کانال تلگراممون راه‌اندازی شد 😍 میبینمت ...
سبد خرید

کامل‌ترین راهنمای تحقیق کلمات کلیدی + معرفی بهترین سئو ابزارها

کامل‌ترین راهنمای تحقیق کلمات کلیدی + معرفی بهترین سئو ابزارها

آغاز همه چیز با وارد کردن چند کلمه در نوار جستجوی اینترنتی است. اکثر این عبارت‌ها، کلمات کلیدی دقیقاً همان عباراتی هستند که هر فرد برای پیدا کردن بهترین گزینه در نتیجه جستجوی خود در نظر می‌گیرد. اما علت محبوبیت و جستجوی بیشتر کلمات کلیدی چیست؟ این عبارات مهم و مورد نیاز هستند و اگر به درستی جستجو شوند، می‌توانند به کاربر نتایج مطلوب را ارائه کنند.

در مقالات قبل از آموزش سئو به آموزش رپورتاژ اگهی و لینک سازی PBN پرداختیم و در ادامه این مقاله از آکادمی امیرحسین صداقت به بررسی و تحقیق کلمات کلیدی و اهمیت آن ها پرداخته می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

برای شناسایی نیازها و تمایلات مشتریان در حوزه کسب و کارتان، تحقیق کلمات کلیدی ابزاری مفید است. با شناخت تعداد جستجوهای هر کلمه یا عبارت در گوگل، می‌توانید به بررسی اهمیت موضوعات در حوزه کسب و کار خود بپردازید.

همچنین، با شناسایی کلماتی که برای کسب و کارتان مهم‌ترند، می‌توانید ارزش آن‌ها را بیشتر فهمیده و استراتژی بازاریابی مناسبی برای توسعه کسب و کارتان برنامه‌ریزی کنید.

همچنین، با بررسی تعداد آدم‌هایی که به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند و در جستجوی آن‌ها هستند، می‌توانید برنامه‌ریزی بازاریابی خود را به گونه‌ای اصلاح کنید که به نیازهای مشتریانتان پاسخ دهد.

همچنین، با بررسی روند تعداد جستجوها، می‌توانید به رشد بازار خود در طول زمان پی ببرید و استراتژی‌های مناسب را به منظور رشد بیشتر ارائه دهید.

حدس زدن کلمات کلیدی به تنهایی کافی است؟

این روزها نوشتن متنی که به دنبال آن کاربر وجود داشته باشد مهم‌تر از همیشه است.

هر چند درستی ادعای “کافی بودن” نوشته شما به این معنا نیست که با استفاده از اصطلاحات مناسب نمی‌توانید مطالب را ارزشمند تر کنید. اما هدف شما باید باشد که با استفاده از استراتژی‌های سئو، به منظور رسیدن به بالاترین رتبه در نتایج گوگل، مطلب خود را به بهترین شکل خدمت کاربران ارایه دهید.

به همین دلیل، غرق پرداختن به کلمات کلیدی در سطح هر جمله، ممکن است شما را به جای هدف خود، به روی پایین ترین صفحات نتایج گوگل بکشاند.

در نتیجه، بهتر است با استفاده از اصول نوشتاری درست، متن‌های خود را به بهترین شکل برای کاربران و موتورهای جستجو نویسید.

چرا تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی یعنی فرایندی مهم و سودآور در بازاریابی موتورهای جستجو، پس تحقیق کلمات کلیدی به عنوان یکی از فعالیت‌های اساسی در بازاریابی موتورهای جستجو، برای جلب توجه بازدیدکنندگان در سایت شما بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

اما این فعالیت به هدف جذب کلیه بازدیدکنندگان بستری نمی‌سازد. بلکه هدف اصلی آن، جلب بازدیدکنندگانی است که به دنبال محتوای مفید و دقیق بوده و به دنبال محصول‌های شما هستند. با انجام تحقیق کلمات کلیدی شما نه تنها سئوی سایت خود را بهبود خواهید داد، بلکه جامعه مشتریان خود را نیز بهتر خواهید شناخت.

با تحقیق درباره کلمات کلیدی، می‌توانید تغییرات در تقاضای بازار را پیش‌بینی کنید، با بهبود سئو سایت و واکنش مناسب به تغییرات بازار، کسب و کار خود را رونق بخشید. به علاوه با تولید کالاها، خدمات و محتوایی که مردم به دنبالشان هستند، بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود جذب خواهید کرد.

