کانال تلگراممون راه‌اندازی شد 😍 میبینمت ...
سبد خرید

سئو خارجی چیست؟ آموزش و راهنمای استراتژی سئو خارجی + تکنیک ها

سئو خارجی به تاکتیک های سئو اشاره دارد که در خارج از یک وب سایت برای بهبود رتبه آن اعمال می شود. این تاکتیک‌ها اغلب شامل ایجاد لینک، پست مهمان، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر است که البته بخش مهمی از آن را ساخت PBN و رپورتاژ آگهی رقم می زند و ما در این مقاله از اموزش سئو در ادامه ویدیو معرفی سئو خارجی که در ابتدای این صفحه دیدید قرار است به صورت کامل به سئو خارجی و تکنیک ها و استراتژی های آن بپردازیم و به اینکه آیا واقعا استفاده از سئو خارجی لازم است یا خیر، با ما همراه باشید.

هدف سئو خارجی چیست؟

هدف سئو خارجی این است که موتورهای جستجو (و کاربران) سایت شما را قابل اعتمادتر و معتبرتر ببینند.

این یکی از بخش های ضروری یک استراتژی سئو موفق است.

سئو داخلی + سئو خارجی در کنار سئو تکنیکال

بیشتر تاکتیک های سئو به سه دسته تقسیم می شوند: سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال.

هر سه برای موفقیت سئوی سایت شما بسیار مهم هستند. اما آنها بسیار متفاوت هستند.

سئو داخلی تاکتیک هایی را پوشش می دهد که می توانید در وب سایت خود کنترل کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر رتبه بندی کنند و درک کنند. مانند محتوای سایت شما، برچسب‌های عنوان، استفاده از کلمه کلیدی، آدرس‌های اینترنتی، لینک‌های داخلی و غیره.

سئو خارجی به اقداماتی گفته می شود که از وب سایت شما انجام می شود. مانند بک لینک و منشن در سایت های دیگر.

سئو تکنیکال به فعالیت هایی اشاره دارد که مستقیماً بر نحوه فهرست بندی و خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. مانند بهینه سازی سرعت سایت، داده های ساخت یافته و موارد دیگر.

سئو داخلی + سئو خارجی در کنار سئو تکنیکال

چرا سئو خارجی مهم است؟

به سئو خارجی به عنوان ایجاد شهرت سایت خود فکر کنید.

و وب‌سایت‌های بسیار معتبر معمولاً رتبه بهتری دارند زیرا موتورهای جستجو آنها را دارای تخصص، اعتبار و اعتماد (E-A-T چیست؟) بیشتری می‌دانند.

یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن E-A-T یا E-E-A-T (در آپدیت 2022 گوگل) از طریق فاکتورهای سئو خارجی مانند بک لینک‌ها، بررسی‌ها و توصیه‌ها است.

یعنی:

سئو خارجی نه تنها مهم است، بلکه نقش مهمی در توانا کردن سایت شما برای گرفتن رنک های بهتر و رتبه بندی دارد.

 

پادکست چرا از سئوی خارجی استفاده کنیم؟

در این پادکست از آکادمی امیرحسین صداقت به این پرداختیم که چرا باید از سئوی خارجی در سایت خود استفاده کنیم و چه مزایایی برای ما به همراه دارد و در صورت استفاده درست از آن به چه جایگاهی خواهیم رسید، شنونده پادکست سئو خارجی در ذیل باشید.

 

5 تکنیک سئو خارجی که کار می کنند!

بیایید نگاهی به پنج تاکتیک مختلف خارج از صفحه بیندازیم که می‌توانید برای افزایش اعتبار سایت و ترافیک جستجوی ارگانیک استفاده کنید:

  1. لینک سازی خارجی (لینک بیلدینگ)
  2. بازاریابی محتوا
  3. سئوی محلی (GMB و نقل قول ها)
  4. بررسی ها
  5. مناسبت ها

 

1. لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارجی به این اشاره دارد که سایر وب سایت ها را به صفحاتی در سایت شما پیوند دهند. در سئو به این لینک ها بک لینک می گویند.

