کانال تلگراممون راه‌اندازی شد 😍 میبینمت ...
سبد خرید

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ آیا هنوز کار میکند یا متوقف شده است؟

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ آیا هنوز کار میکند یا متوقف شده است؟

Google Panda بخشی جدایی ناپذیر از الگوریتم جستجوی گوگل است که برای فیلتر کردن و کاهش رتبه وب سایت هایی با محتوای نازک یا با کیفیت پایین و هرزنامه های وب طراحی شده است . اولین بار در سال 2011 به عنوان بخشی از تلاش های گوگل برای حذف شیوه های سئو کلاه سیاه و اسپم وب که در آموزش سئو به آنها اشاره کرده ایم منتشر شد.

گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را تنظیم می کند تا مرتبط ترین پاسخ ها را به سوالات جستجوی کاربران ارائه دهد. اما در حالی که این تغییرات اغلب به اندازه کافی ظریف هستند، نمی توان همین را در مورد به روز رسانی پاندا گفت – مسلما یکی از مهم ترین تغییرات در الگوریتم گوگل است.

همه چیز درباره‌ی الگوریتم پاندا گوگل

همه چیز درمورد الگوریتم پاندای گوگل

به‌روزرسانی الگوریتم پاندا گوگل در اولین انتشار تأثیر زیادی گذاشت و بر 11.8٪ از جستجوهای جستجو تأثیر گذاشت . امروزه Google Panda در الگوریتم ادغام شده است و به طور مداوم در حال بهبود است، شایان ذکر است که پاندا با مقایسه سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلف در برابر رتبه‌بندی کیفیت انسانی توسعه یافته است.

آیا این شما را به یاد کار و اصول EAT ارزیابی‌کنندگان کیفیت امروزی می‌اندازد؟

بعداً، گوگل مجموعه‌ای از 23 سؤال را منتشر کرد که توسط پاندا و ارزیابی‌کننده‌های انسانی در هنگام تعیین کیفیت وب‌سایت‌ها «به آن پرداخته شد».
در حالی که بسیاری از آن به عنوان به‌روزرسانی مزارع لینکی یاد می‌کردند (از آنجایی که عمدتاً مزارع محتوا را هدف قرار می‌داد)، نام داخلی Google برای این به‌روزرسانی «Panda» بود.

به گفته آمیت سینگال، این نام مستعار در واقع به مهندس نرم افزاری اطلاق می شود که نقش مهمی در ایجاد امکان به روز رسانی داشته است – Navneet Panda.

چرا الگوریتم پاندا گوگل مهم است؟

Google Panda از این جهت مهم است که وقتی راه اندازی شد، شروع یک سری “بررسی کنترل کیفیت” برای موتور جستجو بود. به اصطلاح “مزرعه های محتوا” – سایت هایی که حجم عظیمی از محتوا را فقط برای تسلط بر SERP ها تولید می کنند – از جمله اهداف اصلی آن بودند.

معرفی و اجرای آپدیت پاندا کیفیت کلی SERP ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. دیگر جایی برای وب سایت هایی که هیچ ارزشی ارائه نمی کردند وجود نداشت.
پاندا عملکرد وب سایت های حاوی محتوای بسیار آموزنده، مرتبط و صفحات با نسبت آگهی به محتوا پایین را افزایش می دهد. البته، این به روز رسانی همچنین سازندگان محتوا را بر آن داشت تا ارزش ارائه به کاربران نهایی را در اولویت قرار دهند و کیفیت را بر کمیت قرار دهند.

و این به نوبه خود، تجربه کاربری مطلوب را تضمین می کند.

بهترین روش های سئو برای Google Panda

هنگام اجرای یک استراتژی محتوایی که با الگوریتم گوگل هماهنگ است و توسط پاندا و فیلترهای الگوریتمی آن هدف قرار نمی گیرد، توجه به سه روش برتر زیر ضروری است.

1. دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل را بیاموزید و EAT را دنبال کنید

دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی Google یک سند ۱۷۰ صفحه‌ای است که ارزیابی‌کنندگان کیفیت انسانی هنگام ارزیابی کیفیت نتایج جستجو از آن استفاده می‌کنند. این ارزیابی به گوگل کمک می کند تا بفهمد الگوریتمش چقدر خوب است و چه چیزی باید تغییر کند.

EAT (تخصص، اقتدار، و اعتماد) بخشی از آن سند است – و از جمله عوامل اصلی مورد استفاده برای ارزیابی کیفیت کلی یک صفحه وب خاص است.
و از آنجایی که ارزیاب‌های کیفیت گوگل اساساً الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی را “آموزش” می‌دهند، برای سازندگان محتوا بسیار مهم است که با این دستورالعمل‌ها آشنا شوند، بفهمند گوگل به دنبال چه چیزی است – و بر این اساس محتوا ایجاد کنند.

حالا درست است که گوگل بر اساس این اصول به وب سایت شما امتیازی نمی دهد. اما این بدان معنا نیست که شما نباید برای نشان دادن EAT خود و بهبود آن تلاش کنید.
برای شروع، می توانید:

  • روی ایجاد پروفایل بک لینک قوی تر کار کنید
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما واقعاً دقیق است
  • محتوای خود را مرتباً مرور، ویرایش و به روز کنید

Ahrefs می تواند در این مورد کمک کند:

Site Explorer برای تجزیه و تحلیل صفحات با رتبه برتر برای یک کلمه کلیدی خاص استفاده کنید و بفهمید که چرا آنها در SERP رتبه بالاتری دارند. وقتی چنین بینشی دارید، مهندسی معکوس موفقیت آنها آسانتر است.

2. از شر محتوای بی کیفیت و کم ارزش خلاص شوید

محتوای نازک – مانند محتوایی که تحقیقات ضعیفی انجام شده است، ارزش افزوده ای ندارد و ممکن است از نظر واقعیات قدیمی باشد – باید اولین موردی باشد که ارائه می شود. به یاد داشته باشید که پاندا چگونه کار می کند:

این الگوریتم وب سایت شما را به طور کلی تجزیه و تحلیل می کند، به این معنی که محتوای با کیفیت پایین شما ممکن است برخی از قطعات ارزشمندتر را نگه داشته و بر روی دید موتور جستجوی شما تأثیر بگذارد.
با این حال، اطمینان از ارزشمند بودن، مرتبط بودن، صحیح بودن و به روز بودن محتوای وب سایت شما یک نبرد دائمی است. بنابراین، هر چند وقت یکبار از آن نترسید – و در صورت لزوم “چیزها را مرتب کنید”.

ما این کار را همیشه در آکادمی امیرحسین صداقت انجام می دهیم:

هر زمان که از محتوای خاصی راضی نباشیم، آن را حذف می کنیم یا از ابتدا بازنویسی می کنیم.

3. در تبلیغات در سایت خود ملایم باشید

هیچ مشکلی ذاتاً با ارائه تبلیغات پولی در وب سایت شما وجود ندارد. با این حال، آنچه باید به آن توجه کنید این است که نسبت تبلیغ به محتوای شما چقدر است. یک قانون کلی خوب در مورد Google Panda این است:

هر چه این نسبت کمتر باشد، بهتر است.

هیچ کس صفحات تبلیغاتی سنگینی را که عمدتاً از تبلیغات پولی تشکیل شده اند تا محتوای اصلی را دوست ندارد. بنابراین، با حرکت رو به جلو، مراقب نسبت آگهی به محتوا خود باشید.

