کانال تلگراممون راه‌اندازی شد 😍 میبینمت ...
سبد خرید

محتوای 10 برابری چیست؟ کارکرد و فواید 10x Content در سئو !

محتوای 10 برابری چیست؟ کارکرد و فواید 10x Content در سئو !

محتوای 10x اصطلاحی است که در بازاریابی محتوا برای توصیف محتوایی استفاده می شود که باید 10 برابر بهتر از محتوایی باشد که قبلاً برای یک کلمه کلیدی یا موضوع رتبه بندی شده است.
این اصطلاح در ابتدا توسط رند فیسکین موز در سال 2015 در یکی از قسمت‌های «جمعه تخته سفید» او ابداع شد . محتوای 10 برابری برای بیش از مقالات نوشته شده اعمال می شود – همچنین برای محتوای ویدیویی و کپی صفحه فرود که در آموزش سئو معرفی کرده ایم نیز کاربرد دارد.

فیسکین پس از اینکه متوجه شد بازار محتوا چقدر رقابتی است، این استراتژی را توسعه داد. واقعیت این است که اینترنت در حال حاضر به قدری از محتوای خوب اشباع شده است که برای رتبه بندی، باید چیزی بسیار بهتر از رقبای خود ایجاد کنید که گوگل (و کاربران شما) نتوانند آن را نادیده بگیرند.

الگوریتم های گوگل و انتظارات کاربران از روزهای اولیه اینترنت به طرز چشمگیری تکامل یافته است. دیگر کافی نیست فقط چند کلمه کلیدی و بک لینک را در محتوای خود جای دهید و انتظار کسب رتبه داشته باشید. ایجاد محتوایی که در رتبه اول گوگل قرار می گیرد، زمان و تلاش زیادی می طلبد، و این چیزی است که باید برای آن آماده باشید.

چرا محتوای 10 برابری مهم است؟

مفهوم محتوای 10 برابری مهم است زیرا سازندگان را تشویق می کند که به جای صرفاً SEO، بر کیفیت و تجربه خواننده تمرکز کنند. الگوریتم های گوگل در طول سال ها تکامل یافته اند تا به جای کلمات کلیدی و استراتژی های بک لینک، بر ارزش صفحه تمرکز کنند.

وقتی از استراتژی محتوای 10 برابری استفاده می کنید، هدف شما فراتر از رتبه بندی است و بر ایجاد محتوایی متمرکز می شود که واقعاً بهتر از آنچه قبلاً در اینترنت وجود دارد. به این ترتیب، کیفیت بهتری را برای خوانندگان خود فراهم می کنید، که تصور مثبتی از کسب و کار شما ایجاد می کند و آنها را تشویق می کند که در آینده به سایت شما بازگردند.

بهترین روش ها برای ایجاد محتوای 10 برابری

ایجاد محتوای 10 برابری، به معنای تولید محتوا با ارزش و کیفیت بالا است که می‌تواند باعث جذب بیشترین توجه و تعامل کاربران شود. برای این منظور، برخی از بهترین روش‌ها عبارتند از:

1. مطمئن شوید که محتوای شما جذاب تر به نظر می رسد

اولین برداشت ها همه چیز آنلاین هستند. در سال 2015، مایکروسافت مطالعه‌ای انجام داد که اغلب مورد استناد قرار می‌گرفت که نشان داد انسان‌ها فقط هشت ثانیه طول می‌کشند – و بسیاری نگران هستند که این موضوع در سال‌های بعد بدتر شده است. از آنجایی که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه خواننده را به خود جلب کنید، صفحه وب شما باید عالی به نظر برسد و به خوبی نوشته شده باشد.

به کارهایی که رقبای شما انجام می دهند نگاهی بیندازید و راه هایی را مشخص کنید که می توانید طراحی و عملکرد سایت خود را بهبود بخشید. حتی تغییرات کوچک مانند قالب بندی بهتر می تواند تفاوت بزرگی را در مورد برداشت های کاربر ایجاد کند.

مصرف کنندگان امروزی به سمت طراحی وب تمیز و مدرن گرایش دارند. طراحی وب قدیمی نه تنها جذاب به نظر نمی رسد، بلکه کاربران شما ممکن است تعجب کنند که آیا سایت شما رها شده است.

سایت شما نه تنها باید خوب به نظر برسد، بلکه باید استفاده از آن نیز آسان باشد. پاراگراف‌های کوتاه، سرفصل‌ها و نقاط گلوله را درج کنید تا مرور محتوا آسان شود. افزودن عکس‌ها یا تصاویر گرافیکی نیز می‌تواند به شکستن متن کمک کند، به شرطی که خیلی به هم ریخته نباشند. علاوه بر این، کاربران باید به راحتی بتوانند بدون سردرگمی در سایر قسمت‌های وب‌سایت شما پیمایش کرده و به آن حرکت کنند.

2. یک زاویه منحصر به فرد ارائه دهید

از آنجایی که اینترنت در حال حاضر بسیار از محتوا اشباع شده است، گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که همه چیز قبلاً در مورد موضوع مورد نظر شما گفته شده است. در حالی که وسوسه انگیز است که محتوایی را که در حال حاضر وجود دارد را دوباره به دست آورید، در عوض سعی کنید زاویه خود را توسعه دهید.