حال بیایید با نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی و ارزشمندی آن‌ها، آشنا شویم.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

برای کشف کلمات کلیدی رونق دار، ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Google Trends و Microsoft Bing Ads Intelligence بسیار مفید هستند، اما ابزارهای دیگری همچون kwfinder، Moz Keyword Explorer و Wordtracker نیز این امکان را به کاربران می‌دهند که میزان جستجوی کلمات کلیدی را همراه با میزان ترند شدن آن‌ها بررسی کنند.

حتی اگر این ابزارها رایگان نباشند، Keyword Planner به عنوان نقطه شروعی رایج به شمار می‌رود، که به شما این امکان را می‌دهد که میزان جستجوی عبارات پیشنهادی را برآورد کنید و هزینه راه‌اندازی تبلیغات پولی را محاسبه کنید.

در دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی، بزودی تکنیک هایی را با شرح عملیاتی ما به شما ارائه می‌دهد که با دیگر ابزارهای جستجو کلمات کلیدی آشنا می‌شوید.

تحقیق کلمات کلیدی با ابزار کیورد پلنر

استفاده از ابزارهای مناسب در جستجوی کلمات کلیدی، یکی از بخش‌های حیاتی بهینه‌سازی سئو محسوب می‌شود. از جمله ابزارهای مطرح در این زمینه، ابزار کیورد پلنر Keyword Planner گوگل است که به راحتی با آن می‌توانید پتانسیل کلمات کلیدی مورد نظر را بررسی و تحلیل کنید.

برای دسترسی به این ابزار، ابتدا باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید و در تبلیغات گوگل فعالیت کرده باشید.

حالا وارد حساب خود در Google Ads شوید و از منوی Tools بخش Keyword planner را انتخاب بکنید.

کیورد پلنر برای تحقیق کلمات کلیدی

برای افزایش رتبه ی سایت خود در موتورهای جستجو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است. برای شروع می‌توانید به دنبال کلماتی بگردید که با کسب و کار شما همخوانی دارند و کاربران ممکن است جستجوی آن‌ها را انجام دهند. برای این منظور، می‌توانید از ابزار Discover new keywords استفاده کنید.

در این قسمت، کلمات کلیدی را که فکر می‌کنید به راحتی جستجو می‌شوند، وارد کنید و سپس از بین آن‌ها، کلماتی را که بهترین همخوانی با کسب و کار شما را دارند، انتخاب کنید. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید بهبود وضعیت رتبه‌بندی سایت خود را در موتورهای جستجویی، شامل گوگل و بینگ، تضمین کنید.

نکته: اختلاف در نگرش کاربران بسیار رایج است، به عنوان مثال یکی از آنها برای تلفن همراه از عبارت “گوشی” استفاده می کند، در حالی که دیگری عبارت “موبایل” را ترجیح می دهد. اگر کسب و کار شما با خرید و فروش تلفن همراه سر و کار دارد، بهتر است در مطالعه کلمات کلید این دو عبارت را مورد بررسی قرار دهید.

ما به عنوان مثال “فروش عسل” را در انتخاب کردیم و چند کلمه کلیدی مربوط به آن را در کیورد پلنر (Keyword Planner) وارد کرده ایم.

کیورد پلنر 2

هنگام کلیک بر روی گزینه “نتایج را دریافت کنید”، در صفحه بعدی، شما می‌توانید تعداد جستجوهایی که هر یک از عبارات در طول ماه دارد را مشاهده کنید.

نمونه تحقیق کلمات کلیدی

نکته: لطفا به این نکته توجه کنید که لوکیشن را بر روی همه محل ها و زبان را روی فارسی تنظیم کنید.

در این بخش، می‌توانید تعدادی عبارت متداول را مشاهده کنید که در جست‌وجوهای کاربران بسیار تکرار شده‌اند. همچنین، برخی از عبارات دیگری نیز که در ارتباط با کیورد پلنر قرار دارند، در این قسمت آمده‌اند. پس از ارائه ایدههای خود در مورد کیورد پلنر، می‌توانید از بین این کلمات کلیدی، عبارتهایی که فکر می‌کنید برای آینده مهم واقع خواهند شد، را انتخاب کنید.