چگونه از الگوریتم گوگل پاندا نجات پیدا کنیم؟

در صنعت سئو، پاندا مکرراً به عنوان یک به روز رسانی ذکر شده است که بازیابی از آن دشوار است. با این حال، با توجه به اینکه به‌روزرسانی پاندا عمدتاً به کیفیت وب‌سایت/محتوا وابسته است، مراحل بازیابی معمولاً به بهبود کیفیت بازمی‌گردد . اقدامات اصلاحی برای انجام عبارتند از:

  • کنار گذاشتن شیوه های کشاورزی محتوا
  • بازنگری محتوای وب سایت برای کیفیت ، مفید بودن، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار
  • بازنگری نسبت آگهی/محتوا یا وابسته/محتوا به طوری که صفحات تحت سلطه تبلیغات یا پیوندهای وابسته نباشند
  • حصول اطمینان از اینکه محتوای یک صفحه معین مطابق با درخواست کاربر است
  • حذف یا بازنگری محتوای تکراری
  • بررسی و ویرایش دقیق محتوای تولید شده توسط کاربر و اطمینان از اصلی بودن، بدون خطا بودن و مفید بودن آن برای خوانندگان، در صورت لزوم
  • با استفاده از دستور Robots noindex,nofollow برای جلوگیری از نمایه سازی محتوای داخلی وب سایت تکراری یا تقریباً تکراری یا سایر عناصر مشکل ساز
بردکرامب چیست؟ و روش‌های افزودن آن به سایت چگونه است؟
خواندن

در مجموع، وب‌سایت‌هایی که به طور مداوم محتوای باکیفیت و اصلی منتشر می‌کنند، ترس چندانی از این به‌روزرسانی ندارند، اما اگر وب‌سایت شما درگیر اقدامات مشکل‌ساز بوده است، ممکن است در مقطعی توسط پاندا مورد حمله قرار گرفته باشد. از نقطه نظر عملی و تجاری، بهترین امید شما برای دوری از پاندا این است که برندی ایجاد کنید که به عنوان یک مرجع در حوزه خود شناخته شود و وب سایتی بسازید که به دلیل محتوای عالی خود به یک منبع قابل اعتماد تبدیل شود.

آپدیت های الگوریتم پاندای گوگل

پاندا تقریباً به طور قطع گسترده ترین رکورد عمومی تاریخ های عمومی را برای به روز رسانی های مرتبط با خود دارد. بخشی از دلیل این امر این است که پاندا به صورت خارجی از الگوریتم اصلی گوگل اجرا می‌شد و در نتیجه امتیازات محتوا فقط در تاریخ یا نزدیک به تاریخ به‌روزرسانی‌های جدید پاندا تحت تأثیر قرار می‌گرفت.

آپدیت های الگوریتم پاندای گوگل

 

این تا 11 ژوئن 2013 ادامه یافت، زمانی که کاتز در SMX Advanced گفت، اگرچه پاندا مستقیماً در الگوریتم اصلی Google گنجانده نشده بود، داده‌های آن ماهانه به‌روزرسانی می‌شد و به آرامی در طول ماه منتشر می‌شد و به تأثیرات ناگهانی صنعت پایان می‌داد. مرتبط با به روز رسانی پاندا.
از این رو پاندا به ناپدید شدن پس از سال 2017 اشاره می کند.

می توان انتظار داشت که بروزرسانی های اصلی الگوریتم پاندا با 1.0، 2.0، 3.0 و 4.0 مطابقت داشته باشد، اما هیچ به روز رسانی به عنوان 3.0 نامیده نمی شود، و 3.1 در گذشته، یک به روز رسانی اصلی برای پاندا نبود.

به روز رسانی داده ها، که نتایج جستجو را به روز می کرد اما الگوریتم پاندا گوگل را به روز نمی کرد، معمولاً همانطور که برای به روز رسانی نرم افزار انتظار دارید شماره گذاری می شد (3.2، 3.4، 3.5، و غیره). با این حال، به‌روزرسانی‌های داده‌های زیادی برای نسخه 3 الگوریتم وجود داشت که برای مدتی، این قرارداد نام‌گذاری کنار گذاشته شد و صنعت صرفاً با تعداد کل به‌روزرسانی‌های پاندا (هم به‌روزرسانی‌ها و هم به‌روزرسانی‌های اصلی) به آنها اشاره می‌کرد.

حتی پس از بررسی این نام‌گذاری، هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا همه به‌روزرسانی‌های جزئی پاندا فقط به‌روزرسانی داده‌ها بوده یا برخی از آنها سیگنال‌های جدیدی را نیز در خود جای داده‌اند.

