بک لینک بهتر است یا رپورتاژ ؟ مسئله این است !

در مقاله لینک سازی خارجی از اموزش سئو رایگان به صورت کامل راجب لینک سازی خارجی و در مقاله سئو خارجی راجب سئو خارج از صفحه صحبت کردیم و همچنین در مقاله آموزش ساخت بک لینک به اصول بک لینک سازی برای خط اول گوگل اشاره کردیم. امروز در قدم اول پاسخ به سوال بک لینک بهتر است یا رپورتاژ آگهی باید بگوییم رپورتاژ آگهی نوعی بک لینک طبیعی و کلاه سفید است. برخلاف بک لینکهای پولی، احتمال اینکه بک لینکهای با کیفیتی باشند، بیشتر است.
لیست عناوین مقاله
بک لینک بهتر است یا رپورتاژ ؟
بک لینک بهتر است یا رپورتاژ آگهی و پاسخ اینکه کدام یک بهتر است بستگی به استراتژی شما دارد؛ اما به صورت کلی با توجه به نتایجی که کسبوکارها کسب کردند، رپورتاژ آگهی تاثیر بیشتری در سئوی خارجی و بهبود رتبه سایت شما دارد. البته رپورتاژ آگهی هم مهم است که چگونه نوشته شود و به چه شیوهای کسبوکارتان را در آن معرفی کنید.
معمولا متخصصان این حرفه توصیه میکنند که ابتدا به اندازه کافی رپورتاژ آگهی منتشر کنید و بعد به سراغ خرید بک لینک از سایتهای رسانه بروید؛ اما در نهایت مهم این است که چه استراتژی را در پیش گرفته باشید.
تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک
برای پاسخ به این سوال که رپورتاژ آگهی یا بک لینک چه تاثیری روی سئو دارند باید بیان نمود که بک لینک و رپورتاژ در موارد مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند که مهمترین آنها زمان است. یکی دیگر از موارد موثر که میتوان به عنوان تفاوت رپورتاژ و بک لینک عنوان کرد، هزینه میباشد.
هزینه و زمان در بهبود سئو بسیار تاثیر گذار هستند. بک لینک جهت افزایش رتبه سایت و بازدید به کار گرفته میشود اما یکی از مشکلات آن، محدودیت زمانی است. بک لینکها برای مدت زمان کوتاه یا نهایتا یک سال کاربرد دارند. با توجه به این موضوع، شما حداکثر یک سال امکان استفاده از بک لینک برای بهبود سئو سایت را دارید.
در رپورتاژ آگهی، می توانید به صورت دائمی سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهید و بدون محدودیت زمانی تبلیغات انجام دهید.
بک لینک چیست؟
به زبان ساده، هنگامی که یک صفحه در اینترنت به صفحه دیگری لینکی میشود، بک لینک ایجاد میشود. به این لینک یا لینک ورودی نیز گفته میشود. زیرا باعث میشود کاربر از صفحهی دیگری به سایت ما وارد شوند.
آیا گرفتن بک لینک سئو کلاه سفید است؟
بک لینک یکی از مواردی است که گوگل هنگام امتیاز دهی به آن دقت میکند.برای همین باید در نظر گرفته شود که نوع و محتوای لینک، به مقاله شما مربوط باشد. یعنی باید کاری کنید که لینک به طور طبیعی سئوی کلاه سفید تلقی شود. پیوندهایی که از سایتهای دیگر دریافت میکنید میتواند برای افزایش یا کاهش اعتبار وب سایت شما استفاده شود. افزایش و سقوط اعتبار نیز بستگی به اعتبار سایتی دارد که به شما لینک میدهد.
تفاوت بین لینک داخلی و خارجی
ایجاد لینک داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو را باید مهمترین بخش سئو خارجی دانست. کیفیت پیوندهای داخلی و پیوندهای خارجی به وب سایت شما میتواند بر میزان خوب یا ضعیف صفحه شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر مستقیم بگذارد.
پیوند داخلی به پیوندهایی گفته میشود که کاربر را به صفحه دیگری در همان سایت راهنمایی میکند. استفاده از پیوندهای داخلی، کاربران را قادر میسازد تا بهتر از سایت شما سر در بیاورند.
علاوه بر آن، لینک سازی داخلی به ساخت سلسله مراتب اطلاعات بهتر و افزایش سئو سایت کمک میکند. برای اینکه موتورهای جستجو در سایت شما کرال کنند، باید یک شبکه لینک منسجم داشته باشند. به این ترتیب کرالرها صفحات را در وب سایت شما پیدا و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره میکنند. به این ترتیب لینکسازی داخلی پتانسیل رتبه بندی وب سایت شما را برای هر صفحه افزایش میدهد.
تاثیر بک لینک بر سئو
همانطور که گفتیم، هنگامی که یک وب سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری همراه با لینک به آن وب سایت اشاره میکند، به این عمل backlink گفته میشود. این لینک باید پیوندی قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را بعنوان بک لینک تشخیص دهند. بک لینک خارجی یا پیوندسازی شامل پیوندهایی است که از سایت ما به سایتی با دامنه دیگر یا بالعکس لینک خورده است.