سپس با فشردن دکمه افزودن کلمات کلیدی، بر روی نوار کلمات کلیدی در منوی سمت چپ، کلیک کنید.

ادد کردن کلمات کلیدی در کیورد پلنر 2

 

ابزار KWFinder

یکی دیگر از ابزارهای مفید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ابزار KWFinder می‌باشد. این ابزار همانند Keyword Planner، اطلاعاتی از جمله میانگین جستجوی کلمات کلیدی در ماه، ترندهای کلمات کلیدی، سختی آنها و کلمات مرتبط را برای شما نمایش می‌دهد.

اما این ابزار کاملا رایگان نمی‌باشد و برای دسترسی به آن، باید ابتدا نام و نشانی اینترنتی خود را ثبت کرده و سپس هزینه مربوط به خرید اکانت را پرداخت نمایید.

استفاده از kwfinder بسیار راحت است، با ورود به حساب کاربری خود و تغییر زبان به فارسی، این ابزار تنها به دنبال کلمات کلیدی فارسی خواهد گشت. سپس کافیست کلمه کلیدی مورد نظر را در قسمت جستجو وارد کرده و از نتایج بهره ببرید.

امکان انتخاب کلمه کلیدی و زبان در KWFinder

امکان انتخاب کلمه کلیدی و زبان فارسی در KWFinder

ابزار KWFinder اقدام به تحقیق در خصوص کلمات کلیدی می‌کند و سایر اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم می‌کند. در تصویر زیر، شما می‌توانید روند جستجوی کلمه در ماه‌های مختلف را در سمت راست مشاهده کنید. در سمت چپ، میزان سختی سئو کلمه نمایش داده شده است. هر چه ارزش سئو کلمه بیشتر باشد، به معنای بالاتر بودن سطح سختی در کسب رتبه در کلمه مورد نظر می‌باشد.

ابزار کیورد ریسرچ keywordtool

ابزار Keyword Tool یک ابزار قدرتمند برای تحلیل و جستجوی کلمات کلیدی در صفحات وب است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مناسبی برای سایت خود پیدا کنید و بهینه سازی سئوی سایت خود را انجام دهید. با وارد کردن یک کلمه کلیدی مرتبط با صنعت، ابزار Keyword Tool به شما لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی را برای استفاده در سایتتان ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، این ابزار انواع پیشنهادات جستجویی کلمات کلیدی در گوگل، بین المللی، یوتیوب، بین المللی یوتیوب، گوگل شاپینگ، آمازون، ایبی، ایبی آلمان، گوگل ترند، گوگل اوتوکامپلیت، گوگل کسب و کار، گوگل نصب شده، گوگل نزدیک شما، گوگل تصویری، گوگل جستجوی خبری و گوگل جستجوی کتاب را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

به علاوه، ابزار Keyword Tool قابلیت فیلتر کردن کلمات کلیدی بر اساس معیارهای مختلفی مانند حجم جستجو، CPC، رقابت و غیره را نیز دارد. به این ترتیب، می‌توانید کلمات کلیدی هدف خود را انتخاب کنید و به بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجوی اینترنتی کمک کنید.

در کل، ابزار Keyword Tool یک ابزار با ارزش برای کسانی است که می‌خواهند کلمات کلیدی مناسبی برای سایت خود پیدا کنند و بهینه‌سازی سئویی بهتری را در حوزه جستجوی اینترنتی داشته باشند.

برای استفاده از این ابزار وارد سایت آن شوید.

استفاده از KeywordTool.io برای تحقیق کلمات کلیدی

در اینجا مراحل استفاده از KeywordTool.io برای تحقیق کلمات کلیدی برای تولید محتوا خلاصه شده است:

  1. ورود به سایت اصلی KeywordTool.io
  2. وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر در جستجوگر
  3. انتخاب زبان و مکان مورد نظر برای تحقیق در دسترس
  4. انتخاب نوع جستجوی واژه‌های کلیدی مانند جستجوی بر اساس گوگل، جستجوی بر اساس یوتیوب و غیره
  5. مشاهده واژه‌های کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر
  6. بررسی میزان جستجوی واژه‌های کلیدی، سطح رقابت، ترافیک سایت و غیره
  7. انتخاب واژه‌های کلیدی مناسب برای تولید محتوا
  8. ذخیره واژه‌های کلیدی مناسب در لیست مورد علاقه خود

از طریق این ابزار شما می‌توانید واژه‌های کلیدی مناسب را برای محتوای خود پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای خود را برای مخاطبان مناسب و جذاب تر می‌کنید.

