کانال تلگراممون راه‌اندازی شد 😍 میبینمت ...
سبد خرید

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ آخرین آپدیت ها و تاثیرات در سئو

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ آخرین آپدیت ها و تاثیرات در سئو

گوگل پنگوئن نام رمزی برای بروزرسانی الگوریتم گوگل با هدف کاهش وب سایت های اسپم است. این اولین بار در آوریل 2012 معرفی شد و هدف اصلی آن کاهش وب سایت هایی بود که در اعمال هرزنامه و ایجاد لینک دستکاری درگیر بودند.

الگوریتم پنگوئن تکنیک‌های به اصطلاح ایجاد لینک کلاه سیاه، از جمله خرید لینک، مزرعه لینک، لینک‌های خودکار، PBN غیرحرفه ای و موارد دیگر را که در آموزش سئو به آن ها اشاره کرده ایم را هدف قرار داده است و هدف اصلی الگوریتم پنگوئن، پاداش دادن به وب‌سایت‌های با کیفیت بالا و افزایش کیفیت کلی نتایج جستجو بود.
از سال 2012، پنگوئن چندین به‌روزرسانی رسمی دریافت کرده است و در سال 2016 در سیستم رتبه‌بندی اصلی گوگل ادغام شد.

همه چیز درباره‌ی الگوریتم پنگوئن گوگل

 

در حال حاضر، سیستم الگوریتم نگوئن بلادرنگ است، به این معنی که فهرست سایت‌هایی که توسط پنگوئن تحت تأثیر قرار می‌گیرند دیگر به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی نمی‌شوند. علاوه بر این، این سیستم بیشتر برای کاهش ارزش لینک‌های هرزنامه به جای کاهش رتبه وب‌سایت‌هایی که از اسپم پیوند در نتایج جستجو استفاده می‌کنند، کار می‌کند.

اهداف الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن دو روش خاص را هدف قرار داد:

  • طرح‌های پیوند – توسعه، کسب یا خرید بک لینک‌ها از وب‌سایت‌های بی‌کیفیت یا نامرتبط، ایجاد تصویری مصنوعی از محبوبیت و مرتبط بودن در تلاش برای دستکاری گوگل برای اعطای رتبه‌های بالا. به عنوان مثال، یک شرکت بیمه در تامپا می‌تواند انجمن‌های اینترنتی را با نظرات هرزنامه‌ای پر کند که به خود به عنوان «بهترین شرکت بیمه در تامپا» پیوند می‌خورد، و ظاهر مرتبط بودن خود را با این پیوندهای غیرطبیعی افزایش می‌دهد . یا، ممکن است همان شرکت هزینه کند تا پیوندهایی با خواندن «بهترین شرکت بیمه در تامپا» در مقاله شخص ثالث نامربوط در مورد نظافت سگ ظاهر شود. محتوایی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارد.
  • استفینگ کلمات کلیدی – پر کردن یک صفحه وب با تعداد زیادی از کلمات کلیدی یا تکرار کلمات کلیدی در تلاش برای دستکاری رتبه از طریق ظاهر مربوط به عبارات جستجوی خاص. به عنوان مثال، تکرار غیر طبیعی کلمات کلیدی در یک صفحه مشخص ممکن است به صورت زیر باشد:
    “AAA Locksmith در دنور، CO، قفل ساز در دنور است که ساکنان دنور زمانی که به یک قفل ساز دنور نیاز دارند اعتماد می کنند تا به سرعت به آنها در رفع نیازهای قفل ساز دنور کمک کند.”

یا، قفل ساز فرضی در دنور ممکن است بلوک بزرگی از نام شهرها را در یکی از صفحات وب سایت خود بچسباند، مانند:

ما به دنور، تورنتون، بولدر، لیک وود، آروادا، تورنتون، هندرسون، سنتنیال، موریسون، گلدن، آرورا، درخت تنها، کاستل پینز، راکسبورو، آسپن، کانیفر، الدورادو اسپرینگز، لافایت، واتکینز، آلتوناکون، لانگموندر، پارک، هادسون، کول کریک و جیمزتاون.