هر چه یک صفحه بک لینک های بیشتری از سایت های معتبر داشته باشد، ممکن است از نظر گوگل معتبرتر به نظر برسد. و این می تواند به رتبه بالاتر صفحه کمک کند. در این مسیر می توانید از PBN ها کمک بگیرید، برای شروع مقاله PBN چیست و آموزش ساخت PBN را مطالعه نمایید و هم چنین به صفحه مانی ربات نیز سر بزنید زیرا بهترین و قوی ترین نرم افزار لینک سازی خودکار به روش PBN در جهان است.

در اینجا دو عامل کلیدی وجود دارد که باید در رابطه با لینک بیلدینگ در سئو خارجی نظر بگیرید:

آتوریتی

آتوریتی “Authority” یا همان قدرت صفحه یک معیار اندازه گیری کیفیت کلی وب سایت یا صفحه وب است. این به شدت بر اساس تعداد بک لینک های با کیفیت بالا است.

یعنی:

شما زمانی که از وب سایت های معتبر با آتوریتی بالا بک لینک می گیرید چون آنها ارزش و قدرت و اعتبار بیشتری دارند بنابراین رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.

برای یافتن آتوریتی یک وب سایت، از ابزار Backlink Analytics در Semrush استفاده کنید.

ابتدا دامنه خود را وارد کرده و روی «Analyze» کلیک کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک و آتوریتی

 

سپس، «امتیاز آتوریتی» را خواهید دید.

مثل این:

امتیاز مرجع تجزیه و تحلیل بک لینک

 

توجه: این بدان معنا نیست که باید از پیوندهای وب سایت هایی با اعتبار و آتوریتی پایین اجتناب کنید. آنها احتمالاً آنقدر ارزشمند نخواهند بود. اما آنها همچنین به تلاش های سئوی شما آسیبی نمی رسانند.

دامنه های منحصر به فرد

یکی دیگر از معیارهای مهم لینک سازی در سئو خارجی، تعداد دامنه های جداگانه (دامنه های ارجاع دهنده) است که لینک ها را به سایت شما نشان می دهد.

این مطالعه Backlinko یک همبستگی واضح بین دامنه های ارجاع دهنده و رتبه های بالاتر را نشان می دهد. دریافت لینک از دامنه های مرتبط و با کیفیت تا حد امکان باید تمرکز اصلی استراتژی شما باشد.

مطالعه Backlinko: اهمیت ارجاع دامنه

شما می توانید به سرعت تعداد دامنه های منحصر به فردی را که به سایت شما پیوند می دهند در Backlink Analytics در سایت Semrush.com مشاهده کنید.

هر دامنه ای را وارد کنید و روی “Analyze” کلیک کنید. داشبورد به سرعت تعداد دامنه های ارجاع دهنده را نشان می دهد.

مثل این:

ویجت دامنه های ارجاع دهنده

 

2. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک تاکتیک مهم سئو خارجی است.

انتشار محتوای عالی راهی موثر برای کسب بک لینک، جلب توجه رسانه ها و نمایش E-A-T است و یافتن راه هایی برای توزیع آن محتوا در کانال های دیگر می تواند به تقویت سیگنال های خارج از صفحه کمک کند.

برخی از این کانال ها عبارتند از:

  • روابط عمومی
  • رسانه های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ارسال مهمان
  • پادکست ها
  • سندیکای محتوا
  • انجمن ها
  • و بیشتر …

روابط عمومی (PR)

روابط عمومی دیجیتال اکنون تاکتیک منتخب ایجاد لینک برای بسیاری از سئوکاران است. این یک راه عالی برای به دست آوردن لینک های معتبر در مقیاس است.

مطالعات نشان می‌دهد که میانگین کمپین از بین 10 تا 24 دامنه ارجاع دهنده بک لینک کسب می‌کند.

