الگوریتم E-E-A-T و YMYL گوگل چیست؟

E-E-A-T مخفف “تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد” است. تا قبل از بهروزرسانی Google در دسامبر 2022، فقط E-A-T بود (بدون “تجربه”).
YMYL مخفف «پول شما یا زندگی شما» است.
اگر می خواهید سئوی خود را بهبود ببخشید، درک هر دو مفهوم بسیار مهم است.
در این مقاله از اموزش سئو رایگان ، E-E-A-T و YMYL را در ادامه مقاله سئو خارجی بیشتر تعریف خواهیم کرد. و به شما نشان می دهد که چگونه E-E-A-T سایت خود را بهبود ببخشید تا محتوای شما نیازهای کاربران را برآورده کند و در گوگل رتبه بالاتری کسب کند.
لیست عناوین مقاله
E-E-A-T گوگل چیست؟
E-E-A-T مخفف تجربه، تخصص، اقتدار، و اعتماد ، بخشی از دستورالعملهای ارزیابی کیفیت (الگوریتم) Google است – الگوریتم یعنی بهبود کیفیت گوگل برای استفاده راحت تر مردم.
این افراد به عنوان ارزیابی کننده کیفیت شناخته می شوند. و بازخورد آنها به گوگل کمک می کند موفقیت به روزرسانی الگوریتم خود را اندازه گیری کند.
E-E-A-T یک عامل مستقیم رتبه بندی گوگل نیست. اما گوگل می خواهد نتایج را با E-E-A-T قوی ارائه دهد. بنابراین، این یک مفهوم مهم در سئو است.
به علاوه، E-E-A-T بالا می تواند اعتماد کاربر را بهبود بخشد. و منجر به تبدیل بیشتر کاربر به مشتری در سایت شما شود.
نکته: Google تقریباً یک بار در سال دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو را بهروزرسانی میکند. در اینجا یک تاریخچه سریع از بهروزرسانیهای کلیدی Google E-E-A-T آمده است:
مارس 2013: گوگل رسما دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجوی خود را منتشر کرد
مارس 2014: Google EAT (تخصص، اقتدار، و اعتماد) را به دستورالعملها اضافه کرد.
دسامبر 2022: Google E-E-A-T را معرفی کرد و یک “E” اضافی برای “Experience” اضافه کرد.
اکنون، بیایید به چهار مؤلفه Google E-E-A-T و نحوه تلاقی آنها با محتوای شما بپردازیم.
تجربه
محتوای با کیفیت اغلب تجربه دست اول سازنده را در مورد موضوع نشان می دهد. این کمک می کند تا ثابت شود که پیشنهادات آزمایش شده و آزمایش شده اند. و این بینش ها معتبر هستند.
این بررسی را برای بازی رومیزی Wingspan در نظر بگیرید. نویسنده در مورد تجربیات و نظرات شخصی خود صحبت می کند. و عکسهای محصول منحصربهفردی را ارائه میکند تا ثابت کند که این بازی را انجام دادهاند.
تخصص
ارزیابان کیفیت جستجو باید تعیین کنند که آیا نویسندگان تخصص موضوعی دارند یا خیر. آیا آنها دانش، صلاحیت و اعتبار مورد نیاز برای ارائه اطلاعات قابل اعتماد را دارند؟
تخصص اغلب با تجربه همپوشانی دارد. اما آنها یک چیز نیستند.
موضوع پس انداز پول را در نظر بگیرید. برخی از افراد از یک متخصص معتبر مشاوره مالی می خواهند. (تجربه و تخصص.)
دیگران نمونههای واقعی از استراتژیهایی را میخواهند که برای همسالانشان کارآمد باشد. (تجربه.)
هر دو نوع محتوا می توانند برای جستجوگران ارزش ارائه دهند. بنابراین هر دو می توانند تحت Google E-E-A-T عملکرد خوبی داشته باشند.
اقتدار
اقتدار به اعتبار کلی شما در صنعت شما اشاره دارد. به خصوص در میان متخصصان و تأثیرگذاران در جایگاه شما.