بک لینک یکی از مهمترین عناصر در سئو است. وقتی یک وب سایت به صفحه ای از سایت ما لینک میدهد، در واقع به موتورهای جستجو میگوید: این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است. گوگل و دیگر موتورهای جستجوی اصلی بک لینکها را برای وب سایت ما مثبت میدانند. صفحات با بک لینک بیشتر، ترافیک ارگانیک دارند.
کارشناسان سئو معتقدند که بک لینکهای با کیفیت بالا، برای سئو تعیین کننده هستند. این لینکها به شما کمک میکنند رتبه وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو ارتقا دهید. علاوه بر این، پیوندهای پشتیبان باید در سایتهایی با محتوای مرتبط وجود داشته باشد. هرچه بک لینکها بهتر باشد، رتبه وب سایت شما بالاتر است.
فرق بین بک لینکهای Follow و NoFollow
به طور کلی پیوندها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم میشوند. پیوندهای nofollow تقریباً ایجادکننده ارزش زیادی برای ما نیست. تفاوت بین پیوندهای دو و نوفالو در ساختار آن است. لینک nofollow زمانی ایجاد میشود که rel = nofollow در ساختار تگ <a> گنجانده شود. فقط با افزودن این عبارت به rel، میتوانید آن را به یک لینک nofollow تبدیل کنید.
با انجام این کار، به موتورهای جستجو میگویید که هیچ تأییدی برای لینک ندارید. البته در بسیاری از موارد، استفاده از لینک nofollow میتواند در جلوگیری از مجازاتهای Google موثر باشد. لینکهای شبکه اجتماعی، نظرات وبلاگ و ویکی پدیا معمولا نوفالو هستند.
به طور طبیعی، از آنجا که فقط پیوندهای زیر ارزش وب سایت منبع را به وب سایت لینک داده شده منتقل میکند، برای بهبود سئوی وب سایتهای خود باید به دنبال نکات زیر باشید.
تاثیر Anchor text بر سئو بک لینک
انکرتکست در یک پیوند، متن قابل مشاهده و قابل کلیک است. در مرورگرها، اغلب آبی و زیر خط دار است. گاهی این ویژگیها قابل تغییر هستند. برخی از افراد نیز انکر را به عنوان متن لینک یا عنوان لینک میشناسند. کلمات موجود در متن لینک به موتورهای جستجو کمک میکند تا موضوع یک سایت را بهتر درک کرده و آن را در نتایج جستجو نشان دهند.
پیوندهای موجود در متن هنگامی که کاربران عبارت موردنظر را در لنگر متن جستجو میکنند به موتورهای جستجو میگویند: «وب سایتی که به آن لینک داده شده است بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت است». هنگامی که چندین لینک به یک صفحه از یک صفحه خاص دریافت میکنید، بهتر است فقط یکی از آنها را با لنگر متن هدفمندتر داشته باشید و پیوندهای دیگر را دنبال کنید.
پیشنهاد میکنیم تا حد امکان از عناوین عمومی مانند کلیک یا ادامه مطلب در پیوندهای خود استفاده نکنید. به جای کلمه کلیدی نام وب سایت، متن حاوی نام تجاری یا آدرس وب سایت را استفاده کنید.
ویژگیهای یک لینک بد
بک لینکهای خوب میتوانند سئو شما را بهبود بخشند. بک لینکهای بد نیز میتوانند به سئو شما آسیب برسانند. پیوندی که به درخواست شما در سایت شما قرار داده شده یا هزینهای برای آن پرداخت کردهاید، نسبتاً بد تلقی میشود. لینک خوب پیوندی است که کاربران آن را در سایت خود میخواهند.
کلی لینک به صفحه اصلی
اگر همه پیوندها به صفحه اصلی سایت یا به مقاله خاصی باشد؛ این به عنوان بد شناخته میشوند.
پیوند دادن به سایتها از سایتهای ضعیف و دارای رتبه پایین
لینک از سایتهای بیکیفیت یا اسپم نه تنها رتبه سایت شما را افزایش نمیدهد، بلکه صدمات جدی نیز به آن وارد میکند.
تکرار Anchor text به مقدار زیاد
وقتی با هزینه بک لینکهای سایت خود را فراهم میکنید، انتظار دارید که نتایج خوبی بگیرید. اما بک لینکهایی که از این طریق گرفته میشوند خوب نیستند. لینک دادن به یک وب سایت دیگر برای یک کلمه کلیدی نیز همین تأثیر را خواهد داشت.
بک لینک هایی که به طور طبیعی توسط نویسنده یا سرپرست سایت با متن و عبارت مربوط به سایت شما به سایت شما ایجاد میشود، پیوندهای با کیفیت نامیده میشوند.
- این پیوندها نباید از سایتهای اسپمی باشد.
- تعداد پیوندهای خروجی آن سایت هم نباید زیاد باشد
- نباید از سایتی با شهرت بسیار بد که شبیه اسپم است، بیاید.