روابط عمومی دیجیتال PR

روابط عمومی به روش های بیشتری نسبت به ساخت لینک به سیگنال های سئو خارجی کمک می کند.

یک کمپین روابط عمومی عالی همچنین می تواند:

  • آگاهی از برند و جستجوهای برند را افزایش دهید
  • کسب و کار خود را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهید
  • ترافیک ارجاع را هدایت کنید
  • نمایش E-A-T

با یادگیری سیستم گام به گام اثبات شده Brian Dean’s proven، استراتژی های PR خود را ارتقا دهید.

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی در سئو خارجی یک عامل مستقیم رتبه بندی گوگل نیستند. اما برای جلب توجه بیشتر عالی است.

هرچه افراد بیشتری در شبکه های اجتماعی محتوای شما را به اشتراک بگذارند، احتمالاً لینک های بیشتری برای آن قطعه خاص از محتوای دریافت خواهید کرد.

و حتی اگر پیوندی دریافت نکنید، توجه بیشتری را به خود جلب خواهید کرد. و توجه بیشتر منجر به جستجوها و ذکرهای مارک بیشتر می شود.

یک بازی برد-برد برای سئو خارجی شما.

اگر به کمک رسانه های اجتماعی خود نیاز دارید، جعبه ابزار رسانه های اجتماعی رایگان ما را بررسی کنید.

گزارش تعامل در شبکه های اجتماعی

می توانید با یک پلتفرم منتشر کنید، محک بزنید، نظارت کنید و موارد دیگر.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی در سئو خارجی است که در آن برندها با وبلاگ نویسان محبوب و سازندگان رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود همکاری می کنند.

این یک راه فوق العاده برای ساختن برند شما، تقویت محتوای خود و دستیابی به مخاطبان جدید است.

اینفلوئنسرها مخاطبان زیادی دارند. و می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که به عنوان یک کسب و کار در چندین پلتفرم مختلف حضور دارید.

یک راه سریع و کارآمد برای یافتن اینفلوئنسرها استفاده از ابزار اینفلوئنسر آنالیتیکس BuzzGuru است.

برای مثال، همانطور که در اینجا نشان داده شده است، می توانیم اینفلوئنسرهای اینستاگرام را جستجو کنیم:

جستجوی اینفلوئنسر buzzguru

 

برای یافتن اینفلوئنسرهایی که ممکن است برای برند شما مفیدتر باشند، بر اساس تعداد مشترکین، دسته بندی، قیمت و موارد دیگر فیلتر کنید.

فیلترهای اینفلوئنسر buzzguru

 

لیستی از نتایج فیلتر شده را خواهید دید.

buzzguru نتایج فیلتر شده

 

هنگامی که روی عکس آنها کلیک کنید، آمار تعامل آنها را مشاهده خواهید کرد. و یک ایمیل تماس، اگر به صورت عمومی فهرست شده باشد.

اینفلوئنسر تماس buzzguru

 

پست مهمان

پست مهمان در سئو خارجی برند شما را در مقابل مخاطبان مختلف قرار می دهد و می تواند منجر به منشن و بک لینک شود.

این سیگنال به موتورهای جستجو می دهد که شما یک متخصص صنعت هستید.

به علاوه، این یکی از موثرترین تاکتیک‌های ایجاد لینک است – همانطور که در مطالعه ما روی بیش از 850 متخصص سئو نشان داده شده است:

موثرترین استراتژی های لینک سازی

برای یافتن فرصت های وبلاگ نویسی مهمان، سعی کنید در گوگل با اپراتورهای جستجو مانند این جستجو کنید:

  • “کلید کلیدی هدف شما” + “این یک پست مهمان توسط” است
  • “کلید کلیدی هدف شما” + “این یک مشارکت مهمان است”
  • “کلید کلیدی هدف شما” + “ستون مهمان”
  • “کلمه کلیدی هدف شما” + “پست مهمان”
  • “کلید کلیدی هدف شما” + “نویسنده مشارکت کننده”
  • “کلید کلیدی هدف شما” + “نویسنده مشارکت کننده”
الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ آیا هنوز کار میکند یا متوقف شده است؟
خواندن

با این کار سایت هایی با حداقل یک پست نوشته شده توسط نویسنده مهمان به شما نشان داده می شود.