بردکرامب چیست؟ و روش‌های افزودن آن به سایت چگونه است؟
خواندن

نکته: حتما زبان را بروی Persian قرارداده و سپس کلمه کلیدی مدنظر خود را وارد کنید.

چگونه ارزش یک کلمه کلیدی را بفهمیم؟

اهمیت یک کلید واژه برای وبسایت شما چقدر است؟ به عنوان مثال، فروشگاه آنلاین کفش شما، آیا مشتریان با جستجوی عباراتی مانند “کفش‌های قهوه‌ای” یا “کفش‌های کتانی سفید” به وب‌سایت شما رسیده‌اند؟

عبارت‌هایی که کاربران در جستجوی آن‌ها هستند، معمولاً در اختیار وبمسترها قرار دارند و ابزارهای جستجو کلمات کلیدی، اطلاعات مورد نیاز را به ما می‌دهند. با این حال، این ابزارها نمی توانند نشان دهند که مقدار ترافیکی که از این جستجوها به سایتمان هدایت می‌شود چه ارزشی دارد.

به منظور درک اهمیت و کاربرد کلمات کلیدی، ابتدا نیاز است تا با دقتی به وب‌سایت خود نگاه کرده و درک صحیحی از آن داشته باشید. سپس فرضیات مورد نظر را بررسی و تحلیل کرده و پس از آزمون معتبر، اقدام به تکرار و تعدیل نمایید.

فرآیند ارزشیابی یک کلمه کلیدی

برای ارزیابی اهمیت یک کلمه کلیدی برای کسب و کار شما، به موارد زیر توجه کنید.

از خودتان بپرسید !

آیا کلمه کلیدی مورد نظر، با محتوای شما ارتباط دارد؟ آیا با جستجوی این کلمه، کاربران به دنبال همان محتوایی هستند که شما ارائه می دهید؟ آیا محتوای شما به اندازه کافی بهینه سازی شده و کلمات کلیدی در جایگاه مناسب آن قرار داده شده است؟ اگر به این سوالات پاسخ مثبت داشتید، می توانید به مرحله بعدی بروید و امیدوار باشید که کاربران با پیدا کردن محتوای شما، رضایت و خوشحالی را تجربه کنند.


کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید

جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر در گوگل به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا در نتایج جستجوی گوگل، کسب‌وکارهایی با برند مشابه شما نیز نمایش داده می‌شوند یا خیر؟ این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا در بازار رقابتی کسب‌وکار خود، بهترین راهکارها را شناسایی کرده و به دست آوردن اهدافتان نزدیک‌تر شوید.

همچنین، با مشاهده سایت‌هایی که از کلمات کلیدی شما استفاده می‌کنند، می‌توانید از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شده و به گسترش کسب‌وکار خود کمک کنید.

آیا تبلیغاتی که در بالای و سمت راست صفحات نتایج جستجو مشاهده می‌کنید را بررسی کرده‌اید؟ بسیاری از این تبلیغات از کلمات کلیدی با ارزش استفاده می‌کنند. برای جذب بیشترین تعداد مشتریان، در تبلیغات خود در صفحه نتایج جستجو بهتر است از کلماتی استفاده کنید که بیشترین احتمال جذب مخاطب را داشته و او را به مشتری تبدیل کنند.


از گوگل ادز استفاده بکنید

استفاده از تبلیغات گوگل به شما کمک می‌کند کلمات ارزشمند برای کسب و کارتان را شناسایی کنید و فروشتان را بهبود بخشید. اما در نظر داشته باشید که هزینه راه‌اندازی یک کمپین گوگل ادز برایتان می‌تواند بالا باشد. بنابراین، بهترین راه برای دستیابی به هدف، ساخت یک کمپین بهینه با مدیریت صحیح است. با این کار، به هدف فروشتان می‌رسید و در عین حال، می‌توانید کلماتی که فروش شما را بیشتر کرده‌اند، شناسایی کنید.

به عنوان نمونه، فرض کنید که شما یک وبسایت فروش لپ تاپ دارید و برای بهینه سازی آن از عبارات کلیدی زیر استفاده می‌کنید.