سوالات متداول

آیا الگوریتم پاندای گوگل وب سایت ها را برای محتوای تکراری مجازات می کند؟

پاندا وب سایت هایی را که دارای محتوای تکراری هستند جریمه نمی کند – مانند محتوایی که در بیش از یک آدرس وب ظاهر می شود. با این حال، این به طور خودکار به این معنی نیست که سرقت ادبی توسط گوگل خوب است. در حالی که پاندا در اینجا استفاده نمی شود، اقدامات دیگری برای شناسایی و رسیدگی به هرگونه سرقت ادبی وجود دارد. و بله، گوگل محتوای تکراری را در SERP ها کاهش می دهد.

آیا شمارش کلمات برای پاندا فاکتور است؟

خیر، تعداد کلمات عاملی برای الگوریتم پاندا گوگل نیست. در حالی که تعداد کلمات در برخی موارد می تواند راهی مناسب برای شناسایی صفحات “کم حجم” باشد، در اینجا یک عامل تعیین کننده نیست.
محتوای شما باید به اندازه ای باشد که برای پوشش موضوع مورد نیاز است – نه بیشتر و نه کمتر.

تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن چیست؟

مدت کوتاهی پس از انتشار آپدیت پاندا، گوگل یکی دیگر را عرضه کرد – پنگوئن. این دو در برخی از اهداف اساسی مشترک هستند که نشان دادن محتوای با کیفیت بالاتر و ارزشمندتر در نتایج جستجو مهمترین هدف است. با این حال، گوگل پنگوئن مستقیماً وب سایت هایی را هدف قرار می دهد که از تکنیک های ایجاد لینک “بد” استفاده می کنند.

آیا Google Panda امروز وجود دارد؟

آره. در سال 2016، پنج سال پس از انتشار اولیه، پاندا به طور رسمی در الگوریتم اصلی گوگل گنجانده شد. دیگر به عنوان فیلتر اعمال شده بر روی الگوریتم گوگل عمل نمی کند. اکنون در الگوریتم اصلی جاسازی شده است و به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی عمل می کند. و بله، همچنان برای سئو مرتبط است – حتی 11 سال پس از انتشار.

 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله بحث شد، الگوریتم پاندا گوگل یکی از الگوریتم‌های حیاتی و تأثیرگذار در جستجوی وب است. این الگوریتم توسط گوگل برای بهبود کیفیت نتایج جستجو و کاهش تأثیر سایت‌های با محتوای ضعیف، کپی شده یا پر از اسپم ایجاد شده است.

پاندا با استفاده از معیارهای مختلف ارزیابی محتوا، سایت‌هایی را که محتوای ضعیف یا تکراری دارند، شناسایی می‌کند و در رتبه‌بندی نتایج جستجو به آنها اهمیت کمتری می‌دهد. این به معنای این است که سایت‌های با محتوای کیفیت و ارزشمند بیشتر به نمایش در می‌آیند و رتبه‌بندی بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کنند.

با توجه به اهمیت الگوریتم پاندا گوگل، وبمستران و مدیران وب سایت‌ها باید تمام تلاش خود را برای ایجاد محتوای ارزشمند، اصیل و منحصربه‌فرد بکنند. از جمله راهکارهای مهم در این راستا، ارائه محتوای متنوع و مفید، بهبود ساختار سایت، حذف محتوای تکراری و ارائه تجربه کاربری بهتر است.

به طور خلاصه، الگوریتم پاندا گوگل برای بهبود کیفیت نتایج جستجو و کاهش تأثیر سایت‌های با محتوای ضعیف و کپی شده طراحی شده است. از طریق ارائه محتوای ارزشمند و بکارگیری راهکارهای بهینه‌سازی، می‌توان بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو را تجربه کرد و تأثیر مثبت الگوریتم پاندا را بر روی سایت خود داشت.

نظرات خودتون رو درباره الگوریتم پاندای گوگل با ما در آکادمی امیرحسین صداقت از طریق نظرات در میان بگذارید.

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود 🙁

کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!

به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

دیدگاه‌ها ۰