای رپورتاژ آگهی برداشته ایم و به شما گفته ایم که چگونه می توانید متناسب با هدف خود رسانه با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت پیدا کنید و سپس مقاله ای بنویسید با چهارچوب و اصول حرفه ای تا بتوانید بیشترین بازدهی را از آن رپورتاژ آگهی به دست آورید.

در شش گام در دوره آموزش رپورتاژ آگهی به شما خواهیم گفت که چگونه رپورتاژ قدرتمندی منتشر کنید که دنیا همانند آن را ندیده است؛

  1. در گام اول خواهید فهمید چگونه متناسب با هدف خود (برندینگ، سئو، فروش یا …) برنامه ریزی کنید و با چیستی های پنهان رپورتاژ آگهی آشنا خواهید شد.
  2. در گام بعد به سراغ این میرویم که چگونه می توانیم بهترین رسانه را برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم و رمز و رازهایی را به شما خواهیم گفت که طبق آن معیارها بتوانید رپورتاژ های ارزان قیمت اما باکیفیتی چندین برابر رپورتاژ های میلیونی انتخاب کنید.
  3. در این گام در رسانه ها عمیق تر میشویم تا بتوانیم از دل آن ها برترین ها را انتخاب کنیم و سپس به این موضوع خواهیم پرداخت که چه مواردی در رسانه رپورتاژ آگهی بسیار بسیار مهم است.
  4. در گام چهارم به اصول کمپین سازی درست می پردازیم که چگونه باید کمپین سازی کنیم تا بهترین فیدبک را از رپورتاژ های خود کسب کنیم، در این اپیزود به تقویم محتوایی نیز خواهیم رسید و مواردی را خواهیم گفت که تا کنون به ضرس قاطع نشنیده اید!
  5. در گام بعد به سراغ نوشتن محتوایی خواهیم رفت که بتواند رپورتاژ آگهی مارا جاودانه کند و ما را به هدف اصلی خودمان برساند، در این گام خواهید آموخت که چه مواردی در محتوای رپورتاژ آگهی برای گوگل اهمیت دارد و چه مواردی را باید رعایت کنید تا کاربر را در آگهی خود میخکوب کنید.
  6. و در گام آخر پس از انتشار رپورتاژ آگهی به تقویب آن خواهیم پرداخت و راه های طلایی را پیش روی شما قرار خواهیم داد تا بتوانید با آن ها رپورتاژ آگهی های خود را به شدت تقویت کنید و به همان نسبت سایت خود را نیز تقویت خواهید کرد.

منتظر چی هستید؟! همین حالا روی بنر زیر کلیک کنید و تیزرهای معرفی دوره آموزش رپورتاژ آگهی را بیننده باشید!

آموزش رپورتاژ آگهی

 

کلام آخر آموزش انتشار رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژ آگهی همانند راه رفتن بدون کفش بر لبه یک تیغ برنده و تیز است. می‌توان هم کلی هزینه کرد و نتیجه‌ای نگرفت و از طرفی می‌توان با هزینه کم نتایج حیرت‌انگیزی از آن به دست آورد. تعداد رپورتاژهایی که منتشر شده‌اند و پس از آن کسب‌وکار با افزایش ترافیک ورودی، افزایش فروش و بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج مواجه شده است، کم نیستند.

به صورت حلاصه در این مقاله گفتیم که در عصر تکنولوژی که زندگی ما بیشتر به صورت آنلاین است و مدام در حال استفاده از اینترنت هستیم، انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه های تبلیغاتی است که می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود به کار ببرید. اما به صورت خلاصه این مقاله برای بهترین نتیجه از انتشار رپورتاژ آگهی باید به نکاتی توجه کرد.

  1. انتخاب منابع قوی برای انتشار رپورتاژ آگهی: برای بهترین نتیجه از انتشار رپورتاژ آگهی، باید منابع قوی را برای انتشار آگهی خود انتخاب کنید. این منابع می توانند وبسایت های معتبر، روزنامه ها، مجلات و … باشند.
  2. محتوای عالی رپورتاژ آگهی: برای جذب توجه مخاطبان، محتوای رپورتاژ آگهی باید جذاب و عالی باشد. باید محتوایی ارائه دهید که به مخاطبان شما جذاب و مفید باشد.
  3. بهبود سئو: بهترین روش برای بهبود سئو و جذب ترافیک از رپورتاژ آگهی استفاده کردن از کلمات کلیدی است. بنابراین، باید کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای رپورتاژ آگهی خود استفاده کنید.
  4. انجام تحلیل برای بهترین نتیجه از انتشار رپورتاژ اگهی: برای بهترین نتیجه از رپورتاژ آگهی، باید تحلیل های لازم را انجام دهید و سپس به اجرای راهکارهایی برای بهبود عملکرد خود بپردازید.

به طور کلی، انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه های تبلیغاتی است که در دنیای دیجیتال وجود دارد. با استفاده از محتوای آموزشی این مقاله، می توانید به بهترین نتیجه از انتشار رپورتاژ آگهی دست یابید.

بنابراین اگر شما هم قصد دارید که از تاثیرات مثبت رپورتاژ آگهی بهره‌مند شوید، بهتر است تمامی نکات گفته شده در این مقاله را به صورت کامل رعایت کنید و یک محتوای خوب و کاربردی بنویسید. شما چه تجربه‌هایی از انتشار رپورتاژ آگهی برای سایت خود دارید؟ شما چه موارد خاص دیگری را در زمان نوشتن رپورتاژ رعایت می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

قبل از خداحافظی پیشنهاد می کنیم حتما مینی دوره کلید طلایی آموزش لینک سازی خارجی را تماشا کنید زیرا حاوی نکاتی است که هیچکس به شما نگفته است و نخواهد گفت.

آموزش بک لینک سازی گوگل - کلید طلایی افزایش رتبه 2023 - گرفتن بک لینک - ساخت بک لینک

 

مقاله انگلیسی مرتبط پیشنهادی How to use SEO Advertising to Grow Your Business

ویدیو آموزش رپورتاژ آگهی در یوتیوب YouTube

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود 🙁

کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!

به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

دیدگاه‌ها ۷۲