  • لپ تاپ
  • خرید لپ تاپ
  • قیمت لپ تاپ
  • لپ تاپ ایسر
  • مدل‌های 2023 لپ تاپ

با توجه به کلمات کلیدی جستجو شده، صفحه وب شما در نتایج گوگل به 5000 بار نمایش داده شده است و در نتیجه، 1000 کاربر به صفحه اصلی سایت شما وارد شده‌اند؛ در پایان، 100 نفر از این کاربران، خرید انجام داده‌اند.

شما میتوانید با بررسی کلماتی که مشتریان برای ورود به سایت شما استفاده کرده‌اند، بفهمید که این ۱۰۰ نفر از چه کلماتی استفاده کردهاند و هر کدام از این کلمات چند نفر مشتری برای شما به همراه داشته است.

مثلا از این ۱۰۰ کاربر، ۵۰ نفر با جستجوی عبارت “خرید لپ تاپ”، ۲۰ نفر با جستجوی “قیمت لپ تاپ”، ۱۵ نفر با جستجوی “لپ تاپ ایسوس”، ۱۰ نفر با جستجوی “مدل‌های جدید لپ تاپ” و ۵ نفر با جستجوی “لپ تاپ” وارد سایت شده و نهایتا خرید خود را انجام داده‌اند. به عبارت دیگر، شما با استفاده از عبارت “خرید لپ تاپ” بیشترین فروش را داشتید و برای کسب سود بیشتر، استفاده از این کلمه بسیار ارزشمند است.

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های گوگل ادز، توانایی به دست آوردن اطلاعاتی کاربردی است که برای تجارت‌ها بسیار جذاب و دل‌انگیز است. این امر باعث شده که بازاریابی موتورهای جستجو در بین تجارت‌ها بسیار محبوب باشد.

آیا کلمات کلیدی طولانی تاثیر دارند؟

بازم به مثال فروشگاه آنلاین کفش برمی‌گردیم. آیا بهتر است که رتبه اول برای کلمه کلیدی “کفش” را داشته باشیم یا نه؟

با توجه به تحقیقات، اهمیت کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید است. در حقیقت، این کلمات کلیدی که کمتر از 500 بار در روز جستجو می‌شوند، حداقل 70% از جستجوهای انجام شده در فضای وب را تشکیل می‌دهند.

این کلمات کلیدی طولانی، شامل صدها میلیون جستجوی یکتا است که در حالی که هر روز تنها تعداد کمی از آن‌ها جستجو می‌شود، در کل سهم بسزایی از جستجوهای آنلاین را تشکیل می‌دهند. بنابراین، توجه به این کلمات کلیدی در استراتژی بازاریابی آنلاین شما بسیار مهم است.

مطلب دیگری که بازاریابان جستجو آموخته‌اند، طولانی کردن عبارات کلیدی است. زیرا، عبارات کلیدی با طولانی بودن، در چرخه‌های تبدیل یا خرید، بیشتر دیده می‌شوند و به نرخ تبدیل بهتری منجر می‌شوند. به عنوان مثال، اگر شخصی کلمه “کفش” را جستجو کند، معمولاً در حال وبگردی است و احتمال خرید ندارد. اما، اگر عبارت جستجویی “قیمت کفش آدیداس سایز 42” باشد، احتمالاً دنبال خرید کفش است.

درک منحنی تقاضای جستجو بسیار حیاتی است. تصویر زیر، نموداری از تقاضای جستجو را با نمایش تعدادی کوئری که حجم عبارات و کلماتی را در طول یک ماه جستجو می‌کنند، نشان می‌دهد.

منجنی نمایش جستجوی کلمات کلیدی

کلام آخر

مراحل فرآیند تحقیق کلمات کلیدی را می‌توان به شش فاز مختلف تقسیم کرد که در اینجا به طور خلاصه شرح داده شده است.

اولین مرحله: فهرستی از موضوعات اساسی و مرتبط با حوزه کسب و کارتان را تهیه کنید.

برای شروع، بهتر است سرفصل‌های کلی خود را تعیین کنید. حسب نوع و حجم کسب‌وکارتان، ممکن است نیاز به تعریف 5 تا 10 موضوع کلی داشته باشید. در صورتی که وبلاگ‌نویس هستید، سرفصل‌های تعریف شده، می‌توانند به عنوان دسته‌بندی‌های موضوعی برای سایت شما مفید باشند.