- سایت لینک دهنده نباید برای سایت شما عجیب باشد.
چگونه بک لینک طبیعی بگیریم؟
بک لینک طبیعی پیوندی است که به طور طبیعی ایجاد شده و موقعیت شما را در نتایج موتورهای جستجو بهبود میبخشد. روشهای مختلفی برای دریافت یا ایجاد بک لینک وجود دارد. طبیعی بودن آنها به معیارهایی مانند اعتبار دامنه، کیفیت محتوای ارائه شده، زمان ایجاد پیوند، سن دامنه، تعداد پیوندهای خروجی، آدرس IP سایت و بستگی دارد. مثلا
تبلیغات و رپورتاژ
بهترین روش برای ایجاد بک لینک طبیعی، استفاده از رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ علاوه بر به دست آوردن پیوندهای طبیعی، میتواند به تبلیغ برند و محصول شما در وب سایتهای مختلف کمک کند. پس با خیال راحت از اعتبار این بک لینکها استفاده کنید.
نکات مهم در خرید رپورتاژ آگهی
نکات بسیا مهمی وجود دارد که هنگام خرید رپورتاژ آگهی مناسب باید به آنها توجه کنید و حتما مدنظر قرار دهید، اینکه کجا رپورتاژ آگهی بریم؟ یا اینکه چجوری باید رپورتاژ خودمون رو بنویسیم رو کامل در مقاله آموزش رپورتاژ آگهی عنوان کردیم و اینجا تنها به صورت تیتر وار نکات مهم خرید رپورتاژ اگهی را بررسی خواهیم کرد.
محبوبیت
سعی کنید تبلیغات را از سایتهای پر بازدید که دارای رتبه الکسا خوبی هم هستند، خریداری کنید. علاوه بر اعتبار پیوند که به سایت شما میدهد، ورودی کاربران را نیز دریافت میکند که برای سایت خیلی مهم است.
ماندگاری پیوند
اطمینان از دائمی بودن لینک بسیار مهم است. چون در صورت حذف پیوند، اعتبار داده شده به سایت شما از بین میرود.
دوره زمانی
اگر قصد خرید چندین گزارش را دارید، باید فواصل زمانی مناسب را انتخاب کنید. نباید چندین گزارش را در مدت زمان کوتاهی خریداری کنید. چون ممکن است که خریداری شدن لینک را لو دهد. آن وقت است که سر و کله پنگوئن پیدا شده و منجر به پنالتی اسپم توسط Google میشود.
اعتبار دامنه
اعتبار دامنه سایتی را که از آن آگهی خریداری میکنید، بررسی کنید.سایتی که دارای اعتبار دامنه بالایی است و اعتماد موتورهای جستجو به آن بالا است، بهتر است.
محتوای مناسب
استفاده از محتوای مناسب و منحصر به فرد در گزارش آگهی بسیار مهم است و نتایج بهتری دارند. در صورت خرید چندین رپورتاژ، توجه داشته باشید که محتوای متفاوتی فراهم کنید.
تعداد لینک
لینکهای ایجاد شده در هر گزارش نباید از 4 تا 5 بیشتر باشد. هرچه تعداد پیوندها بیشتر باشد، ارزش کمتری به هر لینک داده میشود و باعث مشکوک شدن شوند. نکته دیگر این که به چندین صفحه لینک چندگانه ندهید.
رتبه بالا در کلمات کلیدی هدف
سعی کنید گزارشات تبلیغاتی را از سایتی خریداری کنید که در نتایج موتور جستجو در کلمه کلیدی شما جایگاه خوبی دارد.
شبکههای اجتماعی
اگرچه ممکن است رسانههای اجتماعی تأثیر مستقیمی بر نتایج موتورهای جستجو نداشته باشند؛ اما فعالیت موثر در رسانههای اجتماعی باعث میشود پیوندهای سایت شما به طور طبیعی گسترش یابد.
تولید محتوای با کیفیت
احتمالاً این جمله را شنیده اید که محتوا پادشاه است. در واقع محتوا نقش بسیار مهمی در رتبه بندی شما در نتایج موتورهای جستجو دارد. با تولید و بازاریابی محتوای خوب، دیگران را مجبور میکنید که به شما لینک دهند.
کلام آخر
نظر ما در آکادمی امیرحسین صداقت این است که به سراغ PBN بروید زیرا بهترین راه برای جذب بک لینک باکیفیت و در عین حال انجام رپورتاژ آگهی برای سئو سایت به حساب می آید، برای شروع مقاله PBN چیست؟ را بخوانید. همچنین می توانید از مینی دوره کلید طلایی آموزش لینک سازی خارجی 2023 نیز دیدن فرمایید.
مقاله انگلیسی پیشنهادی مرتبط Seo-Chatter
دوره رایگان پیشنهادی مرتبط آموزش سئو رایگان
عالی بود این مقاله و کمک زیادی بهم کرد که متوجه تفاوت هاشون بشم
تشکر