به ارزیابیکنندگان کیفیت Google دستور داده شده است که اعتبار سازنده، محتوا و وبسایت را بررسی کنند.
به عنوان مثال، مقاله ای در مورد درد شکم از WebMD معتبر است زیرا:
- WebMD یک نشریه معروف برای مشاوره پزشکی است
- نویسندگان – مشارکت کنندگان تحریریه WebMD – متخصصان سلامت هستند
- آنها از یک متخصص (معمولاً یک پزشک) می خواهند که محتوای آنها را از نظر صحت بررسی کند
در حالت ایدهآل، سایر مقامات در صنعت شما به محتوای شما پیوند میدهند زیرا ارزش ارائه میدهد.
به عبارت دیگر، مردم شما را می شناسند، پیشینه شما را می شناسند و به شما به عنوان یک رهبر در صنعت خود نگاه می کنند. آنها شما را به عنوان یک منبع خوب اطلاعات می پذیرند.
نکته: Semrush Authority Score معیاری از اعتبار سایت از 100 را ارائه می دهد. این نشانگر کاملی برای اعتبار نیست زیرا به E-E-A-T مربوط می شود، اما یک ایده کلی از جایی که می توانید رتبه بندی کنید به شما می دهد.
برای مقایسه امتیاز اعتبار خود با رقبا، دامنه خود را در Backlink Analytics وارد کنید و روی “آنالیز” کلیک کنید.
سپس حداکثر چهار دامنه رقیب را وارد کرده و روی «مقایسه» کلیک کنید.
اعتماد
قابل اعتماد بودن مهمترین بخش سئو گوگل E-E-A-T است. ارزیابی کنندگان کیفیت باید سازنده، محتوا و وب سایت را در نظر بگیرند.
در مورد اینکه چه کسی محتوای شما را نوشته است، برای صحت واقعی ویرایش کنید، به منابع قابل اعتماد استناد کنید و از پنهان کردن محتوا در پشت دیوار تبلیغاتی خودداری کنید.
به خاطر داشته باشید که این امر بیش از بازاریابی محتوا را شامل می شود.
در دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو، Google به «صفحه تسویهحساب خرید که دارای ارتباط ناامن است» به عنوان غیرقابل اعتماد اشاره میکند.
در اینجا ببینید که چگونه Pashion به مصرف کنندگان خود اطلاع می دهد که همه تراکنش ها برای ایجاد اعتماد امن و رمزگذاری شده هستند:
همچنین مهم است که اطلاعات تماس را در وب سایت خود ارائه دهید – به ویژه برای موضوعات YMYL یا فروشگاه های آنلاین.
YMYL چیست؟
موضوعات YMYL (پول یا زندگی شما) می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت، ثبات مالی، ایمنی یا رفاه خوانندگان تأثیر بگذارد. موضوعات رایج YMYL شامل امور مالی، پزشکی و رویدادهای جاری است.
E-E-A-T برای SEO YMYL مهم است زیرا اطلاعات نادرست در مورد چنین موضوعاتی می تواند به موارد زیر آسیب برساند:
- شخصی که محتوا را مشاهده می کند
- دیگران تحت تأثیر شخصی که محتوا را مشاهده کرده است
- گروههایی از افراد تحت تأثیر اقدامات افرادی که محتوا را مشاهده کردهاند
در اینجا چند نمونه از موضوعات Google YMYL آورده شده است:
- پاک کردن موضوعات YMYL: مسیرهای تخلیه برای سونامی، اخبار در مورد خشونت مداوم، اطلاعات در مورد خرید داروهای تجویزی
- ممکن است موضوعات YMYL باشد: پیشبینی آبوهوا، اخبار در مورد تصادف رانندگی، اطلاعات در مورد هر چند وقت یکبار تعویض مسواک
- موضوعات بعید YMYL: برندگان جوایز موسیقی، اخبار مربوط به یک بازی بسکتبال محلی دبیرستان، یک موزیک ویدیو
بسیاری از موضوعات YMYL دیگر وجود دارد. اما گوگل میگوید ارزیابهای کیفیت باید از قضاوت خود برای تعیین اینکه آیا یک صفحه واجد شرایط محتوای YMYL است استفاده کنند. این صفحات باید بالاترین سطوح E-E-A-T را نشان دهند.