البته در انتخاب سرفصل‌ها بهتر است خود را به جای مخاطب یا مشتری خود قرار دهید و به این فکر کنید که آن‌ها به دنبال چه موضوعاتی هستند که ممکن است از طریق آن‌ها به شما برسند؟

دومین مرحله: موضوعات کلی را با کلمات کلیدی مناسب ترکیب کنید.

هنگامی که موضوعات کلی را مشخص کردید، زمان آن رسیده تا هر یک از موضوعات را با کلمات کلیدی مناسب تغذیه کنید. این کلمات کلیدی، آنچه می‌تواند شما را در SERPها به بالا برده و به مشتری هدف خود اجازه دهد تا به دنبال آن‌ها در موتورهای جستجو بگردد. اگر به مثالی از بازاریابی دیجیتال نیاز دارید، چنین فهرستی را مطالعه کنید:

  • ابزارهای بازاریابی دیجیتال
  • راه‌اندازی واحد بازاریابی دیجیتال
  • مفهوم بازاریابی دیجیتال
  • تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال
  • نرم‌افزارهای بازاریابی دیجیتال
  • بازاریابی ایمیلی

توجه کنید که لیست حاصل شده در این مرحله، هنوز ناتمام است و نیاز به بررسی و ویرایش دارد.

سومین مرحله: برای بررسی عبارات جستجوی مرتبط، تحقیق کنید.

در این مرحله به یک کمی خلاقیت نیاز دارید. اگر هنوز کلمات بیشتری برای فهرست خود دارید، می توانید از قابلیت Auto Complete گوگل استفاده کنید و کلمات کلیدی دیگری که شاید به ذهن شما نرسیده باشند را از دنباله کاربردی مردم در جستجوی دنباله خود بیابید.

در پایین صفحه نتایج جستجو، پیشنهادهای گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط دیگر نیز مشاهده می شود که ممکن است مفید باشد.

چهارمین مرحله: اطمینان حاصل کنید که لیست کلمات کلیدی شما شامل ترکیبی از کلمات کلیدی اصلی و طولانی است.

در بخش‌های قبلی این متن، اهمیت موضوع توضیح داده شده است و به جزئیات بیشتر توضیح نخواهیم داد. با استفاده از عبارت‌های Long Tail که به سایت شما هدایت می‌شوند، بازدیدکنندگانی حاصل می‌شود که به موضوع کار شما نزدیک‌تر هستند و به عنوان کاربران حرفه‌ای‌تر احتمالاً در نظر گرفته می‌شوند.

با این حال، این موضوع به این معنا نیست که کلمات کلیدی اصلی و کوتاهتر باید از فهرست شما حذف شوند.

پنجمین مرحله: تحت نظر قرار دادن رقبا که از کلمات کلیدی شما استفاده می‌کنند، رویکردی کارآمد است.

شما نباید همه کارهایی که رقبایتان انجام می‌دهند را تکرار کنید. این سنتی نیست، بلکه در مورد کلمات کلیدی هم همینطور است. اگر با یک کلمه خاص رقباتان در حال شناخته شدنند، باید دیدگاه خودتان را با آنها متفاوت کنید.

با این حال، شناخت کلمات کلیدیی که رقبا به آنها توجه می‌کنند همچنان مفید است، زیرا برای جذب ترافیک در صفحه وبتان ضروری است.

به طور کلی، باید بر دو مسئله حائز اهمیت تمرکز کنید: اولین مورد، بهبود وضعیت خود در مقایسه با رقبا در استفاده از کلمات کلیدی، و دومی، پرداختن به کلماتی که هنوز به سمت آن‌ها رقبا تمایلی ندارند. SEMrush، ابزاری قدرتمند است که می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

ششمین مرحله: برای به دست آوردن کلمات کلیدی بهتر، بهتر است از گوگل ادز یا ابزارهای مشابه استفاده کنید.

در بالای متن، توضیحی درباره این مورد داده شده است؛ ابزار Keyword Planner گوگل، برای بررسی وضعیت کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آنها، فرصتی عالی محسوب می‌شود. همچنین، با استفاده از گوگل ترندز، می‌توانید روندها را رصد کرده و حتی وضعیت آینده این کلمات را پیش‌بینی کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله های مرتبط را در آکادمی امیرحسین صداقت مطالعه کنید:

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود 🙁

کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!

به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

دیدگاه‌ها ۰