چگونه می توانم بفهمم که الگوریتم پنگوئن به من ضربه زده است؟

اول، مهم است که بین الگوریتم پنگوئن و جریمه دستی برای پیوند غیرطبیعی تفاوت قائل شویم . به طور خلاصه، پنگوئن یک فیلتر نمایه گوگل است که برای همه وب سایت ها قابل اعمال است، در حالی که جریمه دستی مختص یک وب سایت واحد است که Google تشخیص داده است که هرزنامه است. این جریمه‌های دستی ممکن است نتیجه گزارش یک وب‌سایت مشخص توسط کاربران Google برای هرزنامه باشد، و همچنین حدس زده می‌شود که Google ممکن است به صورت دستی برخی از صنایع (مانند شرکت‌های وام‌های روز پرداخت ) را بیشتر از سایرین (مانند نانوایی‌های کیک کوچک) نظارت کند.

اگر تجزیه و تحلیل وب سایت شما کاهش رتبه یا ترافیک را در تاریخی مرتبط با بروزرسانی پنگوئن نشان دهد ، ممکن است تحت تأثیر این فیلتر قرار گرفته باشید. مطمئن شوید که نوسانات ترافیکی مورد انتظار ناشی از پدیده‌هایی مانند فصلی (به عنوان مثال، مزرعه درخت کریسمس در آوریل) را رد کرده‌اید، و به دقت ارزیابی کنید که آیا بهینه‌سازی کلمه کلیدی یا شیوه‌های پیوند شما توسط Google هرزنامه تلقی می‌شود و سایت شما را در برابر به‌روزرسانی آسیب‌پذیر می‌کند . مثل پنگوئن

نحوه بهبود سایت برای الگوریتم پنگوئن

برخلاف جریمه پیوند دستی، که باید پس از تمیز کردن خانه، درخواست بازنگری در گوگل ارسال کنید، چنین درخواستی برای لغو جریمه پنگوئن ارائه نمی کنید. در عوض، اقدام برای رفع مشکلات اغلب دفعه بعد که Googlebot برای خزیدن سایت شما می آید، “بخشش” را به همراه خواهد داشت. این مراحل بازیابی عبارتند از:

  • حذف هر گونه پیوند غیرطبیعی که بر روی آنها کنترل دارید، از جمله پیوندهایی که خودتان ایجاد کرده اید یا باعث شده اید در وب سایت های شخص ثالث قرار داده شوند.
  • رد پیوندهای هرزنامه که نمی توانید کنترل کنید
  • تجدید نظر در محتوای وب سایت شما برای رفع بهینه سازی بیش از حد، اطمینان از اینکه کلمات کلیدی به طور طبیعی به جای رباتیک، تکراری یا بی معنی در صفحاتی که هیچ رابطه ای بین موضوع و کلمات کلیدی مورد استفاده وجود ندارد، پیاده سازی شده اند.

در مجموع، پنگوئن برای رفع یک ضعف شدید در سیستم گوگل ایجاد شد که الگوریتم آنها را قادر می‌سازد تا با تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین و بهینه‌سازی بیش از حد کلمات کلیدی صفحات، فریب بخورد. برای جلوگیری از بی ارزش شدن وب سایت شما توسط Google به دلیل اعمال هرزنامه، تمام محتوایی که منتشر می کنید باید منعکس کننده زبان طبیعی باشد و شیوه های کسب لینک و ایجاد پیوند شما باید “ایمن ” تلقی شود.

حقایق دیگر در مورد به روز رسانی پنگوئن

  • الگوریتم پنگوئن ابتدا به‌عنوان یک «فیلتر» مجزا راه‌اندازی شد که نتایج جستجو از آن عبور می‌کرد، اما در سپتامبر ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی رتبه‌بندی موتور جستجو شده است.
  • جان مولر، کارمند گوگل، الگوریتم پنگوئن را یک الگوریتم گسترده سایت نامید، به این معنی که وجود تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین که به یک صفحه از وب سایت شما اشاره می کنند، می تواند باعث کاهش اعتماد گوگل به کل وب سایت شما شود . با این حال، برخی از SEO ها ادعا کرده اند که با تکرار پنگوئن 4.0، فیلتر ممکن است کمی نرم شده باشد به طوری که دیگر کل دامنه ها را جریمه نمی کند .