اگر قبلاً پست مهمان را پذیرفته باشند، ممکن است پست شما را نیز بپذیرند. و ممکن است به شما این امکان را بدهند که پیوندی به سایت خود را در قطعه ارائه شده خود بگنجانید.

برای مثال، اگر در مورد بازاریابی وابسته می‌نویسید، می‌توانید عبارت «بازاریابی وابسته» + «این یک مشارکت مهمان است» را جستجو کنید.

مثل این:

اپراتورهای جستجوی پست مهمان

و هنگامی که مقاله شما در سایت دیگری منتشر شد، عملکرد آن را پیگیری کنید. هم از نظر ترافیک ارجاعی و هم از نظر اشتراک های اجتماعی.

این کمک می کند تا مشخص شود که کدام سایت ها ارزش مراجعه مجدد را دارند و از کدام سایت ها اجتناب کنید.

برای شروع، ابزار Semrush’s Post Tracking را باز کنید.

سپس، URL پست خود را وارد کرده و روی «ردیابی عملکرد محتوا» کلیک کنید.

ردیاب پست محتوا

 

سپس یک داشبورد با یک نمای کلی از معیارهای مقاله خود خواهید دید.

ارسال آمار سریع ردیابی

ترافیک ارجاع، بک لینک ها و اشتراک های اجتماعی هر پست را تجزیه و تحلیل کنید.

تعیین کنید که کدام موضوعات و انواع محتوا احتمال بیشتری برای جذب مخاطبان جدید دارد. و روی ایجاد (و ارائه) بیشتر آنها کار کنید.

برای بررسی عمیق تر این استراتژی، راهنمای قطعی ما برای وبلاگ نویسی مهمان را بخوانید.

پادکست ها

پادکست ها در حال حاضر بسیار محبوب هستند. و این محبوبیت هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد.

اگر از آنها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی و سئو خارجی خود استفاده نمی کنید، ممکن است فرصت های بزرگی را از دست بدهید.

چرا؟

اکثر کسب و کارها هنوز از پادکست ها به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده نمی کنند، بنابراین آنها یک راه عالی برای به دست آوردن مزیت رقابتی هستند.

آنها همچنین یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید، به اشتراک گذاشتن تخصص خود و به دست آوردن دیده شدن در سایت های دیگر هستند.

پادکست ها همچنین یک مزیت عالی سئو ارائه می دهند: بک لینک. اگر مهمان یک پادکست هستید، آنها ممکن است به سایت شما پیوند دهند.

یا اگر پادکست در مورد موضوع خاصی بحث می کند، آنها می توانند سایت شما را پیدا کنند و از آن به عنوان منبع در جایی در توضیحات خود استفاده کنند.

و اگر می‌دانید که پادکست معمولاً چه چیزی را پوشش می‌دهد، می‌توانید با پیشنهادی برای پیوند به محتوای خود با آنها تماس بگیرید.

سندیکای محتوا

پیوند محتوا در سئو خارجی به انتشار مجدد محتوا در یک یا چند وب سایت اشاره دارد.

برخی از نشریات دوست دارند محتوا را به اشتراک بگذارند زیرا آسان تر از ایجاد محتوای تازه است.

و این برای شما عالی است زیرا برند خود را در مقابل مخاطبان جدیدی قرار خواهید داد.

در اینجا چند پلتفرم محبوب توزیع محتوا آورده شده است:

همچنین می‌توانید سایت‌هایی را در جایگاه خود پیدا کنید و در مورد انتشار محتوای خود با آنها تماس بگیرید.