به عنوان مثال، ممکن است شرکت شما خدمات امنیتی فناوری اطلاعات ارائه دهد و بخواهد یک کلمه کلیدی مرتبط با فایروال ها را هدف قرار دهد. تمام محتوایی که قبلاً رتبه‌بندی شده است، بر نصب فایروال‌های روی سایت تمرکز می‌کند و به کار از راه دور یا هیچ یک از چالش‌های مرتبط با آن نمی‌پردازد.

کجا رپورتاژ بریم؟ راهنمای انتخاب بهترین سایت رپورتاژ آگهی
خواندن

برای ایجاد محتوای 10 برابری، شرکت شما اطلاعات ویژه ای را برای امنیت از راه دور در دنیای پس از کووید اضافه می کند. این بینش به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید و در عین حال ارزشی را ارائه دهید که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.

3. نشان دادن اقتدار

صدا و اقتدار دو ملاحظۀ کلیدی دیگری هستند که هنگام ایجاد محتوای 10 برابری باید در نظر داشته باشید. مصرف کنندگان می خواهند بدانند که اطلاعات خود را از یک منبع معتبر و قابل اعتماد دریافت می کنند.

افزودن بیوگرافی نویسنده یکی از ساده ترین راه ها برای نشان دادن قدرت در محتوای شماست. با این حال، شما همچنین می توانید با گنجاندن تجربه شخصی خود در مورد موضوع در محتوای خود، قدمی فراتر بردارید.

اگر در این موضوع متخصص نیستید، مصاحبه با یک متخصص یا حتی پرداخت هزینه به یک متخصص را در نظر بگیرید تا برای شما محتوا بنویسد. یکی دیگر از راه های موثر برای نشان دادن قدرت، افزودن آمار و اطلاعات حاصل از مطالعات تحقیقاتی است.

4. به «محتوا» بسنده نکنید

در حالی که تولید محتوای باکیفیت مهمترین بخش پازل است، این بدان معنا نیست که شما باید از جنبه های دیگر استراتژی سئو خود صرف نظر کنید. حتی شگفت‌انگیزترین محتوای جهان هنوز هم بدون استراتژی بک لینک قوی رتبه‌بندی نمی‌شود.

می توانید از جستجوگر بک لینک رایگان Ahrefs برای کمک به ارزیابی بک لینک های رقبای رتبه اول خود استفاده کنید تا بتوانید ببینید با چه چیزی روبرو هستید. به احتمال زیاد، آنها در حال حاضر یک نمایه بک لینک قوی دارند، بنابراین شما باید برای توسعه بک لینک های خود زمان بگذارید تا با آنها رقابت کنید.

از آنجایی که محتوای 10 برابری در حال حاضر با در نظر گرفتن کیفیت تولید شده است، پس از رتبه بندی محتوای خود، احتمالاً به طور طبیعی بک لینک کسب خواهید کرد. برای رسیدن به آن نقطه، باید در مورد لینک سازی فعال باشید. استفاده از یک استراتژی محتوای 10 برابری نیز روند بک لینک شما را آسان تر می کند، زیرا سایر توسعه دهندگان به احتمال زیاد به محتوای با کیفیت بالا لینک می دهند.

به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان وب سایت شما انسان هایی هستند که برنامه های خاص خود را دارند. اگر آنها برای خواندن مطالب شما وقت می گذارند، عادلانه است که ارزش واقعی را در اختیار آنها قرار دهید که در هیچ جای دیگری نتوانند به دست آورند. در حالی که ایجاد محتوای 10 برابری برای اجرای خوب زمان و تلاش نیاز دارد، نتیجه آن ارزش آن را دارد – هم در رتبه بندی SEO و هم از نظر ارزش برای خوانندگان.

 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله بحث شد، محتوای 10 برابری در سئو (Search Engine Optimization) اهمیت بسیاری دارد. ایجاد محتوای با کیفیت و متنوع، که بتواند نیازها و انتظارات کاربران را برآورده کند، می‌تواند باعث جذب بیشترین ترافیک و بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو شود.

محتوای 10 برابری شامل مجموعه ای از خصوصیات است که آن را از سایر محتواها تمایز می‌دهد. این نوع محتوا شامل مطالب اصیل، دقیق و با عمق بالا است که توسط تحقیقات دقیق و تجربه مستند شده است. همچنین، استفاده از تصاویر، ویدیوها و نمودارها به همراه استفاده از ساختارهای منسجم و آمیخته‌ای مانند فهرست‌ها و برجسته‌سازی‌ها، نقش مهمی در جذب توجه و خوانندگان را دارد.

محتوای 10 برابری بهبود تجربه کاربری را به مراتب افزایش می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. همچنین، ارائه محتوا با ارزش و تنوع، باعث افزایش نرخ تبدیل و رضایت کاربران می‌شود. به طور خلاصه، محتوای 10 برابری در سئو بسیار اهمیت دارد، زیرا باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، جذب ترافیک بالا و افزایش تعامل کاربران با سایت می‌شود.

از اینکه تا این لحظه با این مقاله در آکادمی امیرحسین صداقت همراه بودید، مچکریم! نظرات خودتونو با ما در انتهای این صفحه در میون بزارید.

 

مقاله پیشنهادی مرتبط انگلیسی 10x Content

یادت نره به آموزش سئو رایگان سر بزنی!

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود 🙁

کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!

به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

دیدگاه‌ها ۰