جلو رفتن با گوگل پنگوئن

امروزه، بازاریابی مقاله و پست‌های وبلاگ مهمان عموماً به عنوان اجزای یک کمپین «بازاریابی محتوا» توصیف می‌شوند که ممکن است هدف SEO داشته باشد یا نداشته باشد. پست‌های مهمان، بیانیه‌های مطبوعاتی و سایر محتوای خارج از سایت هنوز در کمپین‌های سئو نقش دارند، اما اکنون توجه بسیار بیشتری به کیفیت نوشتار و ارزش خواننده می‌شود.

لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای و اصولی بسازیم؟
خواندن

متن لنگر، تا آنجا که به بهترین شیوه های سئو مربوط می شود، متنوع است – گاهی با استفاده از کلمات کلیدی، و گاهی با استفاده از URL، آدرس وب یا متن دیگر. این ایده که هرگز نباید از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی استفاده شود، همچنان رایج است، اما داده‌های کمپین‌های سئو قویاً نشان می‌دهند که متن لنگر غنی از کلمه کلیدی تا زمانی که بیش از حد از آن استفاده نشود، هنوز خوب است. پاک کردن پروفایل لینک ورودی منطقی است، اما این یک فعالیت انجام دادن یا مرگ نیست.

تعداد انگشت شماری از لینک های مشکوک رتبه شما را از بین نمی برند، تا زمانی که درصد بالایی از لینک های ورودی با کیفیت خوب داشته باشید. رد کردن رسمی پیوندها با ابزار Disavow گوگل تلاشی است که احتمالاً ارزش صرف وقت و تلاش را ندارد، اما درخواست از وب سایت ها برای حذف پیوندهایی که به وضوح بد هستند ارزش انجام دادن دارد.

یک پروفایل پیوند ورودی کاملاً تمیز یک هدف عالی است، اما گوگل انتظار کمال را ندارد. گوگل می‌داند که برخی از تکنیک‌های لینک‌سازی قبل از پنگوئن قابل قبول بوده و به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفتند – همه وب‌سایت‌هایی که قبل از سال ۲۰۱۲ در سئو فعالیت می‌کردند، حتماً لینک‌های بدی خواهند داشت، تا زمانی که تعداد لینک‌های بد شما بیش از این نباشد . گوگل احتمالاً آن را به عنوان یک مشکل در نظر نمی گیرد.

علاوه بر این، گوگل تشخیص می‌دهد که کیفیت نمایه پیوند ورودی سازمان کاملاً تحت کنترل آن نیست. پیوندها می توانند به سایت سازمان بدون اطلاع سازمان در مورد آن ایجاد شوند. درخواست‌هایی که یک سازمان برای حذف یا به‌روزرسانی یک پیوند بد ارائه می‌کند همیشه (یا حتی اغلب) انجام نمی‌شود.

با در نظر گرفتن همه این موارد، بهترین رویکرد این است که به طور سیستماتیک مشکلات پیوند خود را بررسی کنید و تلاشی منطقی برای رفع فوری مشکلات آشکار و مشکلات کمتر شدید با زمان و بودجه سئو انجام دهید.

الگوریتم پنگوئن گوگل توضیح داد: چگونه کار کرد

اگر می‌خواهید از پنگوئن خلاص شوید یا بفهمید که چگونه پنگوئن در دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌های گسترده‌تر قرار می‌گیرد، به درک نحوه عملکرد آن کمک می‌کند.
پنگوئن یک الگوریتم وب اسپم بود

پنگوئن یک الگوریتم وب اسپم بود ، به این معنی که همه سایت‌ها را در سراسر وب در یک زمان تحت تاثیر قرار می‌داد.
سایت‌ها خزیده شدند و فاکتورهای الگوریتم جدید در نظر گرفته شدند. هدف از این الگوریتم این بود که سایت های باکیفیت و پیرو دستورالعمل های گوگل در اولویت قرار گیرند.
الگوریتم پنگوئن برای مبارزه با سایت های اسپم راه اندازی شد. برای انجام این کار، الگوریتم باید فاکتورهای زیادی از جمله لینک های اسپم و محتوا را در نظر بگیرد.