اما محتوا را با دقت پخش کنید.

گوگل می‌گوید که:

«همیشه نسخه‌ای را که ما فکر می‌کنیم برای کاربران در هر جستجوی داده‌شده مناسب‌تر است نشان می‌دهد، که ممکن است نسخه‌ای باشد که شما ترجیح می‌دهید یا نباشد».

برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که نسخه سندیکایی قطعه به نسخه اصلی شما پیوند دارد. و تگ های متعارف خود را به درستی پیکربندی کنید.

انجمن ها

انداختن لینک ها در انجمن ها برای اهداف سئو در سئو خارجی کمکی به شما در رتبه بهتر در گوگل نمی کند.

اما می‌توانید از انجمن‌ها برای درگیر شدن در مکالمات مرتبط با تخصص خود استفاده کنید. خود را به عنوان یک متخصص قرار دهید و به سرعت به عنوان یک متخصص دیده شوید.

تعداد بسیار کمی از پلتفرم‌های دیگر به شما اجازه می‌دهند تا با مشتریان بالقوه‌ای که قبلاً در مورد آنچه ارائه می‌دهید سؤال می‌پرسند، گفتگوهای آزاد داشته باشید.

این یک راه فوق العاده برای شروع ایجاد روابط و اعتماد است.

Reddit و Quora پلتفرم‌های کلیدی در مقیاس بزرگ برای استفاده هستند. اما تالارهای گفتگوی داخل جایگاه شما می توانند به همان اندازه موثر باشند.

برای مثال، مانند انجمن راهنمای مرکزی جستجوی Google.

انجمن کمک مرکزی جستجوی گوگل

 

3. سئوی محلی

سئوی محلی فرآیند بهینه سازی حضور آنلاین شما برای افزایش ترافیک محلی، دیده شدن و آگاهی از برند است.

این یک رشته سئو در نوع خود است.

اما برخی از عناصر سئوی محلی، تاکتیک‌های کلیدی سئو خارجی هستند، مانند نمایه کسب و کار Google (که قبلاً به عنوان Google My Business شناخته می‌شد) و استنادات NAP.

نمایه کسب و کار Google (GBP)

نمایه کسب و کار Google یک ابزار رایگان فهرست کسب و کار است که به شما کمک می کند بر نحوه نمایش کسب و کار خود در Google تأثیر بگذارید.

و از آنجایی که این اتفاق در خارج از وب سایت شما رخ می دهد، بهینه سازی نمایه کسب و کار Google شما یک تاکتیک کلیدی SEO خارج از صفحه است.

در واقع، این یک عامل مهم رتبه بندی سئوی محلی است.

و می تواند دید سایت شما را در موقعیت های با ارزش بالا در صفحات نتایج جستجوی گوگل افزایش دهد.

مانند بسته نقشه برای مثال ما، “فروشگاه گیاهی در نزدیکی من”:

نمونه بسته نقشه گوگل مپ سئو خارجی

 

در اینجا به نظر می رسد:

نمایه کسب و کار گوگل

در اینجا چند نکته برای نمایه کسب و کار Google آورده شده است:

  • با اطلاعات تماس خود دقیق باشید
  • به همه بررسی ها پاسخ دهید
  • پست ها را به طور منظم (شامل عکس ها و فیلم ها) منتشر کنید

اگر می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید، راهنمای نمایه کسب‌وکار Google ما را بخوانید.

نقل و قول NAP

نقل‌قول‌های NAP مکان‌هایی آنلاین هستند که اطلاعات کلیدی در مورد کسب و کار شما را ذکر می‌کنند: نام، آدرس و شماره تلفن شما (NAP).

نقل‌قول‌ها معمولاً در فهرست‌های تجاری، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های بررسی ظاهر می‌شوند. اما آنها می توانند در انواع وب سایت ها نمایش داده شوند.