بنابراین در حالی که E-E-A-T و YMYL فاکتورهای رتبه بندی SEO نیستند، اما موارد مهمی هستند که باید هنگام ایجاد محتوای با کیفیت در نظر گرفته شوند.
چگونه E-E-A-T سایت خود را بهبود بخشید
خبر خوب این است که برای بهبود E-E-A-T و در نظر گرفتن YMYL نیازی به بازنگری استراتژی سئوی خود ندارید.
بیایید شش مرحله عملی برای بهبود سئوی E-E-A-T سایت خود را کشف کنیم:
1. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
سایت شما باید محتوای اول را برای مردم ارائه دهد. این به معنای محتوایی است که به سؤالات پاسخ می دهد، مشاوره ارائه می دهد و خواننده را احساس رضایت می کند.
Google بهروزرسانیهای محتوای مفیدی را منتشر کرده است که برای اطمینان از اینکه محتوا بهصورت زیر طراحی شده است:
- اصل
- برای کاربران مفید است
- نوشته شده توسط انسان، برای انسان (نه صرفا برای ربات های گوگل!)
به طور منظم محتوای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مفید است و سطح بالایی از E-E-A-T دارد. حتی اگر محتوای شما زمانی مفید بوده باشد، اگر اطلاعات قدیمی داشته باشد چندان مفید نخواهد بود.
و محتوای جدیدی ایجاد کنید که نیازهای در حال رشد مخاطبان شما را برطرف کند.
ابزار تحقیق موضوعی Semrush می تواند کمک کند.
موضوعی مرتبط با تخصص خود وارد کنید. سپس کشور خود را انتخاب کنید و روی «دریافت ایدههای محتوا» کلیک کنید.
پس از تکمیل تجزیه و تحلیل، روی “مشاهده ایده های محتوا” کلیک کنید.
موضوعات فرعی پرطرفدار با نماد شعله علامت گذاری شده اند.
برای دیدن سرفصل ها، سؤالات و جستجوهای محبوب، هر موضوع فرعی را گسترش دهید.
فکر می کنید می توانید به این جستجوگران کمک کنید؟
سعی کنید محتوای خود را در Semrush’s SEO Writing Assistant تهیه کنید. خوانایی، اصالت و لحن پیشنهاداتی را ارائه می دهد که می تواند نوشتن شما را مفیدتر کند.
2. اطلاعات و شفافیت نویسنده را ارائه دهید
گوگل می خواهد بداند که شخصی که یک قطعه محتوا را می نویسد یک منبع قانونی اطلاعات است.
حتماً یک صفحه درباره ما برای معرفی تیم خود ایجاد کنید (در صورت وجود). و صفحات نویسنده فردی برای برجسته کردن نویسندگان خاص.
بیوس نویسنده با نشان دادن اعتبار نویسنده و کارهای گذشته به ایجاد شفافیت و E-E-A-T کمک می کند:
همچنین می توانید با مشارکت در سایت های معتبر در فضای خود، از تخصص نویسنده بهره ببرید.
گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. اما یک راه عالی برای شروع نوشتن پست های مهمان برای سایت های مرتبط و معتبر در جایگاه شما است.
در نهایت، در صورت امکان، کارشناسان را استخدام کنید. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا بودجه لازم برای انجام این کار را ندارید، حداقل نویسندگان با استعدادی را استخدام کنید که تحقیقات خود را برای ایجاد محتوای آموزنده انجام می دهند.
نکته: از کارشناسان موضوع بخواهید محتوای نویسندگان شما را بررسی کنند. این به شما کمک می کند تا اعتبار خود را ایجاد کنید و از هرگونه اشتباه یا اطلاعات نادرست جلوگیری کنید.