شاید زمان به‌روزرسانی پنگوئن – بعد از الگوریتم پاندا و قبل از ابزار Disavow – بود که پنگوئن را به شدت با پیوندهای هرزنامه و مزارع پیوند مرتبط می‌کرد، اما حقیقتاً، پنگوئن بیش از این بود.

آکادمی امیرحسین صداقت

همانطور که جان مولر از گوگل می گوید:

الگوریتم پنگوئن یک الگوریتم وب هرزنامه است و ما سعی می کنیم انواع مشکلات وب هرزنامه را در نظر بگیریم… این الگوریتم همچنین لینک های سایت های اسپم یا لینک های غیر طبیعی را به طور کلی در نظر می گیرد… اما من فقط بر روی لینک ها تمرکز نمی کنم.

بسیاری از موارد زمانی که می‌بینیم این است که وقتی یک وب‌سایت لینک‌ها را هرزنامه می‌فرستد، ممکن است در حال انجام کارهای دیگری باشد که به نوعی مرزی یا خلاف دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت ما هستند. من فقط روی پیوندها تمرکز نمی‌کنم ، مطمئن می‌شوم که شما تمام مشکلات وب اسپم را تا حد امکان به طور کامل پاک کنید.”

پنگوئن لینک های هرزنامه را نادیده می گیرد و صفحات جداگانه و کل سایت ها را در نظر می گیرد

هنگامی که پنگوئن راه اندازی شد، یکی از اهداف آن کاهش ارزش لینک ها ، حذف لینک های اسپم از الگوریتم بود. با این حال، تصور می شود که الگوریتم پنگوئن می تواند بیش از این کار را انجام دهد.

مولر همچنین می گوید:
“وقتی می توانیم تشخیص دهیم که چیزی مشکل ساز است و به نوعی پیوند هرزنامه است، سعی می کنیم آن را نادیده بگیریم. اگر در یک وب سایت یک الگوی بسیار قوی در آنجا مشاهده کنیم، الگوریتم های ما می توانند بگویند:

“ما واقعاً اعتماد خود را به این وب سایت از دست داده ایم… وقتی نوبت به درک محتوای این وب‌سایت و رتبه‌بندی آن در نتایج جستجو می‌شود، باید بیشتر در یک سایت محافظه‌کار عمل کنیم و سپس می‌توانید شاهد کاهش دید باشید.»

 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله بحث شد، الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از الگوریتم‌های حیاتی و تأثیرگذار در جستجوی وب است. این الگوریتم توسط گوگل برای مبارزه با تقلبات و استفاده نامناسب از تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت (SEO) طراحی شده است.

پنگوئن با تحلیل رفتار سایت‌ها و تشخیص الگوهای مشکوک، سایت‌هایی را که از تکنیک‌های نادرست مانند بک‌لینک‌های غیرطبیعی، کلمات کلیدی تکراری و محتوای کپی استفاده می‌کنند، شناسایی می‌کند و به آنها عواقب منفی اعمال می‌کند. به عبارتی، پنگوئن به تشخیص و مجازات سایت‌هایی می‌پردازد که سعی در دور زدن الگوریتم‌های جستجوی گوگل و کسب رتبه بالا به وسیله تکنیک‌های نامناسب دارند.

از اهمیت الگوریتم پنگوئن برای وبمستران و مدیران وب سایت‌ها این است که باید از تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت در حد قانونی استفاده کنند و از استفاده از تکنیک‌های نادرست خودداری کنند. تأثیر منفی پنگوئن بر رتبه‌بندی سایت می‌تواند بهبودیافته و در نتیجه رونق وبسایت را تحت تأثیر قرار دهد.

به طور خلاصه، الگوریتم پنگوئن گوگل برای مبارزه با تقلبات و استفاده نادرست از تکنیک‌های بهینه‌سازی طراحی شده است. با دیدن آموزش سئو درست و حسابی و رعایت اصول بهینه‌سازی سایت و ارائه محتوای اصیل و ارزشمند، می‌توان از تأثیر مثبت الگوریتم پنگوئن بر روی سایت بهره برد.

 

همچنین می توانید راجب آپدیت های پنگوئن اینجا بخوانید

از دیدن آموزش سئو رایگان غافل نشوید!

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود 🙁

کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!

به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

دیدگاه‌ها ۰