اینطوری:

نقل قول semrush

نقل‌قول‌های NAP بسیار مهم هستند زیرا Google از نقل‌قول‌ها برای تأیید صحت تمام اطلاعات کسب‌وکار شما استفاده می‌کند.

بنابراین یکی از کلیدهای موفقیت در استناد، ثبات است. نقل قول های متناقض نادرست به نظر می رسند.

باید برای اطمینان از مطابقت همه مراجع NAP خود وقت بگذارید.

و یک راه سریع برای انجام این کار استفاده از ابزار مدیریت لیست ما است.

با وارد کردن نام کسب و کار خود و کلیک بر روی «جستجو» شروع کنید.

داشبوردی را مشاهده می‌کنید که خلاصه‌ای از حضور آنلاین شما را در بر می‌گیرد. از جمله نظرات، فهرست‌های تکراری و موارد دیگر.

داشبورد مدیریت لیست

در اینجا چند نکته برای استناد NAP وجود دارد:

  • نقل قول های خود را در همه جا ثابت نگه دارید
  • اطلاعات خود را به وب سایت های تخصصی و محلی ارسال کنید
  • ممیزی ماهانه NAP را اجرا کنید

 

4. نظرات در سئو خارجی

نظرات روشی عالی برای کمک به دیگران برای اعتماد به کسب و کار شما است.

در واقع، بررسی ها یکی از مهم ترین عواملی هستند که گوگل هنگام ارزیابی E-A-T سایت شما در نظر می گیرد.

این بدان معناست که آنها برای موفقیت سئوی محلی شما بسیار مهم هستند.

گوگل توصیه می کند به همه نظرات پاسخ دهید. خوب و بد. انجام این کار نشان می دهد که برای کسب و کار و بازخورد مشتریان خود ارزش قائل هستید.

با ابزار مدیریت فهرست ما می توانید به سرعت نظرات را بیابید (و به آنها پاسخ دهید).

فقط روی تب “مدیریت بررسی” کلیک کنید.

بررسی گزارش مدیریت

 

این داشبورد همه نظرات شما را نشان می دهد. برای پاسخ، فقط نظر خود را در برگه وارد کنید و روی “پاسخ” کلیک کنید.

بررسی پاسخ مدیریت سئو خارجی

 

در اینجا چند نکته برای بررسی آنلاین شما وجود دارد:

  • لطفا از همه مشتریان بخواهید نظرات خود را بنویسند
  • با پاسخ دادن به همه نظرات، اعتماد ایجاد کنید
  • در ازای نقد، پولی را قبول نکنید (یا پیشنهاد دهید).

5. رویدادها

رویدادها می توانند به استراتژی سئو خارجی شما کمک کنند.

آنها نه تنها می توانند مخاطبان شما را جذب کنند، بلکه می توانید از ایجاد سر و صدا در اطراف کسب و کار خود بهره مند شوید.

که می تواند باعث ایجاد تعامل اجتماعی و پیوندها شود.

به عنوان مثال، می‌توانید در حین تبلیغ رویداد، نام تجاری را کسب کنید. یا اگر شرکت کنندگان پس از آن مقالات خلاصه بنویسند.

صفحه فرود رویداد شما همچنین می تواند لینک ها را جذب کند. شاید مردم این رویداد را دوست داشته باشند. شاید سخنران بخواهد آن را تبلیغ کند. یا اینفلوئنسرها ممکن است آن را برای ارزش محض برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

رویدادها ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشند تا به درستی اجرا شوند، اما تکرار این buzz به روش‌های دیگر دشوار است. آنها همچنین یک راه عالی برای پوشش عالی روابط عمومی هستند.

 

به یادگیری ادامه دهید

اکنون که متوجه شدید سئو خارجی چگونه کار می کند و می دانید که باید روی چه چیزی کار کنید، در اینجا چند مقاله دیگر برای ادامه یادگیری سئو خارجی آورده شده است:

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود 🙁

کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!

به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

دیدگاه‌ها ۰