برای مثال، تیم مالی شما ممکن است لزوماً مهارت تولید محتوا را نداشته باشد. اما آنها می توانند مقالات مرتبط با امور مالی را از نظر دقت بررسی کنند یا نقل قول ارائه کنند.
این ما را به نکته بعدی می رساند:
3. از منابع معتبر استفاده کنید
هنگام ایجاد محتوا، همیشه بهتر است برای ایجاد اعتبار مستقیماً به سراغ منبع بروید.
همیشه به منابع رسمی، مطالعات، مقالات تحقیقاتی و غیره پیوند دهید. این حتی میتواند شامل توییتها و پستهای وبلاگی توسط متخصصان حوزه شما باشد.
همچنین بهتر است از منابع قابل اعتماد استفاده کنید. اینها ممکن است بسته به رشته متفاوت باشد، اما میتواند شامل پایگاههای اطلاعاتی دانشگاهی، نشریات خبری، یا سایتهای کارشناسان و آژانسهای معتبر باشد.
این به ویژه برای YMYL SEO مهم است. در اینجا یک مثال عالی از Healthline آورده شده است:
4. اعتبار برند مثبت ایجاد کنید
شهرت برند شما می تواند بر قابلیت اعتماد محتوا و سایت شما به طور کلی تاثیر بگذارد. بنابراین مدیریت شهرت آنلاین برای SEO E-E-A-T Google بسیار مهم است.
این بدان معنی است که باید مراقب نظرات یا مطبوعات منفی باشید. اگر موردی پیش آمد، سریع و حرفه ای پاسخ دهید.
ابزار مدیریت فهرستبندی Semrush این امکان را برای کسبوکارهای محلی فراهم میکند که در صدر بررسیها قرار بگیرند.
نام شرکت خود را وارد کنید و برای ثبت نام، مراحل را دنبال کنید.
سپس نظرات پلتفرمهای مختلف را در برگه «مدیریت بررسی» ببینید.
اگر پرمیوم لوکیشن دارید، میتوانید بدون خروج از Semrush به نظرات Google پاسخ دهید.
نکته: به نظرات بد و خوب پاسخ دهید. تعاملات مثبت با مشتریان می تواند در بلندمدت به اعتبار برند شما کمک کند.
5. نظارت و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به هر نوع محتوایی گفته می شود که توسط مصرف کنندگان یا کاربران وب سایت به جای برندها ایجاد می شود. هنگامی که UGC به خوبی استفاده شود، می تواند به عنوان یک سیگنال اعتماد عمل کند و وفاداری به برند را ایجاد کند.
به عنوان مثال، 79٪ از خریداران آنلاین می گویند که UGC بر تصمیمات خرید آنها تأثیر زیادی دارد. بنابراین بسیار مهم است که پایگاه مشتریان خود را به حمایت از برند شما برسانید.
UGC می تواند شامل تصاویر، توصیفات ویدیویی، بررسی محصول، ویدیوهای YouTube و پست های وبلاگ باشد.
این ویدیوی اینستاگرامی توسط ویتنی اندرسون در مورد کفش های Pashion Footwear او نمونه ای عالی از UGC است.
طبق دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل، UGC به عنوان محتوای اصلی (MC) در نظر گرفته میشود، که «هر بخشی از صفحه است که مستقیماً به صفحه در دستیابی به هدف خود کمک میکند».
دستورالعمل ها بیان می کنند که هر محتوایی در یک صفحه وب را می توان در سه حوزه طبقه بندی کرد: MC، محتوای تکمیلی (SC)، و تبلیغات/کسب درآمد (تبلیغات).
بنابراین MC – که می تواند شامل UGC باشد – به وضوح بخش مهمی از تصویر است.
یکی از راه هایی که می توانید UGC را برای بهبود E-E-A-T سایت خود جمع آوری کنید این است که از مشتریان خوشحال بخواهید عکس های محصول شما را به اشتراک بگذارند و شما را برچسب گذاری کنند.
میتوانید با ارسال یک ایمیل سریع یا اجرای یک مسابقه رسانههای اجتماعی، از مشتریان بخواهید در مورد شما در پلتفرمهای اجتماعی پست کنند.
در اینجا نمونه ای از ایمیلی آورده شده است که از مشتریان می خواهد با استفاده از هشتگ آنها را در رسانه های اجتماعی برچسب گذاری کنند:
و در اینجا نمونه ای از مسابقه ای است که توسط یک جواهر فروشی کوچک برگزار می شود. از مشتریان می خواهد که فروشگاه را در استوری اینستاگرام خود تگ کنند:
از مشتریان (و مشتریان بالقوه) بخواهید در مورد شما پست بگذارند، در معرض دید بیشتری قرار می گیرید. و درخواست از آنها برای تگ کردن شما به شما یک پوشه کامل از محتوای تولید شده توسط کاربر می دهد که می توانید در فیدهای خود به اشتراک بگذارید.
به عنوان مثال، اینگونه است که Spanx محتوای ساخته شده توسط مشتریان خود را مجدداً به اشتراک می گذارد:
راه های دیگری که می توانید از UGC برای بهبود سئوی E-E-A-T سایت خود استفاده کنید عبارتند از:
- استفاده استراتژیک از هشتگ ها برای مرتب کردن آسان عکس های طرفداران بعدا
- برگزاری مسابقات یا هدایایی که کاربران را ملزم به مشارکت و اشتراک گذاری محتوا می کند
- به طور منظم با طرفداران برای ترویج مکالمه ارتباط برقرار کنید
- اجرای کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ
هر زمان که UGC را در سایت یا نمایه های اجتماعی خود برجسته می کنید، همیشه از سازندگان اجازه درخواست کنید. (و در محتوا به آنها اعتبار دهید.)
و بخاطر داشته باش:
دریافت UGC با کیفیت در مورد بازی طولانی است. به طور منظم با مخاطبان خود درگیر شوید تا آنها را تشویق کنید تا با برند شما و با یکدیگر تعامل داشته باشند.
نکته: Semrush دارای انواع ابزارهای رایگان بازاریابی رسانه های اجتماعی است که مدیریت رسانه های اجتماعی را کارآمدتر و موثرتر می کند.
6. بک لینک های معتبر بسازید
کسب بک لینک از سایر سایت های مورد اعتماد بخش مهمی از استراتژی سئو شما است. بعلاوه، می تواند نشان دهد که کسب و کار شما در صنعت شما یک مرجع است.
در مثال زیر، WWF به تعدادی از برندهای کوچکتر لینک داده است.
از آنجایی که WWF یک مرجع جهانی است، کسب بک لینک از آنها مانند دریافت یک مهر تایید بزرگ است.
به بک لینک ها مانند تبلیغات دهان به دهان فکر کنید. احتمالاً به یک برند توصیه شده توسط یک دوست اعتماد خواهید کرد.
به طور مشابه، ممکن است بیشتر تمایل داشته باشید به سایتی که توسط سایت دیگری که به آن اعتماد دارید، توصیه شده است اعتماد کنید.
بخش عالی دیگر در مورد بک لینک ها؟ آنها بخش مهمی از هر استراتژی SEO هستند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه بک لینک های باکیفیت بیشتری کسب کنید، در رتبه بندی جستجوی گوگل وضعیت بهتری خواهید داشت.
راه های زیادی برای ساخت بک لینک وجود دارد همانند ساخت PBN. اما یک شروع خوب به سادگی ایجاد محتوای عالی و مفید است.
در اینجا چند کار خاص وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی با در نظر گرفتن لینک بیلدینگ انجام دهید:
- دارایی های محتوای قابل پیوند ایجاد کنید (به عنوان مثال، اینفوگرافیک های مفید یا راهنماهای ویدیویی)
- تصاویر بصری یا داده های قانع کننده را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید (و همیشه پیوندهایی به مقالات خود در آن پست ها اضافه کنید)
- تحقیقات اصلی را منتشر کنید که ممکن است افراد بخواهند به آن استناد کنند و به آن پیوند دهند
- راهنماهای مفیدی را برای موضوعاتی که در جایگاه خود قرار دارند ایجاد کنید
هنگامی که محتوای قابل پیوند خود را ایجاد کردید، با انتشارات دیگر تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها علاقه مند به پیوند دادن به قطعه شما هستند یا خیر.
همچنین می توانید از ابزار لینک سازی Tool Semrush برای یافتن سایت هایی که ممکن است به سایت شما پیوند داشته باشند استفاده کنید.
دامنه خود را وارد کنید سپس روی «شروع لینک سازی» کلیک کنید.
لیستی از کلمات کلیدی هدف را وارد کنید یا از موارد پیشنهادی استفاده کنید. (اگر به کمک نیاز دارید به راهنمای تحقیق کلمات کلیدی ما مراجعه کنید.)
سپس روی “رقبا” کلیک کنید.
لیستی از رقبا را وارد کنید یا از رقبای پیشنهادی استفاده کنید.
سپس روی «شروع لینک سازی» کلیک کنید.
هنگامی که ابزار لینک سازی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را به پایان رساند، به گزارش “چشم انداز” بروید.
فهرستی از سایتهایی را خواهید دید که ممکن است به سایت شما پیوند داشته باشند. همراه با امتیازات اعتباری آنها.
این ابزار نتایج را با «رتبهبندی» سازماندهی میکند، که معیاری برای کیفیت و دسترسی پیوند بالقوه است.
ابزار لینک سازی به شما کمک می کند کل فرآیند لینک سازی را مدیریت کنید. در کنار هر فرصتی برای شروع، روی «To In Progress» کلیک کنید. و برای راهنمایی بیشتر این مقاله پایگاه دانش را بررسی کنید.
برای بدست آوردن مشتریان بالقوه لینک سازی بیشتر، ابزار Backlink Gap Semrush را امتحان کنید. سایت هایی را پیدا می کند که به رقبای شما لینک می دهند اما به شما لینک نمی دهند.
ابتدا حداکثر چهار رقیب را که می خواهید سایت خود را با آنها مقایسه کنید، شناسایی کنید.
سپس، سایت خود و رقبایتان را به ابزار Backlink Gap متصل کنید.
پس از زدن دکمه “یافتن مشتریان بالقوه”، جدولی با لیستی از انتشاراتی که به رقبای شما پیوند دارند را مشاهده خواهید کرد. و چند بار این کار را می کنند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر بک لینک روی اعداد کلیک کنید. لایک کنید که به کدام صفحه پیوند دارد و از چه متنی لنگر استفاده می کند.
از این اطلاعات برای سنجش اینکه آیا دریافت بک لینک از آن نشریه خاص برای اعتبار یا قابل اعتماد بودن سایت شما مفید است، استفاده کنید.
برای ارسال مشتریان بالقوه از Backlink Gap به ابزار لینک سازی، روی “+ Start outreach” کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.
جمع بندی
اکنون که به جمع بندی الگوریتم محبوب گوگل در سال 2023 یعنی EEAT رسیدم خوب است بگوییم که استراتژی خود را بایست بر مبنی این الگوریتم بچینید تا بتوانید سئو داخلی و سئو خارجی مناسب ای را برای سایت خود رقم بزنید.
در اینجا چند مقاله دیگر برای ادامه یادگیری سئو آورده شده است:
سلام
خیلی داخل سایت های فارسی گشتم که راجب EAT مقاله ای پیدا کنم و خوشحالم که شما تنها سایتی بودید که با جزییات تمام و کامل این مورد رو توضیح داده بودید
ممنونم
تنها سایت به زبان فارسی که راجب الگوریتم E-A-T گوگل مقاله گذاشتید، همینطوری ادامه بدید عالی هستید
سپاس